Rijstebloem vanaf hoeveel weken????

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ons zoontje komt veel om zijn voeding en ook nog snachts. Maar nu hoor ik veel over het doen van rijstebloem in de flesvoeding en dat ze dan doorslapen.

Ons zoontjes is bijna 8 weken, zou dat mogen?

Groetjes Yolanda

Hoi,

8 weken lijkt mij echt een beetje te vroeg hoor.
Je kindje is zo jong, dat het nog niet de nachten door hoeft te slapen hoor.
Het ene kindje is erg vroeg daarmee, de ander weer erg laat.
Ons zoontje was toevallig erg vroeg (6 weken), maar is 2 nachten terug ook weer een x om 3.30 gekomen.
Tja... ik denk dat er nix anders op zit dan nog ff te wachten, het komt vanzelf, echt waar.
Nutrix mag eigenlijk pas vanaf 4 maanden, maar er zijn moeders die het al eerder geven, maar 8 weken lijkt me echt nog wat te vroeg.
Maar je  moet het tuurlijk zelf weten.

Groetjes Debby, mv. Dylano 21wkn en 4dgn

Dag Yolanda,

8 weken en doorslapen is nderdaad nog wel een beetje vroeg. Schijnt dat veel kindjes dat vanaf 3 maanden gaan doen, maar dat is ook slechts een gemiddelde. Misschien dat je iets meer voeding mag geven. Ze mogen niet meer dan een liter per dag, verdeeld over de voedingen. Misschien dat iets meer in de late fles al een beetje helpt.
Succes!

Heloise

Hoi Yolanda,

Lijkt me erg vroeg, op de verpakking staat trouwens ook pas vanaf 4mnd. Nu houd ik mij daar dus ook niet aan, heb onze dochter net 2x 's avonds rijstebloem erbij in gedaan, ze was afgelopen weekend 15 wkn, dus toch echt al wat ouder als jouw zoontje. Ook ben ik het met de eerdere reaktie's eens, een baby van 8wkn slaapt vaak 's nachts nog niet door hoor. Onze dochter begon daar met zo'n 9wkn mee, lekker op tijd vonden wij. Zou nog even afwachten als ik jouw was, komt vanzelf hoor, weet dat dit vermoeiend wordt maar het komt echt dat ie 's nachts lekker doorslaapt. En oh ja, zou even aftasten hoe laat je de laatste voeding gaat geven, als je je zoontje echt zo uit zijn (diepe) slaap moet rukken en hij is moeilijk wakker te krijgen, is het misschien zelfs beter om het een uurtje eerder te doen en dan iets meer, zodat hij lekker tevreden en met een vol gevoel (zonder in z'n slaap gestoord te worden) de nacht in kan gaan, eens kijken wat ie doet.

groetjes en succes!
xx Roos xx

mss kan je proberen om de laatste voeding voor hongerige babies te pakken...
Sinds ik dat doe hoeft ie geen nachtvoeding meer nodig, dit is helaas geen garantie dat ie de hele nacht doorslaapt maar toch het proberen waard he!!

suucces

ik heb een dochtertje van ruim 8 weken. ze is al weken aan het sukkelen van wel of niet door slapen (wel vroeg maar toch) de ene keer kwam ze tussen 2 en 3 uur voor de fles en later weer tussen de 4 en 5 uur. vorige week bij het buro aan gegeven en gevraagt of ik hier wat mee kan doen. ze mag nu 150cc water en dan zou ze waarschijnlijk wel doorslapen zij de wijkverpleegkundige en zo niet mag ik er 1 of   2 schepjes johannesbroodpitmeel er bij in doen. dus dit kan je ook proberen. mijn dochter komt de laatste 2 nachten rond 5.15uur dus het word al wat later. nog even aan zien en anders de johannesbroodpitmeel er bij in.
succes

Hallo meiden,

bedankt voor het reageren. We kijken inderdaad wel wat ie gaat doen de komende weken. Hij is tenslotte ook maar 8 weekjes. En omdat hij bijna geen enkele fles leeg drinkt, kunnen wij hem ook niet meer geven.

Groetjes Yolanda

Hey Sibje,

Johannesboordpitmeel (Nutriton), is tegen het spugen.
Nog nooit van gehoord dat ze daar langer van door gaan slapen.
Maar als het werkt, waarom niet?
Vind het alleen een beetje vreemd.

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan