Rijstebloem en BV

Hoi,
mijn dochter van bijna 20 weken heeft nog steeds erg veel moeite met het doorslapen. Sommige nachten slaapt ze 6-7 uur door, maar meestal komt zij na 3-4 uur nog een keer.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het mengen van rijstebloem met (gekolfde) BV. Is dit mogelijk? En slapen baby's hierdoor echt langer door? Of hebben jullie zelf nog tips om haar beter te helpen doorslapen?
Alvast bedankt,
Astrid

hai,

ja is gewoon mogelijk 200 cc bv warm maken en dan 2 a 3 eetlepels rijstebloem erbij doen maar eerst de bv verwarmen. zelf doe ik altijd 3 scheppen anders is de pap zo dun. weet niet echt of ze langer van slapen bij mij niet in elk geval ze slaapt van 22.00 tot 9.00 dat deed ze voor de rijstebloem ook dus daar kan ik je niet mee helpen. in de avond een badje kan helpen en dan lekker insmeren vervolgens warm bij mama aan de borst bij ons hielp het maar dat is per kleintje zo verschillend, elke keer hetzelfde ritueel kan wel helpen maar dat heb je misschien ook al geprobeerd, meeste bv kindjes drinken overdag wat minder en halen dat dan in de avond/nacht weer in ze zeggen wel dat het minder wordt.

succes

ik kreeg het niet gebonden met bv dus ik geef s avonds na de borstvoeding uurtje later 600 cc hypoallergeen met rijstebloem erdoor en ze slaapt er veel beter op alleen weigert ze het sinds een paar dagen en slaapt nog goed hihi

Pfff ben gelukkig dus niet de enige waarbij de baby nog niet doorslaapt. Lycke ligt meestal rond 9 uur in bed en slaapt dan tot half 4 en komt daarna weer gewoon om 7 uur en slaapt dan weer verder tot een uur of 10. Wat zou het fijn zijn als ze een keer een nacht doorslaapt, merk het nu wel dat het op gaat breken.

Sinds 2 dgn geef ik flesvoeding als avondvoeding, maar daar drinkt ze heel weinig en doet er super lang over. Gister had ze ook maar 40cc gedronken dus daarna nog maar ff bv gegeven, zou wel lekker zijn als ze een hele fles leeg zou drinken zodat ik kan kijken of ze dan beter slaapt.

Op het cb zeiden ze dat het niet van de voeding kan komen dat ze wakker wordt, nou als ik haar laat huilen gaat ze echt niet meer slapen en wil echt ff drinken bij me.

Hopelijk gaat het snel beter met het slapen van de baby's welke nog niet doorslapen

En de baby's die dit allang doen, fluister dan ff bij Lycke in haar oor hoe heerlijk het is om heel de nacht te slapen, hopelijk luisterd ze daar naar ;)

Ik heb geen ervaring met rijstebloem in bv, maar Quintus (4,5 maand) slaapt veel langer op een fles met 2 scheppen rijstebloem dan zonder! Proberen zou ik zeggen!

Hij doet het trouwens pas sinds een paar daagjes en mama83 het is inderdaad een verademing. Ik was echt helemaal op. Je weet niet wat je mee maakt als je opeens pas om 6 uur wakker wordt!

Terug
Bovenaan