Ritme baby prematuur

Duifje, op internet vind je inderdaad veel mooie theorieen over gecorrigeerde leeftijd. De kinderarts heeft ons toen verteld dat het niet zo simpel is. Natuurlijk zijn ze nog niet zo "af" als bij 40 weken. Maar na de geboorte ontwikkelen sommige dingen gewoon normaal en aan sommige dingen merk je dat er wel een beetje ingelopen moet worden. Afhankelijk van hoe vroeg je kindje kwam, is deze achterstand na enkele maandjes tot een half jaar alweer ingelopen. En dan gaat het niet over zeer premature babies he. Bij ons ging het om 35 weken. Dit was de boodschap die wij erover kregen. Het enige dat je kunt doen is kijken naar je kind. 
In ons geval merkte je het heel erg aan het drinkgedrag, ze kreeg de borstvoeding niet op gang en is nooit goed gaan drinken aan de borst, hoewel ik met kolven een monsterproductie op gang kreeg. Ook kon ze de eerste 2 maanden nergens anders dan op mij slapen (letterlijk), en had ze het de eerste maand, midden in een hittegolf nog koud. Ze heeft een moeilijke start met veel huilen gehad. Ze deed wat lang over de geelzucht, maar we hebben godzijdank geen perikelen met gezondheid gehad. Ze knapte precies zoals de boekjes zeggen, na 3 maanden op, ging spelen, had met 4 maanden iets van een ritme en sliep rond die tijd in haar eigen bedje overdag, en nu met 6 maanden zie je geen verschil met andere babies van die leeftijd wat ontwikkeling en gedrag betreft. Ze heeft nu een ritme op de klok, zelf aangegeven. 

Bedankt voor de reacties!
Het ritme willen hebben had ik al wat los gelaten. Maar ben gek op lijstjes e.d. dus beetje moeilijk voor me haha.
Inbakenen hebben we met een puckababy geprobeerd maar werd hij heel gefrustreerd. Hij is ook heel sterk dus met een hydrofiele doek of strakke lakens is hij zo los. De inbakendoeken die we hebben liggen is vanaf 3 kilo. Dat is hij nog niet maar gaan we zeker proberen als dit kan.
Let it go voor ons. We gaan onze jongen volgen en hebben vast een paar weken meer slaap.

Hi! Mijn knappe zoon van inmiddels bijna 18 maanden is met 35+5 weken geboren. Hij was zowel prematuur als dysmatuur. 
Hij kreeg een slaap- en eetritme precies in de week dat hij 3 maanden was. Sindsdien gaat het eigenlijk helemaal goed, behalve tijdens de welbekende sprongetjes dan. Zijn sprongetjes en mentale ontwikkeling gaan wel volgens de uitgerekende datum. 

Trouwens, die van mij vond inbakeren ook  helemaal niets. De puckababy was voor ons de perfecte oplossing. Daar lag hij losjes in maar kon hij zichzelf niet wakker maken met zijn handen en armen. Ik denk omdat hij vroeg en klein is geboren, heeft hij nooit echt klem gezeten in mijn buik waardoor hij nog wel bewegingsruitme had en de puckababy geeft dat gevoel ook.

Terug
Bovenaan