rijstebloem in de fles?

Wie van jullie doet er al rijstebloem in de (laatste) fles?
Koen is nu ruim 6 weken en doet het op zich heel goed op zijn 5 flessen van 165 cc (op advies van het CB). Het probleem is alleen dat hij de laatste fles om 23.00 uur niet meer leegdrinkt omdat hij gewoon zo moe is. Vervolgens wordt hij dan wakker om 4.00 of 5.00 uur 's nachts, en slaapt dan weer een hele ruk van zo'n 6 uur. Hij maakt dus 2 keer een lange ruk. Vanmorgen trok hij dat opeens niet meer, hij was om 9 uur wakker en wilde gewoon eten. Op zich wil ik hem ook overdag niet zo lang zonder voeding laten zitten, dat lijkt me niet goed voor zijn dag- nachtritme. Vandaar dat ik er aan zit te denken om zijn schema vandaag te laten lopen zoals het loopt, dan zou hij dus zijn laatste voeding al om 21.00 uur krijgen i.p.v. 23.00 uur. Maar van 21.00 tot 23.00 redt hij natuurlijk nooit dus zit ik er aan te denken om hem twee theelepeltjes rijstebloem door zijn fles te geven. Wat denken jullie?

Ik zou het niet doen want hij is nog wel erg jong pas 6 weken.
Zo wie zo mag je dan nog 6 flessen geven dus je zit al aan 5, het is logisch dat in ene kan komen voor een fles.
Ik ben echt van de schema's dus vaste tijden en ik maakte hem dus zeker wakker na 4,5 uur als hij nog lag te slapen omdat je anders zo laat uitkomt s'nachts.
Je kan de fles toch ook ophogen zodat hij even iets langer doorgaat i.p.v. rijstebloem???
Volgens mij zijn die maagjes nog niet ingesteld daarop, ze zeggen tenslotte niet voor niets vanaf 4 maanden daar is echt wel een reden voor.

Joah krijgt al vanaf 2 maanden rijstebloem, net als zijn zussen. Vooral om de melk wat minder snel uit de fles te laten komen. (heb verschillde spenen geprobeerd hoor).
Als Joah meer in de fles krijgt gaat hij spugen. Vandaar dat de overgang van 5 naar 4 flessen nu ook nog niet lukt. Denk dat ik dat binnenkort maar ga porberen als hij ook fruit en groente krijgt.

Gr Bianca

Als hij nog maar 6 weken is, is het knap dat hij al 1x 6 uur achter elkaar slaapt, toch? Ik zou zeker nog geen rijstebloem toevoegen. Lijkt me niet goed voor hem.
Groetje!

Ik heb bij mijn twee zonen ook met ongeveer 6 of   8 weken in de laatste voeding ( 21:00 uur) een beetje nutrix rijstebloem gedaan.
Zij sliepen ook toen tot een uur of   7 s'morgens door en dan gewoon weer beginnen met melk.
Ik heb het in het begin heel rustig aangedaan, ben begonnen met een theelepel pap op een fles en dat per 2 dagen opgehoogd met een theelepel.
Kun je in de gaten houden hoe je baby erop reageert,kan zijn maagje eraan wennen  en kun je zijn ontlasting in de gaten houden...
Ik heb nu een derde zoon gekregen hij is nu 3 week oud en ook een klein vretertje, zit nu aan de forte melk van nutrilon.
Slaapt nu van 23:00 uur tot 5:00 maar als hij straks  op de melk niet langer gaat slapen begin ik net zo als bij mijn andere knullen weer op tijd met Nutrix pap..

Succes en groetjes...

Wij zijn vanaf 3-enhalve mnd begonnen met rijstebloem in de fles te doen. Wilde ook wel eerder beginnen omdat ze de hoogstwaarschijnlijk de nacht beter door zou slapen, maar omdat erop staat "vanaf 4 mnd" leek me dit wat vroeg. Ik ben eerst langzaam gaan opbouwen (eersthalve lepel, daarna 1 eetlepel, nu 2). Ze is nú 4 mnd. En idd, ze slaapt wél langer door. (van 22.30 uur tot ong. 07.00 uur).

Maar om terug te komen op dé vraag, vanaf 6 wk rijstebloem geven lijkt me wel heel erg vroeg. Ik zou het persoonlijk niet doen.  Het is heel normaal dat een baby van die leeftijd nog 's nachts een voeding nodig heeft.

Succes!

hallo

mijn dochter is 7wk oud, en ben sinds kort overgestapt op voeding voor hongerige baby's
ze redde het overdag niet met om de 3/4uur. vaak na 2 uur begon ze al weer dat ze honger had. kon de voeding ook niet teveel ophogen want dan spuugte ze weer meer.
eerst heb ik overdag de voeding gemengt met de normale voeding. en sávonds en s'nachts deed ik alleen de voeding voor hongerige baby's. sindsdien slaapt ze ook door tot s'morgens zes uur/half zeven. ze krijgt sávonds om half twaalf de laatste fles. nu krijgt ze alleen nog maar deze voeding. de voeding is wat meer gevuld. ze krijgt 6 flessen van 165 cc als ik het ophoog spuugt ze het alleen maar weer uit. nu is het spugen ook minder geworden.
deze voeding kun je ook alleen voor de nacht gebruiken. zit ook een soort rijstebloem in.
ik heb de voeding van friso. en dit type heeft friso extra.
maar ze hebben het ook van nutrilon deze heeft nurtilon forte. het is wel wat duurder.   succes

quote: dian26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-09-2008 15:48:53'));

hallo

mijn dochter is 7wk oud, en ben sinds kort overgestapt op voeding voor hongerige baby's
ze redde het overdag niet met om de 3/4uur. vaak na 2 uur begon ze al weer dat ze honger had. kon de voeding ook niet teveel ophogen want dan spuugte ze weer meer.
eerst heb ik overdag de voeding gemengt met de normale voeding. en sávonds en s'nachts deed ik alleen de voeding voor hongerige baby's. sindsdien slaapt ze ook door tot s'morgens zes uur/half zeven. ze krijgt sávonds om half twaalf de laatste fles. nu krijgt ze alleen nog maar deze voeding. de voeding is wat meer gevuld. ze krijgt 6 flessen van 165 cc als ik het ophoog spuugt ze het alleen maar weer uit. nu is het spugen ook minder geworden.
deze voeding kun je ook alleen voor de nacht gebruiken. zit ook een soort rijstebloem in.
ik heb de voeding van friso. en dit type heeft friso extra.
maar ze hebben het ook van nutrilon deze heeft nurtilon forte. het is wel wat duurder.   succes

ps deze voeding is gewoon voor baby's van 0 tot 6 mnd. (1)

Terug
Bovenaan