rijstebloem

Hallo allemaal,

Ons dochtertje van 4mnd krijgt haar laatste fles rond 21.45u (210cc+7schepjes omneo en 3 schepjes nutriton), maar nu wordt ze iedere nacht wakker rond een uur of 3, als we haar dan het speentje geven, slaapt ze weer in. Maar dat gebeurt dan soms nog 3-4 keer die nacht...pfff....Ze krijgt in totaal 4 flessen per dag (ook 210+7 schepjes omneo en 3 schepjes nutriton).
Nu dacht ik, misschien kunnen we wat rijstebloem aan laatste fles toevoegen. (ze heeft geen honger 's nachts, want ze slaapt gewoon weer in), maar dan heeft ze misschien een voldaner gevoel in haar buikje? Iemand een idee???

Groetjes
 
Wat is omneo? ( nog nooit van gehoord). Ons dochtertje geven we sinds ongeveer 1 maand bij de laatste fles twee scheppen rijstebloem ( nutrion had ze al altijd ivm reflux). Ze is geen grote honger maar wij zijn haar gaan geven in de hoop dat ze het niet uit zou spugen. ( dat deed ze nl nog steeds bij deze fles). Evy drinkt het met veel plezier op en zit vol tot de volgende ochtend. Hihi, nu zegt dat niet zo veel aangezien ze nooit veel eet behoefte heeft. Maar in ieder geval heeft ze er geen krampjes ofzo van.
 
Hoi Judith,

Nutrilon Omneo is tegen moeizame ontlasting en krampjes. Maar dit willen we langzaam weer omzetten in de Nutrilon standaard. Aangezien we het idee hebben dat ze geen krampjes meer heeft en een moeizame ontlasting heeft ze zeker niet.....
 
Hoi Bloempje

Ja dat weten we, maar door de dag heen gaat het prima en ze wordt ook 's nachts niet wakker van de honger, het is volgens mij puur dat ze zo iets heeft van even laten horen dat ik er ben en dan weer slapen. Maar we gaan de rijstebloem vanavond eens proberen, wie weet slapen we straks allemaal lekker door haha
 
Volgens mij heeft haar wakker worden niks te maken met het honger hebben, zoals je zelf al aangeeft. Je kunt best rijstebloem geven, maar ik vraag me af of het echt verschil maakt.
Laat je het even weten?
 
Als je rijstebloem gaat toevoegen, zou ik wel de nutriton achterwege laten. Anders wordt het helemaal zo'n dikke pap. Mijn zoontje (nu alweer 8,5 mnd) kreeg met 4 mnd ook rijstebloem erdoor. En kreeg ook Nutriton door de fles. Dat hebben we weg gelaten (alleen bij de laatste voeding) en hij hoefde toen niet te spugen. Zo konden we de Nutriton ook langzaamaan afbouwen.
En mijn zoontje doet precies hetzelfde als jouw dochtertje... een paar keer per nacht wakker worden... pff.. kun je zo moe van worden he...
 
Onze meid is nu 9maanden en krijgt nu een papfles voor de nacht, maar dat is echt geen garantie dat je kindje door slaapt hoor! Ze wordt nog wel eens wakker als ze haar speen "kwijt" is, dan kunnen we ook ons bed uit want ze blijft onrustig tot ze hem heeft.

Het ene kindje slaapt nou eenmaal vaster dan dan ander.

Wat betreft kan je met 4maanden wel rijstebloem geven maar zal het dan in de morgen geven, kan ze er eerst aan wennen.

 
Terug
Bovenaan