Ritme 2 maanden

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik vroeg me af hoe een dag er bij jullie uitziet? </p><p>Ik lees overal dat een baby rond deze leeftijd overdag 3,5 uur zou moeten slapen en snachts 12. Ik vraag me dan af; hoe dan?</p><p>Ik geef borstvoeding en mijb dag ziet er ongeveer als volgt uit:</p><p>6.00 voeding</p><p>6.30 - 7.30 wat spelen samen</p><p>7.30 - 8.30 slaapje (in de box of kinderwagen)</p><p>Tussen 9.00 en 10.00 een voeding. </p><p>Daarna doet hij weer een klein slaapje. Van om en nabij 45 minuten. Gevolgd door wat spelen samen. </p><p>Tussen 13.00 en 14.00 voeding</p><p>Daarna toch bijna 2 uur een slaapje. (Helaas nog niet in zijn eigen bedje) </p><p>Voeding rond half 5 -5 uur  </p><p>Dan slaapt hij weer ruim 30 - 45 minuten. </p><p>Dan nog een voeding om 20.00 - 20.30 uur. </p><p>Dan een badje, knuffelen en slapen.</p><p>Hij slaapt dan tot 02.00 - 03.00 uur. Helaas komt hij daarna al weer rond 5 uur. </p><p>Ik durf hem niet wakker te maken rond 23.00 voor een laatste voeding omdat ik dan bang ben dat hij daarna niet meer zo lang slaapt. We hebben nu eindelijk sinds een week 5 uur slaap aan een stuk. (We gaan zelf namelijk al om 21.30 uur slapen. </p><p>Hij slaapt dus overdag bijna 5 uurtjes (soms zelfs meer) en snachts 7 uurtjes. </p>

Met 2 maanden toch nog geen 12 uur snacgts???
Mijn dochter slaapt overdag niet. Alleen snachts 7 of 8 uurtjes. Is per kind verschillend zei cb

Ieder kind is anders. Ik had uberhaupt geen ritme en als ik dacht dat ik dat wel had, veranderde het weer. Ik volg nu de behoeftes van mijn dochter. Soms slaapt ze om 19 en soms om 21 en soms wordt ze om 6 uur wakker en soms 8.. soms slaapt ze overdag 30 min en soms 2 uur.. ze is al 7 maanden, maar het was nooit lang hetzelfde haha

Wij hebben redelijk het zelfde. Mn mannetje is nu 3 maanden en geef Bv op verzoek.
Ik zou hem om 2300u niet wakker maken. Had hier echt geen zin, hij dronk voor geen meter en kwam alsnog om dezelfde tijd!
De tijd dat hij komt snachts wordt vanzelf later en later! Geef hem lekker de tijd! Nu met 3 maanden slaapt hij hier van 7 tot 6?

Hier super strak schema om de nachten goed te laten gaan en hem in z’n eigen bedje te laten slapen.
Bij 8 weken sliep hij van 19.00 tot 7.00 
Klinkt zalig maar het is wel discipline en die van mij wil gewoon overdag niet zoveel slapen. Misschien heb je iets aan mijn schema:
7.00u wakker maken en voeden, samen spelen en proberen wakker te houden tot 9.00u. 
9.00 slapen in eigen bedje (wakker erin leggen) en niet langer dan 45min laten slapen.
10.45u voeden 
stipt 12u in bed leggen en proberen te laten slapen tot 14/14.15u (bij mij slaapt hij nooit zo lang)
14.15 voeden 
tussen 16.00 en 17.00 kort dutje waar jij wil.
na 17.00 niet meer laten slapen
rond 18u in bad doen om tijd te rekken en om 18.15u voeden. 
19.00u in bed
22.30 met fel licht wakken maken en goed laten drinken. 30 tot 45 min wakker houden. 
Bij mij werkt dit inmiddels goed. Als je zo’n strak schema wil zou je het boek ‘de tevreden baby’ eens kunnen bekijken. 

Jeetje ik krijg het spaansbenauwd van je schema JannekeF! Ik zou bang zijn al mijn baby zijn eigen slaap en eet gevoel eruit te 'trainen'
En Cindy 5 uur overdag is volgens mij heel normaal en dat eigen bedje komt vanzelf. Ze zijn maar zo kort zo klein, geniet ervan!Laat het ritme lekker los en kijk naar je kleintje. 

Als ik mijn mening mag geven; ik vind het wel een heel strak schema hoor Janneke, jouw baby mag maar 3.45 uur slapen overdag, ik zou zeggen dat je hem eigenlijk oververmoeid maakt. Zeker aangezien er bij staat: wakker houden tot, niet langer dan...
Het is wel een baby hè, die hebben slaap nodig, zeker als ze het zelf aangeven. Mijn baby van 4 maanden slaapt zo'n 5 uur overdag, en slaapt de nachten ook door sinda 8 weken. Het ligt dus denk ik niet perse aan wat voor schema je aanhoudt.
@cindy, het komt allemaal vanzelf wel, ik heb een schema gemaakt aan de hand van hoe mijn baby het overdag en in de nacht doet, en die geprobeerd steeds aan te houden, dat schema werkt nog steeds en is niet gemaakt uit een boek maar persoonlijk op mijn baby afgesteld, daardoor kreeg ze ritme en ging ze na 4 dagen doorslapen. Probeer dus goed naar je baby te kijken overdag en aan de hand daarvan een schema'tje op te stellen, mits je dat wilt natuurlijk ;)
Wat bij mij ook erg hielp was vaste tijden voeden, overdag, echt elke 3 uur, zodat ze genoeg overdag kreeg en dus niet meer in de nacht kwam. Ze krijgt nu nog steeds elke 3 uur, met max den half uurtje uitloop als ze nog slaapt .

Moet een baby van 2 maanden al een ritme hebben? Volg de behoefte van je baby. Die van mij is nu net 4 maanden en slaapt sinds 2 nachten door. Daarvoor altijd rond 03:00 een voeding. Ze gaan pas doorslapen als ze er aan toe zijn en dat komt echt vanzelf. Ook de behoefte van slaap is voor elke baby anders. Dus laat vooral los wat moet ( want van wie moet het?) dan komt het vanzelf wel

Terug
Bovenaan