Ritme 2 maanden

Mijn baby is 8 weken.
Ik volg mijn baby met een beetje ritme. Dit omdat wij ook nog een zoon bijna 6 hebben. School enz...
Door de weeks rond 7.00 fles. 8.15 zoon naar school en dan slaapt ze wat in de kinderwagen / box /buiten of we doen een boodschap.
Rond 10.30 -11.00 fles zoon ophalen van school (nog geen continuerooster) 
Rond 12.00 op bed en ik laat haar slapen tot... 
En anders 14.30 als we daarna onze zoon weer ophalen
Box-wandelwagen-buiten slaapje.
Rond 18.00 beide kindjes badderen - douchen. En rond 19.00 fles
Tegen 20.00 op bedje en dan maak ik haar wakker rond 23.00 voor een fles die ze voor de helft op drinkt.
Dan weer op bedje en tot de volgende morgen 07.00.

Weekenden laten we haar gewoon slapen.
Vanmorgen was het 08.00 ;)
Tja... ik hanteer de 3 R's en zie wel methode ;)

Mijn baby is 8 weken.
Ik volg mijn baby met een beetje ritme. Dit omdat wij ook nog een zoon bijna 6 hebben. School enz...
Door de weeks rond 7.00 fles. 8.15 zoon naar school en dan slaapt ze wat in de kinderwagen / box /buiten of we doen een boodschap.
Rond 10.30 -11.00 fles zoon ophalen van school (nog geen continuerooster) 
Rond 12.00 op bed en ik laat haar slapen tot... 
En anders 14.30 als we daarna onze zoon weer ophalen
Box-wandelwagen-buiten slaapje.
Rond 18.00 beide kindjes badderen - douchen. En rond 19.00 fles
Tegen 20.00 op bedje en dan maak ik haar wakker rond 23.00 voor een fles die ze voor de helft op drinkt.
Dan weer op bedje en tot de volgende morgen 07.00.

Weekenden laten we haar gewoon slapen.
Vanmorgen was het 08.00 ;)
Tja... ik hanteer de 3 R's en zie wel methode ;)
5 flessen van 150 cc maar die gaan niet altijd op.

Mijn baby is 6 weken dus ik lees mee. 
Ik volg nu natuurlijk ook mijn kindje die zich tussen de 3-4 meldt, waardoor haar schema steeds wat uren kon verschillen. 
Van 23u fles naar 21u afhankelijk van hoeveel uur ertussen zit overdag.

Ik lees dus steeds meer dat het oke is om ze sochtends om een bepaalde tijd wakker te maken om het ritme erin te houden?(natuurlijk makkelijker als ze de nacht doorslapen) 
Of juist te streven naar een vaste avondtijd?

Mijn dochter is nu ook 2 maanden. 
Ik merk dat ze idd meer wakker is nu, waardoor haar ritme anders wordt. Hoe zorgen jullie ervoor dat er een duidelijk ritme blijft voor ze?
Vanmorgen het volgende
615/630 fles - verschonen- samen spelen-box 
Begon ze te jengelen dus in de kinderwagen gelegd om alvast te slapen (730) want we moesten naar de dokter.
Weer wakker om 800 bij de dokter en tijdens de wandeling soms ingedut.
Thuis weer even te slapen gelegd rond 930 en 1000/1015 weer wakker.
Rond 1030 dus weer de fles als we de 4 uur ertussen aanhouden die ze makkelijk redt.
Dus dan zou haar ritme er zo uitzien: 
Fles-verschonen-samen spelen-box-slapen-spelen en weer de fles?
Ik ben nog gewend om na het slaapje meteen de fles te geven ?

12 uur in de nacht met 8 weken?
Onze dochter is bijna 10 maanden en slaapt nog niet eens 12 uur in de nacht whaha.
Ik zou je kleine volgen. Het is een baby en geen machine heb ik iemand wel eens horen zeggen. Nou, mijn ogen gingen daar van open staan.
Ik lette wel altijd wat op met slapen hoor. Maar hoe beter mijn dochter overdag sliep, hoe beter ze het in de nacht ook deed.
Met 8 weken zijn ze volgens mij max een uurtje wakker.
Ze hebben een slaapcyclus van 45 minuten en worden daarna wakker, ik liet haar altijd liggen en dan viel ze in slaap voor haar 2e cyclus.

Een baby wakker houden is echt niet goed en mega zielig ook nog eens. Niet dat jij dat doet hoor maar ik lees dat hier.

Ik maakte haar wel wakker voor de laatste fles omdat ze anders inderdaad rond 1/2 kwam. Zo leren ze wel dat het na 23:00 uur nacht is en dan haal je het misschien zelfs tot 6/7 :)
Zou het gewoon eens proberen nu je nog verlof hebt.
Toen we overstapte op kv ging het een stuk makkelijker hiermee. Ze geven op een gegeven moment zelf aan wanneer de laatste fles niet meer nodig is en je die kunt laten vervallen.

Ik weet dat mijn zoontje toen echt wel meer sliep dan 3 uurtjes overdag hoor!
Ik geloof dat het er hier ongeveer zo uitzag:
rond 6.30/7.00 uur de fles.
1,5 uur later 8.00/8.30 uur weer naar bed tot 10.30/11.00 uur. (Sliep zomaar 2,5 -3 uur).
11.00 uur fles
rond 12.30 uur weer naar bed ( 1,5 uur was echt de max met wakker zijn. Haalde hij vaak niet eens) tot 15.00 uur.
15.00 uur fles
16.30 ongeveer naar bed tot 18.00/18.30 uur. 
19.00 uur fles.
19.30/20.00 uur naar bed.
23.00 wakker maken voor fles en daarna meteen weer in bed. 
Rond die periode begon hij door te slapen tot 7.00. Dat was een hele fijne periode, die van ons voor altijd had mogen duren.... Helaas is ons dat niet gegund, haha ! Er kwamen sprongetjes, tandjes, griepjes, verlatingsangst, dromen enz enz    ons huis binnengeslopen...
Mijn zoontje is inmiddels 11 maanden en de nachten zijn nog steeds wisselend. 

Als ik het zo lees verschilt het echt heel erg per kind.
wij maakten onze zoon eerst wakker Rond 23:00 voor een voeding (verder bv op verzoek). Maar werd wel rond 3/4 wakker voor voeding. We maken hem nu niet meer wakker en krijgt de laatste voeding ( fles met gekolfde melk) tussen 19:00 en 21:00 uur en slaapt door tot 6/7 uur! Hij krijgt dan weer een fles met gekolfde melk. Op deze manier krijgt hij lekker veel binnen en kan ik een voorraad aanleggen in de vriezer.

[quote quote=10213289]Hier super strak schema om de nachten goed te laten gaan en hem in z’n eigen bedje te laten slapen. Bij 8 weken sliep hij van 19.00 tot 7.00 Klinkt zalig maar het is wel discipline en die van mij wil gewoon overdag niet zoveel slapen. Misschien heb je iets aan mijn schema: 7.00u wakker maken en voeden, samen spelen en proberen wakker te houden tot 9.00u. 9.00 slapen in eigen bedje (wakker erin leggen) en niet langer dan 45min laten slapen. 10.45u voeden stipt 12u in bed leggen en proberen te laten slapen tot 14/14.15u (bij mij slaapt hij nooit zo lang) 14.15 voeden tussen 16.00 en 17.00 kort dutje waar jij wil. na 17.00 niet meer laten slapen rond 18u in bad doen om tijd te rekken en om 18.15u voeden. 19.00u in bed 22.30 met fel licht wakken maken en goed laten drinken. 30 tot 45 min wakker houden. Bij mij werkt dit inmiddels goed. Als je zo’n strak schema wil zou je het boek ‘de tevreden baby’ eens kunnen bekijken.[/quote]
Wow, wat een strak schema! Persoonlijk ben ik qua slaap meer van laten slapen tot hij zelf wakker wordt overdag, maar niet langer dan 3 uur en 't liefst niet meer na 17.00 uur, maar die van mij is ook al 8 maanden. Maar goed, als het voor jou werkt, prima! Ik heb 't wel eens geprobeerd, maar het lukt mij zelf ook niet om me aan zo'n strak schema te houden.
Bij 2 maanden was onze zoon ongeveer 2,5 uur wakker per keer en sliep vanaf zijn laatste fles (1 uur 's nachts) tot een uur of 7 's ochtends. Ik hanteerde niet echt vaste tijden voor slapen en voeden, behalve dan z'n laatste fles en dat hij ongeveer 1,5 uur wakker kok zijn. Dat ging prima. 

Terug
Bovenaan