Rijsterbloem

Toen mijn dochter 4 mnd was heb ik het wel eens geprobeerd, maar ze kreeg er kramp van, dronk niet beter en sliep niet langer.. weggegooid dus.. met 3 mnd lijkt me erg vroeg. maargoed hoe dan ook, ik deed speen 4 erop van dr brown. Een gaatje groter kan vast ook. Maar kan je niet beter gewoon wat vaker kleine beetjes melk geven? Mijn dochter dronk ook zelden meer dan 120 cc, voor zover ik het kon zien, want ik gaf bv. Dat is nooit veranderd. Gaf gewoon vaker een flesje. Als ze goed groeien..
 
Als het voor het spugen is, waarom probeer je niet om johannesbroodpitmeel door de fles te doen? Dit is ook tegen het spugen. Ik zou inderdaad ook geen rijstebloem geven voor 4 maanden. Het liefst pas bij 6 maanden ivm de darmen en het enorme risico op veel krampen. Het is nogal zwaar op de maag voor zo'n kleintje
 
Hoi
Rijstebloem werkt niet echt tegen spugen omdat het weer vloeibaar word door maagsappen johanesbroodpitmeel werk daar wel voor je hebt voeding waar het er al door zit maar kan het ook zelf toevoegen 
Heb mijn dochter met 4 maanden wel eens een bordje pap met rijstebloem gegeven maar daar raakte van verstopt  maar heb het verder wel eens gebruikt om fruithapjes iets dikker te maken zoals mandarijn of sinaasappel en zorgde er wel voor dat ze de rest van de dag veel dronk  
En als speen kun je een 123 speen gebruiken die heeft geen gaatjes maar een spleet die je dus kunt draaien tot de juiste grote 
 
Terug
Bovenaan