Ritme helemaal kwijt

Hallo,

Mijn dochter is nu 17 weken oud en we zijn het ritme voor de voedingen helemaal kwijt. Ze sliep voor vorige week dinsdag meestal van 22.30 tot 5 uur. Dan moest ze echt een flesje hebben. Sinds dat ze prikjes heeft gehad is haar ritme in de war. De ene nacht slaapt ze door tot 6-6.30 en de andere nacht is ze opeens weer om 4 uur wakker. Ze krijgt op dit moment 5x 180 cc aan voeding. In de laaste fles doe ik nu 2 1/2 schepje rijstebloem (sinds 2 weken) in de hoop dat ze langer zal slapen. Helaas maakt het niet uit in het tijdstip waarop ze wakker wordt. Ik heb de laaste dagen ook al geprobeert haar tussen 20.00 en 21.00 de laaste fles te geven aangezien we haar om 22.00 altijd moeten wakker maken en ze hem niet altijd leeg drinkt. Alleen dan zit ik weer met het probleem dat er te weinig tijd zit tussen de 4e en 5e voeding waardoor ze de 5e voeding zeker niet leegdrinkt. Kan iemand mij helpen?? Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen.

Groetjes Eefje
 
Ken je het boek 'Oei ik groei'?
Ik heb het net even opgezocht, maar daarin staat, dat met 17 weken er een sprongetje bezig is. Dat houdt in, dat bijna alle kinderen in die periode bijvoorbeeld extra hangerig kunnen zijn, slechter gaan slapen of 's nachts weer extra voor een voeding kunnen komen. Het lijkt erop dat jullie hier nu ook last van hebben.
Verder hecht ik niet zoveel waarde aan dat boek, maar mijn ervaring is, dat het schema met de donderwolkjes en zonnetjes wel altijd erg goed klopt.
Ik denk dat je geduld moet hebben en dat het vanzelf weer over gaat.
In ieder geval succes ermee!

Onze dochter (12 1/2 maand) zit momenteel ook weer in zo'n donderwolkjes-week en die werd afgelopen week ook steeds 's nachts weer wakker terwijl ze eerst prima doorsliep.
 
Hoi Eefje,

Ons dochtertje is nu 4,5 maand oud, maar bij 3,5 maand mocht ze al 5 x 200 ml per dag, misschien helpt dat. En ik heb een schema dat begint om 6.00 uur (ook als we vrij zijn), dan 10.00, 14.00, 18.00, 22.00 uur, dit werkt (voor Roos) goed, zo krijgen ze regelmaat.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Anike
 
Hoi Eefje,

ons dochtertje is nu 4,5 maand oud, maar bij 3,5 maand mocht ze al 5 x 200 ml per 24 uur, misschien kan je dat eens proberen en wat bij Roos ook hielp, was/is een tijdschema:
6.00, 10.00, 14.00, 18,00 en 22.00 uur, Ook al slaapt je kleine meid, dan toch wakker maken en voeden, zo hebben wij het ook geprobeerd, en het werkt goed, in ieder geval voor Roos.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Anike
 
Hoi Anike,

Ik bedoel idd 180 ml water en 6 scheppen voeding.
Bedankt voor je reactie. Wij hadden dus tot voor kort het volgende schema;
5.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00. Maar helaas is dat al een hele week verschillend.
Ik hoop dat MissyM gelijk heeft en dat het een sprongetje is. De afgelopen week was het dus vaak uit bed, wisselend tussen 2 en 6 uur. Erg vermoeiend. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

groetjes Eefje
 
Hoi Anike,

Ik bedoel idd 180 ml water en 6 scheppen voeding.
Bedankt voor je reactie. Wij hadden dus tot voor kort het volgende schema;
5.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00. Maar helaas is dat al een hele week verschillend.
Ik hoop dat MissyM gelijk heeft en dat het een sprongetje is. De afgelopen week was het dus vaak uit bed, wisselend tussen 2 en 6 uur. Erg vermoeiend. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

groetjes Eefje
 
Terug
Bovenaan