Ritme? fles laten vervallen snachts?

Hello!

Onze kanjer is nu 5 weken oud (5 okt). Ik lees hier en daar dat sommige babies geen nachtfles krijgen en een flink aantal uren doorslapen snachts.

Wij geven op deze tijden voeding van 120cc: 09.00/13.00/17.00/21.00/00.30/05.00

We hebben van het CB te horen gekregen dat we de voeding tot max 135cc mogen verhogen als dat nodig is (hij moest wat meer spek gaan krijgen vonden ze)

Wil hem opzich wel doorlaten slapen tot hij vanzelf wakker word maar vind het nu wel fijn dat er een goed ritme in zit en ik denk dat het ritme verdwijnt zodra ik ga wachten tot hij zel wakker word en aangeeft dat hij een fles wil.

Ben benieuwd of jullie kanjers ook ongeveer zo'n soort schema hebben of dat jullie ze snachts langer door laten slapen.

Wij maakten onze kleine nooit wakker 's nachts. Op een gegeven moment gaan ze uit zichzelf doorslapen en als je ze wakker blijft maken kan je baby dat dus niet doen.
Ik zou proberen steeds rond 23 uur 's avonds uit te komen, al weet ik niet wanneer hij natuurlijk voor de nacht gaat slapen. Je laat m dan gewoon liggen tot ie uit zichzelf komt. Je geeft dan een volledige voeding en de voeding daarna ga je weer plannen.

Stel je voedt om 23 uur, hij komt om 4.00 uur. De volgende voeding is dan 8.00.
Als je om de 4 uur voedt kun je bijvoorbeeld elke voeding een kwartier eerder geven om weer op de juiste tijd uit te komen.
Als ie bijv om 3.00 uur komt kun je de tweede voeding minder schepjes in de fles doen en meer water zodat ie sneller weer honger heeft. Dan kun je misschien wel een keer om de 3 of 2,5 uur voeden zodat je weer goed uitkomt.

Het is altijd een beetje vogelen maar zodra ze doorslapen heb je een vast ritme.

Nou alina maakt er nog een potje van overdag komt ze soms met de 2u al s,avonds krygt ze rond half 9 de fles en gaan dan naar bed ik laat haar gewoon zelf komen nu was t,w v 2 en toen 5u maar die laatste maakte ze lang niet leeg en toen kwam ze 7u die is wel op gegaan 100cc maar meestal maakt ze s,n8s rond de 4a5u

Hier heb ik nu zelf een soort ritme ingesteld..
7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00
Dat zijn mijn flesmomenten. Als hij eerder duidelijk honger heeft krijgt hij dan wel een flesje..van elf tot zeven mag hij het zel bepalen en meestal komt hij rond drie uur om een fles. Als hij na vier uur zou komen zou ik hem een kleinere fles geven, want de dag start hoe dan ook om 7 uur. Dit geeft mij zoveel rust, plus ik ben het exttreme hongergevoel voor dus kan een rustige jongen verschonen in plaats van gehaast een huilende..ook komt het met mijn eigen eetmomenten goed uit. Ik heb nógal wat eten gemist...

Ik zou niet iets laten vallen waar je kindje duidelijk om vraagt.... Je kunt wel de kans geven door in de avond iets meer te geven..doorslapen is niet standaard op deze leeftijd, als ze het niet uit zichzelf doen dan zijn ze er gewoon nog niet klaar voor...

hier een sept mama
ons meisje krijgt 5 voedingen van 165cc per dag, maar als ze daarna nog honger heeft krijgt ze gewoon nog een beetje bij.(gebeurd gemiddeld 1x per dag)
ze is nu bijna 9weken oud en weegt 4400gr..
wij hebben als schema 06.00-10.00-14.00-18.00-21.00..( bij de laatste voeding heeft ze eig altijd eerder honger omdat we haar dan altijd van te voren in bad doen)
dit is ongeveer vanaf de 5e week zo, vanaf toen sliep ze door s'nachts..heb haar ook nooit wakker gemaakt s'nachts
wel ben ik meteen begonnen met haar om 6u in de ochtend wakker te maken omdat me dat straks het beste uit komt als ik weer ga werken.. en nu word ze zelf om 6u wakker..

voeden jullie op verzoek of houden jullie een schema aan?
je kunt evt proberen om met de laatste fles voor de nacht wat meer te geven, dan is die wat zwaarder..
ik zou hem zelf persoonlijk niet wakker maken s'nachts want hij moet natuurlijk ook zo snel mogelijk het verschil tussen dag en nacht weten ( is voor jullie ook net zo prettig he)..
maar als hij er s'nachts zelf om vraagt natuurlijk wel geven.. en dan kijk je gewoon ff hoelaat het is en pas je daar je aantal cc op aan, zodat je de volg ohtend gewoon weer op je eigen tijdstip kunt beginnen.. succes ermee!!!

ritme wat is dat :):)
Dan denken we we hebben een ritme en dan is het weer anders.....we doen nu sins een week niet meer de wekker zetten voor de nacht voeding.
Maar soms komt ze om de 2 uur en soms slaapt ze 5 uur (dat is overdag!)Maar vaak haalt ze net de 3 uur.
Nu proberen we om 22.00 uur de laatste fles te geven en dan wachten tot ze weer komt. dat is vaak 1.30 uur en dan komt ze om 4.30/5.00 uur weer.
Ze krijgt nu 120 cc voeding per fles en krijgt er nog 6 a 7 op een dag. + een schep gewone voeding is vervangen voor een schep extra hongerige baby. (we merken niet het verschil...)
Weet ook niet of we er goed aan doen om haar overdag om de drie uur wakker te maken of lekker te laten slapen.....of om de 4 uur. Lastif lastig.

Ze is van 6 okt, groeit goed en een vrolijk meisje dus we mogen niet klagen maar iets meer als 4 uur slaap zou ook wel fijn zijn :) Maar goed we mogen zeker niet klagen.

Terug
Bovenaan