Ritme 8 weken en slaap

<p>hoi dames ,</p><p>Even een vraagje, onze prachtige zoon is 8 weken oud en wil proberen een soort ritme te creëren.plus waar ik tegen aanloop al vanaf het begin dat hij zelf niet in slaap wilt komen in de ochtend wel maar smiddags en avond niet. Hoe hebben jullie dit opgelost en wat heeft gewerkt.</p><p>Dag ritme ongeveer neem het niet te letterlijk.</p><p>7 uur voeding 130 cc.</p><p>08:30 bed slaap meteen met speentje. En word rond half 10/10 uur zelf wakker </p><p>11 uur voeding 130 cc.</p><p>11:30 bed drama want hij komt zelf niet in slaap ik loop nu met hem maar wil dit natuurlijk afbouwen.</p><p>15 uur  flesje 130 cc </p><p>Slaapt half 4 tot 6 uur </p><p>En dan badje spelen en 19 uur fles en bed.</p><p> </p><p>Graag jullie advies </p><p> </p><p> </p>

Krijgt hij maar 4 flesjes? Hoeveel weegt hij?
Onze zoon was op die leeftijd ongeveer een 3 kwartier tot uur wakker na de fles. Zodra hij begon te gapen of in zn oogjes te wrijven direct naar bed. Legde hem wakker in zn bedje. Soms een paar keer terug voor de speen en dan viel hij wel in slaap.

Hij weegt 4.1 kilo nee 5 flesjes
7-11-15-19-23- snachts als hij komt
Dat is het allende hij valt helaas niet zelf in slaap Hahaha . En weet niet zo goed wat ik moet doen of laten huilen of wandelen of nou dat zeg maar 

Dat hij niet vanzelf in slaap valt is normaal. Baby’s moeten nog leren slapen. Lekker bij je houden het komt vanzelf. Heeft gewoon nog wat geborgenheid nodig. Vind t al heel wat dat er ook slaapjes zijn dat hij wel vanzelf in slaap valt. 

Bij mijn dochter heeft het ook heel lang geduurd totdat ze weet hoe ze Zelf in slaap kan vallen. En elke dag is anders, ene dag slaapt ze per dutje 2 uur en soms ook 3 kwartier
Wat mij heeft geholpen: kijk naar slaapsignalen. Alles volgens dezelfde volgorde doen. Bijv. Wakker worden, verschonen, voeding, spelen met elkaar, spelen in de box(observeren naar slaapsignalen) naar bed. Hou de tijd bij met wakkertijd. Na 3 kwartier tot een uur zijn ze op die leeftijd alweer moe. 
Al gedacht aan inbakeren of bijv de puckababy? 
En ze mogen best wel wat mopperen/jengelen voor het inslapen. Mijn dochter heeft dat ook echt nodig. 
Succes! 

Hi dames , enorm bedankt voor jullie advies .
Ja inbakeren hebben we geprobeerd maar het probleem is onze jongen draait al soms waardoor dat niet handig is ? 
Ik laat hem nu ook jammeren in bedje voor het eerst en na 20 valt die in slaap en na 15 min was die weer wakker en jammeren en hij slaapt nu weer . Stap voor stap wil ik dit aanhouden. Ik kan hem helaas niet de hele dag bij me dragen ivm symfyseruptuur ?

Ligt eraan waar je hem overdag wilt laten slapen. Onze kleine ligt overdag gewoon beneden. Dit om duidelijk het dag-nacht ritme aan te leren. Ik stofzuig en kijk tv, en ze slaapt gewoon door in de box.
in slaap komen deed ze eerst heel makkelijk, nu moet ik inderdaad de signalen bekijken. Maar goed: eerst speelde ze ook niet na de fles, nu wel. 
Ik hield toen met 8 weken aan: 
luier/fles/10 min samen interactie/15 min speelkleed of wipstoel met speelboog. En dan slapen.
ik ga dan niet wandelen, ik zit op de bank met gebogen knieeen. Baby ligt dus op mijn boven benen met de voetjes bij mijn kin. Speentje, dekentje (lekker knus en warm) en misschien de handjes vasthouden. En zodra ze slaapt in de box. 
Met 8 weken was ze dus per x maar 1u wakker. Nu is dat met 13 weken gegroeid naar 1,5u spelen na het eten eerst op schoot en dan even zelf op speelkleed zodat mama ook even kan eten enz. En dan dus ‘helpen’ met slapen. Het lijkt wel alsof ze klok kan lezen want precies op die 1,5u word ze jengelig en wil ze de speen en word ze bijna geirriteerd van het spelen zeg maar. Dan is het dus rust tijd. 
Hier volgt het dus eigenlijk best een strak schema. En als ze een x wakker zijn buiten de fles en spelen omdat kan he. Dan ligt ze gewoon beetje rond te kijken of als we aan het winkelen zijn enz, lekker meekijken? gewoon je baby volgen, je voelt het vanzelf ??

Terug
Bovenaan