Rijstebloem!

Onze meid is altijd erg hongerig geweest! Ze krijgt nu 5 keer 180/6. Om  10 uur  drinkt ze nog steeds haar laatste fles helemaal op en lust dan nog wel meer. om 5 uur begint ze dan al geluidjes te maken, ik kan dit met de speen nog rekken, ze slaapt dan nog wel weer in, maar het is wel lastig! Nu las ik over rijstebloem voor de nacht. wanneer mag je bij de laatste  fles wat rijstebloem gaan doen? Verhoogt dit ook de calorien? Kan dit ook als je nog 5 flessen geeft?
Ze is bijna 4 maanden (over een week) maar nog geen 7 kg. En bij het CB zeiden ze dat ze 4 maand en 7kg moest zijn voordat ik die laatste fles eraf haal en dan mag ik wat rijstebloem in de fles van 7 uur doen. Maar als ik die laatste fles eraf haal ben ik bang dat ze 's nachts weer komt, omdat ze om 10 uur   nog zo hongerig is.

Wie heeft er tips????

Hoi Bloempje,

Mijn zoontje is ook bijna 4 maanden en weegt nu 6080gram. Hij krijgt sinds een maand nutriton (johannesbroodpitmeel)   door zijn eerste en laatste fles, omdat hij deze vaak helemaal uitspuugden. Sinds we dat doen slaapt hij door tot ongeveer half 7. Ik geef hem 4 flessen van 180+6 en  om  ongeveer  10 uur s avonds  210cc+7 + 8 schepjes nutriton. Hij drinkt overdag niet alle flessen leeg, dus kan s avonds dat extra beetje wel hebben. Nutriton is dus eigenlijk tegen het spugen maar vult ook lekker en is glutenvrij.
Misschien kan je hier iets mee?? succes

Ha Bloempje,

Onze kleine meid krijgt nog steeds de borst, maar krijgt vaak ook een flesje afgekolfde melk van papa. Omdat er in Nutrix niks zit, gluten ofzo, kan het geen kwaad om dat te geven. Er zitten wel iets meer calorieen in, maar volgens mij kan dat niet echt kwaad. Ik geef ongeveer om de dag een flesje met nutrix. Alleen dan wel 3 theelepeltjes, ipv eetlepels. De voeding is dan net iets dikker en dan doet ze wat langer over haar fles. Ze komt dan vaak een uurtje later. Om 5 uur ipv 4 uur 's nachts .Het scheelt  niet veel, dus echt  uitmaken doet het niet.
Ze is deze week 16 weken oud. Vorige week op het Cb geweest. Ze woog 6200gr en is 62 cm. De kinderarts heeft haar nagekeken, alles was prima. En ook de kinderarts vond het prima dat we een beetje nutrix geven. Omdat ze aan de borst harder moet werken dan met een fles, was een beetje nutrix een prima oplossing voor haar.

Haar schema is nu als volgt :
5.00 uur - 9.00 uur - 13.00 uur - 17.00 uur - 21 uur

Ik kan me prima in dit schema vinden. Alhoewel ik het wel lekker zou vinden als ze 's ochtends tot 7 uur zou gaan slapen!!! Maar ze heeft haar huiluurtje van 20 tot 21 uur en als we haar om 22 uur of 23 uur pas de laatste voeding geven, komt ze ook gewoon om 4 / 5 uur. Dus nu vind ik het wel lekker dat ik 's avonds eerst een uurtje voor mezelf heb, voordat we naar bed gaan!
Dit schema is pas 2 weken, maar het gaat tot nu toe prima!

Veel succes met wat je nu gaat doen. Maar kijk naar de signalen van je eigen kleintje. Jij kent die het beste en volg dan je gevoel. Dat is altijd wel goed!

Groetjes Antoi

Hoi,

Ben eergister met Jurre op bureau geweest en ik mag van 1 fles pap maken (rijstebloem) en hem dit met een lepeltje geven, zodat hij vaster voedsel leert eten. Het is niet echt een succes met een lepel dus ik denk dat ik ook maar de pap in de fles   doe bij de voorlaatste voeding. Schema Jurre ziet er nu zo uit:
7.00/7.30 fles
11.00 fles
15.00 fles
19.00 fles (rijstebloem)
23.00 fles

Ook mag ik langzaam met fruit gaan beginnen, maar ik wil niet alles tegelijk uitproberen dus eerst maar eens met de pap verder.

groetjes
Jadeje

Hoi Bloempje
Ik geef Dilan al vanaf dat hij 6 weken is 1 theelepeltje rijstebloem in zijn laatste fles. Tegenwoordig doe ik 3 theelepels rijstebloem in zijn laatste fles. Ook bij mij op het consultatiebureau is geadviseerd om met 4 maand met rijstebloem te beginnen. Ze hebben geen gewicht genoemd. Verder is de kinderarts op de hoogte dat ik al zo lang rijstebloem geef en zij heeft daar nog nooit commentaar op gegeven. Zijn schema ziet er nu als volgt uit: 8.00 uur180 cc fles
                                                   10.30  uur potje wortels
                                                   12.00 uur 180 cc fles
                                                     15.00 uur 1/4 liga
                                                     16.00 uur 180 cc fles
                                                      20.00 uur 210 fles + 3 theelepels rijstebloem
Dit is allemaal in overleg met de kinderarts.
Groetjes Nurse

Hoi Bloempje
Mijn zoontje is nu bijna 19 weken. Omdat hij zo'n pittig karakter heeft heeft de kinderarts ons geadviseerd om bij te gaan voeden. Ik had hem een paar keer een 1/2 potje in het weekend gegeven. Ik ben begonnen met fruit. Maar omdat ik het idee had dat hij daar last van had ben ik over gestapt op worteltjes. Ik lees overal dat baby's minder last van groenten hebben. Ik dacht dat ik het langzaam op moest bouwen maar de kinderarts zei dat hij gewoon per dag een heel potje mag. Ik moet zeggen Dilan vindt het heerlijk. Wel lees je overal om een aantal dagen de zelfde groenten/fruit te geven.
Groetjes Nurse

Terug
Bovenaan