Rijstebloempap?

Hi ladies,

Xavi is aankomende alweer drie maanden, tijd vliegt!!
Nu ben ik al het eea aan het inlezen over bijvoeding voor als hij straks vier maanden is. Maar nu vroeg ik me af, aangezien er hier ook veel mama's met ervaring zitten of jullie bekend zijn met rijstebloempap van bv Bambix(voor in de nutrilon)?

Het is namelijk zo dat xavi slaapt van zijn fles van 7 uur 's avonds dan moet ik hem om 11 uur echt wakker maken voor de 5e fles, als hij hiermee klaar is dan slaapt hij direct weer en wel tot de wekker van half 7 de ochtend voor de medicijnen.
Super blij zijn we hiermee natuurlijk!! Alleen ben ik wel al het eea aan het lezen voor als hij straks 4 maanden is om te gaan bijvoeden en uiteindelijk ook een papfles geven om7 uur zodat fles nummer 5 la vervallen.

Nu mijn vraag hoe hebben jullie dit gedaan met jullie andere kinders?
En wanneer zou ik ongeveer met een papfles kunnen beginnen? En dan langzaam opbouwen beginnend met 1 schepje?

Alvast bedankt voor jullie reacties dames!!
 
Van dat eerste weet ik niet zoveel Jake is ook mijn eerste. Wel weet ik dat als je kindje aangeeft zin in meer heeft je best kan bijvoeden. Vriendin van mij deed het ook met 3 maand want haar dochter had grote intresse in het eten van mama. Zo ga ik het ook doen als Jake mijn eten wil hebben ga ik beginnen met fruithap.
 
Apart, bij ons is het CB echt tegen bijvoeding, pas bij 6 maanden. Dus ik denk dat ik gewoon nog doorga met de flessen.

Maar kan je die vijf flessen niet verdelen over de dag en Xavi dan niet wakker maken om 23 00.

Maud krijg haar laatste fles tussen 19.30-20.00 uur en dan slaapt ze meestal tot 7 uur, ze is dan al wakker, maar ze ligt lekker rustig in haar bedje, als ik haar er niet uit haal, dan ligt ze om 8 uur nog rustig te liggen.

Ik moet dan wel vijf flessen van 180 ml verdelen over 12 uur, dus Maud krijgt heel veel flessen achter elkaar (zij laat ook wel eens wat staan).

Het CB wilde niet dat ik al overging naar vier grote flessen van 210 ml, ze zeggen dat de darmpjes er nog niet klaar voor zijn.

Oh ja, Maud is morgen 3 maanden.
 
Ik heb er ook niet zo'n haast mee inderdaad maar was wel benieuwd naar jullie ervaringen ermee.
8 mei moeten we weer naar cb, ik was dan sowieso van plan te vragen hoe zij er over denken.
Ik ben al blij dat hij zo goed slaapt hihi

Maud doet het ook super zeg!!
Gaat hard hè, Xavi is vrijdag 3 maanden

 
Hey!

Nou als ie rijstebloem lekker vind en je straks de 5e fles kunt laten vallen, lekker doen! Wij konden dat ook met onze eerste en hadden met 4 maanden onze avonden al helemaal voor onszelf zonder voeding om 11 uur... heerlijk!
daarnaast zou ik rustig starten met andere bijvoeding vanaf 5 maanden. Eerst groente en dan fruit. Fruit is vaak wat heftiger voor de darmen.

Succes en geniet van je slapende man! Een heel groot goed!
 
Hoi,
Zolang je kleine man goed slaapt is een pap toevoegen echt niet noodzakelijk hoor! Bij mijn oudste heb ik dat ook nooit gedaan en die sliep prima. Ik geef BV en ben pas vanaf 6 maanden gaan bijvoeden. Tot die tijd had hij zat aan 4 voedingen. Hoelater je begint met bijvoeden, des te kleiner is de kans op allergieen.
Maar over de pap, je kan ook gewoon overdag een bordje pap gaan gegeven op een gegeven moment of een papfles. Maar het is echt niet zo dat kindjes niet kunnen slapen zonder papfles.
Maar je moet lekker doen waar jij en je zoontje zich prettig bij voelen en dat is vaak toch een kwestie van uitproberen.
Succes!
liefs,
Mar
 
Dank jullie wel voor de reacties! Ik denk dat we gewoon de avondfles wt eerder gaan geven en dan langzaam zo afbouwen :)
Eigenlijk is het gewoon een luxe probleem erg hè hihi
Ach slapen is groeien toch hihi
 
Ja ben wel een beetje jaloers hoor ;)
Vigo is nu acht weken, maar ondanks een late voeding om 00.00 uur komt hij vaak toch nog 's nachts rond 4.30/5.00 uur. We hebben een paar keer mazzel gehad dat hij tot 6.30 uur sliep, maar het zet nog niet door helaas. Dus ik loop nog elke dag met flinke wallen onder mijn ogen haha.
Succes met uitproberen wat voor jullie werkt!
Liefs,
mar
 
Terug
Bovenaan