@Risje (grote baby)

Hallo Risje,

Ik las bij een ander onderwerp dat je een grote baby verwacht en stiekum hoopt dat de baby eerder komt.

Ik ben zelf nu 32 weken zwanger en hoop ook dat mijn baby eerder komt omdat mijn baby ook een flinkerd is. Ik ben al 2 keer getest op suiker en dat was goed. Nu gaan het vrijdag nog een keer testen maar dan op een andere manier. Ik ben nu 9 kilo aangekomen, snoep bijna niet en de kilo's zitten alleen maar op mijn buik (mijn spijkerrokjes pas ik nog :)).

Hoe groot verwacht je de baby en is hier ook een oorzaak voor? Ben je veel aangekomen? Weet je ook hoe groot de kans is dat de baby eerder komt?

Groetjes,

Margreet

Hoi Magreet,

Ik verwacht inderdaad ook een grote baby.
Met 35 weken heb ik een groeiecho gehad en naar verwachting wordt de baby 4200 gram.
Ik ben ook maar 10 kilo aangekomen, is gewoon netjes. Ook bij mij is 2 x suiker gecontroleerd en was beide keren goed.
De vk zou nooit opgemerkt hebben dat hij groot is.
Mijn eerste baby was klein, geboren met 37 weken en 2930 gram.
Dus bij mijn tweede gingen ze ook uit van een kleintje. Ik kreeg echt een megatoeter, maar de vk bleef volhouden dat het een kleintje was. Eenmaal bij de bevalling bleek de "kleine" 4040 gram te zijn!
Haar suikerwaardes waren niet goed en we moesten een dag langer in het ziekenhuis blijven.

Nu bij deze zwangerschap wilde ik dus persee dat ze mijn suiker in de gaten hielden en heb ik gestaan op een groeiecho.
Ik snap niet waarom ik grote kinderen baar. Ik ben 1.57 met een normaal postuur, mijn vriend is ook maar 1.75. We waren allebij kleine tot normale baby`s.

Er is geen reden waarom de baby eerder geboren zou worden. Ze wil me wel proberen te strippen met 38 weken, maar dat is ook omdat ik veel bekeknpijn heb.
Als het niet lukt ga ik met 40 weken naar het ziekenhuis voor een inleiding. Maar heeft meer te maken met mijn lichamelijke conditie.

Wat wil jou vk gaan doen?
Ik zit best tegen de bevalling op, ben bang dat het niet past enzo.

Groetjes, Risje

Hallo,
mijn zoon zou ook groot worden.
Was op suikerdieet en moest een paar keer per dag mijn bloed testen.
2 weken voor de uitgerekende datum werd ik opgenomen.
Omdat mijn bloeddruk te hoog was.
Ze hebben me een week laten liggen en een vetertje in gebracht.
Maar dat hielp niets.
Was maar 9kilo aangekomen en had een megabuik...
Iedereen had erover.
Dus ging ik ervan uit het komt vast eerder...
Eindelijk na 2 wk ziekenhuis opname en 4dagen over tijd werd ik ingeleid.

Ben 13 uur bezig geweest en een uur aan het persen geweest, was kapot.
Kreeg dus een keizersnee..
Mijn zoon woog 4060 gr. en een lengte van 56cm.
En hij had in mijn vruchtwater gepoept.

Hij werd meteen mee genomen om aan de beademing te leggen.
Hij had echt grote handen en voeten dat had de gyn. ook al gezegd ivm de echo.
En al lange nagels.

Na 4 dagen mochten we naar huis, alles is goed gegaan.

Ben nu weer zwanger, 22 wk.
En weer hoop ik dat ze me niet zolang laten lopen...

Oh ja en de keizersnee was omdat het hoofdje niet goed lag, paste er niet door.
Gyn. zei de 2e mocht niet weer zo zwaar worden!

Groetjes Natasja

Jee natasje, Wat een nare ervaring heb je zeg.... Ben je zo lang aan het ploeteren en krijg je alsnog een keizersnee.
Het hoofdje van ons kindje lag 2 weken voor op groei, dus zou nu al de grootte moeten hebben van 39 weken. Daarom zou ik erg blij zijn als hij binnenkort al geboren word, want in die laatste weken groeien ze erg hard.
Donderdag moet ik weer naar de vk, zal ze wel weer zeggen dat het best mee valt met de grootte.

Mijn vk zei ook dat het niet uit maakt hoe groto het hoofd is, als het er maar goed voor ligt. Maarja, dat weet niet niet eerder tot je volledige ontsluiting hebt en moet persen.

Ik hoop voor je dat dit kindje wat kleiner blijft.
P.s. die van mij was 51 cm, ze was dus echt dik.

liefs, ris

Hallo Risje,

De vk weet het nog niet, want ik zit nu bij de gyn.

Mijn suiker was 2x goed, maar vrijdag krijg ik een glucose tolerantie test. Ik moet dan een hele ochtend in het ziekenhuis blijven en wordt dan om het half uur geprikt. Afgelopen maandag heb ik een groeiecho gehad en het kindje loopt 3 weken voor. Ik ben nu 32 weken zwanger. Over 2 weken krijg ik weer een groeiecho bij de gyn.

Dat van die bekkenpijn herken ik ook, ook doet m'n schaambeen veel pijn. Het zou fij

Dat het een grote baby wordt dat vind ik helemaal niet erg maar ik zie ook op tegen de bevalling. Dat komt ook omdat m'n broer vast zat in het geboortekanaal en met de tang is gehaald. Ze waren te laat voor een ks en mijn moeder had meer dan 30 hechtingen. De gyn zei dat hij daar nog niets over kan zeggen maar dat ik wel in het zh moet bevallen. Dus ik ben beniieuwd wat hij over 2 weken zegt.

Met hoeveel weken is je 2e geboren? Wellicht dat het mee valt als het strippen lukt??

Groetjes Anna Margreet

hoi meiden,

Wat een verschil dan... bij onze 3e zagen ze met de 20 weken echo al dat het een groot kind zou worden waarschijnlijk. Gyn die de echo maakte was echt zo van:eek:ooh jee suiker, groeiecho's etc etc.
Echter waren zijn broers ook al groot (4545 en 4040 gram) en was ik heel laconiek: het zou me meer verbaast hebben als ik ineens een 7 ponder zou krijgen.

Suiker moest ik sowieso al op getest worden aangezien het nogal veel voorkomt in onze familie (oa mijn moeder en broer) maar heb ik alledrie de zw.schappen gehad.

Bij de pretecho met 26 weken werd ook een kindje gezien dat tussen de 2 en 3 weken voorliep op het gemiddelde en tja... bovengemiddeld was hij wel.

Na een flits bevalling van 2 uur waarvan slechts 4 minuten persen werd onze 3e knul van 4700 gram en 55 cm lang op de wereld gelanceerd!

Het hoeft dus echt niks te zeggen, de grote van het kind en de moeite die het kost om zo'n kindje eruit te krijgen!

Zelf was ik vantevoren vrij laconiek... er blijft er niet eentje zitten en bovendien... terug kan ik toch niet. Maar ik had mezelf ook al ingesteld op een groot kind en dat werd het dus ook.

groetjes,
Marije

Mijn 2de is 8 dagen te laat geboren. Met 39 weken hebben ze gestript maar heeft toen niks geholpen. Toen ik spontaan weeen kreeg had ik een afspraak in het ziekenhuis voor controle en een inleidingafspraak.

Ik ben ook erg bang voro de bevalling. Toevallig is mijn schoonzusje net bevallen van een 9 ponder (wisten ze ook niet van te voren) met 55 cm. Zij was thuis aan het bevallen, maar kindje bleef inderdaad ook hangen met de schouders. Ze hebben flink op haar buik moeten drukken en aan het kindje getrokken om het eruit te krijgen.

Ik snap daarom ook niet waarom ze de grote kindjes niet eerder halen. Dan heb je veel minder kans op complicaties. Mijn vk vind 8,5 niks, maar ik met mijn kleine lijfje maar ke er wel heel veel zorgen om. Ik heb er ook geen zin in om uren pijn te moeten lijden en dat het uiteinderlijk een speodks wordt. Nu ik 37 weken ben, wordt ik steeds banger omdat de bevalling zich ieder moment kan aankongdigen.
Daar komt ook nog bij dar ik bij de vorige een postnatale depressie had en heel bang ben dat dit terug komt. Owwww, kon ik nog maar terug...... Ik zal straks vast wel blij zijn met het kindje, maar ik zal erg blij zijn als hij gezond geboren is.

Liefs

Hi dames,

ik kan niet mee delen in de ervaringen, maar heb wel veel verhalen gehoord en gelezen.
Volgens mij (zoals Marije schrijft) hoeft een groot kind helemaal geen problemen te geven met bevallen. Een kennis kreeg ook een kindje van bijna 4 kg en niks aan de hand.

Aan de andere kant hoor je ook regelmatig de verhalen van kleine kindjes die maar niet willen komen. Waarbij men op de buik moet duwen of alsnog tot een spoedkeizersnede moeten besluiten om het kindje geboren te laten worden.

Ik heb zelf de vorige keer een half geplande keizersnede gehad (i.v.m. stuitligging), dus ik kan van gewoon bevallen niet mee praten. Maar het zijn de verhalen die ik rondom me heen hoorde.

Heel veel succes en ik hoop dat jullie de angst onder controle zullen hebben. Vergeet niet dat juist de angst de "verkeerde" hormonen aan maakt die de bevalling tegen kunnen houden.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan