Rijstebloem en beter slapen?

Karin ik vond dit op internet:

Rijstebloem is meestal het eerste stapje om te wennen aan vaste voeding: het is licht verteerbaar en glutenvrij. Vaak wordt begonnen met enkele schepjes rijstebloem toe te voegen aan de fles. Later leert je kindje van een lepeltje te eten en kun je rijstebloem van een bordje geven.

-----------------------------------

Als eerste stap naar vaste voeding is het denk ik toch wel goed om daar mee te beginnen voor het echte eet werk gaat beginnen (waar ik overigens mee wacht tot 6 maanden).

Groetjes
Chris

Hoi,

Mijn mannetje ging ook gelijk doorslapen.... tenminste voor 5 dagen helaas... Toen wilde hij het niet meer eten en sliep toen ook niet meer door, maar wel wat langer dan eerst nu 6 uur ertussen s'avonds (dit is zonder pap). Joshua wil nog steeds niet kv drinken, maar kv met rijstebloem (vanille) eerst wel. Dit ga ik vanavond weer proberen maar ik ga er niet van uit dat hij het gaat drinken uit fles dus geef hem het vanaf leppeltje rond 19 uur. En hopen dat hij weer lekker gaat doorslapen want ik zit nu ook half slapend op de bank en wil wel eens goed uitgeslapen zijn. Oh ja de cb heeft dit aanbevolen!

succes iedereen! Ik laat jullie morgen weten of hij heeft doorgeslapen..

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hallo,

ik ben net nieuw ingelogd op dit forum. Ik moet nog even uitvinden hoe alles werkt.

Om je vraag je beantwoorden. Ik ben al heel vroeg begonnen met nutrix/rijstebloem. Onze zoon Jannick was toen ongeveer 7- 8 weken. Hij had enorme last van reflux, veel spugen, veel pijn aan zijn slokdarm. Eerst hebben we nutriton (johannesbroodpitmeel) gebruikt, maar daar kreeg hij ontzettende diarree van. Op advies van de kinderarts zijn we overgestapt naar nutrix; aangezien we zijn voeding wel dikker moesten maken omdat dit hielp tegen het spugen. Hij krijgt dus al vrij lang "pap-achtige" melk te drinken. En dit gaat goed. Blijkbaar kan het dus ook bij jongere kinderen.
Of het helpt bij doorslapen kan ik niet zeggen. Jannick begon snel erna met doorslapen, maar ik denk dat het in zijn geval meer te maken had met het feit dat hij geen pijn meer had.

Succes,
groetjes Esmeralda

Hoi

Ff weer reageren, nou hij vond het niet meer lekker (was met kv gemaakt) en spugde alles er weer uit, en heeft dus ook niet door geslapen. Dit gaf ik via het leppeltje want fles wil hij al helemaal niet (behalve als er diksap in zit). Vandaag weer proberen!

grt suuz mv joshua 8-2-07

Hallo,

Levi krijgt vanaf week  6 al rijstebloem. Eerst alleen  in de laatste fles maar nu  bij elke voeding krijgt hij er een schepje rijstebloem bij. Hij slaapt ook al van  20.00 tot 7.30. heerlijk dus.  

Groetjes Anne  

ook mijn zoon krijgt rijstebloem in zijn flesje...aangemaakt met bv...
Maar van doorslapen is helaas geen sprake. Ik geef dit flesje meestal tussen 8 en 9 uur ;s avonds. Dan slaapt hij tot ongeveer twaalf uur, de laatste twee dagen tot 2 Yippie...en dan is ie weer om de drie a vier uur wakker. Heb ook al geprobeerd om de fles rond een uur of twaalf te geven, maar ook dan slaapt ie niet door.
Hoeveel scheppen doen jullie op 180cc ik een schepje of 5, zodat het wat dikker is.
Nou ik hou het er maar op dat mijn kind gewoon een lekkerbekkie is. Want de fles is altijd binnen tien minuutjes leeg en dan lust ie nog wel wat...dan geeft ik hem altijd een paar slokjes bv. en dan naar bedje.

Nou succes met het geven van de pap.
Hopelijk heeft het bij jullie wel succes.

groetjes Diana mama van Jordy (29-01-2007)

Terug
Bovenaan