Rijstebloem

Mijn ervaring is ook dat rijstebloem niet betekent dat je kindje doorslaapt. Bij mijn oudste dochter geprobeerd, en vanaf 6 maanden pap in de fles gedaan. Ze sliep er geen minuut langer door, dus we zijn er weer mee gestopt. Ze sliep pas echt door met 9 maanden...
Nu een dochter van 3.5 maand oud erbij. Ook zij slaapt niet door, komt vaak om 3.30 voor een fles (soms eerder, soms later) Ik ga niet meer beginnen aan rijstebloem, ik geloof er niet in. Doorslapen kun je helaas niet afdwingen heb ik wel geleerd...
Mijn dochter krijgt nu vaak 7x150 door die nachtfles dus dat is ook teveel.. maarja, jammer dan. Overigens drinkt ze lang niet alle flessen volledig leeg. 
Succes, ik hoop dat je kindje gauw doorslaapt, met of zonder rijstebloem... (en de mijne ook?)

Overigs komt doorslapen ook in fases. Je bent dolgelukkig als je kindje een keer doorslaapt, maar een week later kan het zomaar weer voorbij zijn. En dat gaat de eerste 1.5-2 jaar zo door hoor. Mijn oudste dochter is net 2 jaar en nog steeds moet ik er nog wel eens uit s nachts. Ik weet nu dat het allemaal heel normaal is, maar ik heb wel echt even mijn  beeld van 'doorslapen' moeten bijstellen. Al is het minder heftig om je kind van 2 even een kusje te geven s nachts dan om een fles te geven aan je baby, dus het wordt in de loop van de tijd wel minder heftig en zwaar...

Terug
Bovenaan