rijstebloem in de fles?

Hoi Nienke,

Hoe gaat het nu? Heb je wat veranderd?

Ons zoontje is nu 6.5 wk en slaapt sinds 4 nachten door, heerlijk!
Wat ik bij onze oudste zoon heb gemerkt en wat ik ook hoor van andere ouders is dat als je de avond fles wat vroeger geeft, ze vaak ook weer beter doorslapen. Dus geef de avond fles b.v. om 22.00 uur. Ik weet dat het heel raar klinkt, maar het lijkt echt zo te werken.

Stef krijgt zijn laatste fles om 22.15-22.30 u en slaapt tot 6.00-6.30 u. Overdag krijgt hij zijn flessen om de 4 uur en is hier goed tevreden mee. Hij krijgt 4x 120 cc met 4 schepjes en bij de laatste fles bied ik 150 cc met 5 schepjes aan. Hij drinkt niet altijd alle flessen leeg.

Groetjes,
Susan

En wat ik nog vergeet te vertellen. Vanaf 5 weken gaven wij Stef 's nachts nog maar een half flesje (60 cc met 2 schepjes). Hij was dan weer tevreden en sliep weer een paar uurtjes door en zo had ik overdag ook nog een fatsoenlijk schema.

Ik ga denk ik maar eens proberen om hem overdag 1 schepje Friso extra in zijn fles te doen, zo kunnen zijn darmpjes eraan wennen en als dat goed gaat na een paar dagen 's avonds 2, misschien kan ik het op die manier wat gaan ophogen. Het blijft alleen een probleem dat hij door de avondvoeding heenslaapt waardoor hij zijn fles om 23.00 uur niet leegdrinkt. Ik ga gewoon proberen om hem om 19.00 uur 1 schepje minder te geven en dus geen extra, wel dezelfde hoeveelheid water, zodat hij 's avonds wakker wordt voor de voeding van de honger, hopelijk drinkt hij deze dan wel leeg. Want nu komt hij soms weer 2 keer 's nachts en drinkt dan maar beetjes, het blijft een beetje aanklungelen dus.

Tja, dat is het nadeel van baby's he, hahaha, dat gedoe met die schema's .  
Als je een prematuur hebt, zit je nog veel langer vast aan nachtvoedingen .

Maar goed, rijstebloem, ik zou het echt niet doen. Daar is dat maagje nog lang niet op gemaakt. Ik vind het al heel knap dat hij met 6 weken zulke grote flessen kan  drinken zonder er last van te krijgen. Heb je het idee dat hij honger heeft? Anders zou ik ook die forte niet geven hoor. Het kan best zijn dat hij gewoon nog niet van die lange rukken kan slapen, vanwege zijn leeftijd en niet vanwege de honger.
Is het niet een idee om Koen eens het schema te laten bepalen? Dat hij bijvoorbeeld van 19:00 tot 02;00 slaapt en van 02;00 tot de ochtend? Dan maakt hij al 2 lange rukken en dat is voor zijn leeftijd al knap toch? Wij moeten bij Fenna een strak schema hanteren vanuit het zieknhuis maar ik zou veel liever haar het ritme laten bepalen. Ik denk gewoon dat dat uiteindelijk het beste werkt.
Ik zou trouwens de fles van 19:00 juist niet minderen. Dat moet uiteindelijk zijn laatste voeding worden straks, dus dan lijkt het me niet handig als je hem went op dat tijdstip minder te drinken.

Zo blijf je puzzelen met die ukken he.........zucht

Terug
Bovenaan