ritme krijgen/maken

hoi hoi

onze kleine man is nu 5 weken en heeft nog geen ritme.
komt overdag om de 3 a 4 uur en snachts heeeeel wisselend...soms 3 uur ertussen,soms 6 uur.

hoe hebben jullie een ritme gekregen en..bij welke leeftijd?
ik moet in januari weer werken en wil graag voor die tijd toch wel een ritme.

liefs

ik zit met hetzelfde.....had het er vannacht over met mijn man dat ik het hier zou vragen.

Onze dochter is nu 7 weken.
De laatste 3 nachten sliep ze door tot half 6. Maar dan wil ze om half 10/10 uur weer dan tegen 12/12.30 uur. Tot zover gaat het dan goed. Dan slaapt ze als het aan haar ligt door tot 16/17 uur. en dan wil ze om de 2 a 3 uur wat hebben. en komen we savonds niet altijd even prettig uit het liefst willen we 22/23 uur de laatste fles geven.

Moet ik haar smiddags wakker maken om 3 uur?
ze is uit haar bedje van 9-12 en van 15-19 uur.

dat ze snachts door sliep was er zo ineens hebben we niets voor gedaan oja we hebben een grotere luier voor gedaan die meer opneemt dan word ze in ieder geval niet wakker van een natte broek.

Op zich is nachtvoeding helemaal niet gek op deze leeftijd, net zoals wisselende ritmes.. Gewoon bij neerleggen werkt meestal het beste. Ritme komt vanzelf.
Overdag heb ik wel een maximum van vier uur en 's nachts is het aan hem. En ineens slaaptnhij nu met zijn tien weken eerst een blok van ruim 6 uur in de nacht en daarna nog vier uur.. Gewoon blij mee zijn voor zolang het duurt en niet verbaasd zijn als het weer veranderd...je hebt regeldagen , sprongetjes en alles gooit elke keer de boel in de war.

Volgens mij is het idd gewoon aan je kindje hoe het ritme gaat... Op deze leeftijd kun je vlgs mij niet meer dan je kind volgen ( je kunt natuurlijk wel kiezen om het niet langer dan 4 u te laten slapen overdag)

Mijn ervaring is dat je de eerste maanden voortdurend weer een nieuw ritme krijgt: steeds als je 'er lekker in zit' verandert het weer...

Verwacht dus niet teveel en wees blij met iedere goede nacht ;-)

Ben benieuwd of iemand een gouden tip heeft want ik houd erg van regelmaat hihi, maar hier is me dat zo jong niet gelukt...

Onze dochter is 7,5 week. Hier ook nog geen vaste tijden. Ze krijgt ook nog een nachtvoeding. Overdag zit er 3 of maximaal 4 uur tussen. Vaak om 23.00uur een voeding dan om 4.00uur (dus 5 uur ertussen) en dan komt ze om 7 a 8 uur weer.....
Het is nog even zoeken. Gister de eerste prikken gehad en gister en vandaag slaapt ze aan een stuk door!

Wij proberen er ook een ritme in te krijgen maar dat is nog best lastig. Ons mannetje is nu 7 weken oud en krijgt om de 4.5 uur een fles met de laatset fles om 22.30 uur. Dan zou hij door moeten slapen tot een uur of half 5 want dan geeft papa hem een fles voordat hij naar zijn werk gaat. Maar dit lukt niet altijd hoor. Laatste 2 nachten word ons mannetje om 3 uur wakker. ene keer met speen erin slaapt hij nog wel ff verder tot half 5 maar soms blijft hij ook wakker...het is lastig maar wil ook wel een goed ritme hebben als ik weer moet gaan werken :)

nou by ons is het af en toe want de ene nacht doet ze het goed maar afgelopen nacht was het weer pet ze hadt zo,n honger dat ze gulzig dronk ik al proberen om het te remmen maar dat ging niet daardoor kreeg ze krampjes en was ze jengelig met het gevolg dat ze by myn heeft geslapen eerst ging het wel goed maar ze bleef onrustig vanmorgen is ze een poosje op geweest nu ligt ze lekker te slapen ik ga proberen om haar wat meer voeding te geven zien of dat werkt dus je mag weer aan het werk in januari ik ben gewoon thuis wel ben ik gastouder van een verstandelijk beparkt meisje die is ook autistisch ze komt in januari weer ben benieuwd hoe het gaat

Tot een week of 6 - 8 snappen ze gewoon niet dag en nacht. Alle uren zijn hetzelfde. Je kunt je er alleen maar bij neerleggen. Ik denk dat diegene met de gouden doorslaap tip nu miljonair zou zijn als het zou werken ;)!!
Onze man is nu 6 weken en sinds een paar dagen zit hij op 5 x 165 cc voeding en dan om de 4,5 à 5 uur. Gistermiddag was hij aan 't rommelen en toen heb ik hem om 4 uur eenmalig 90cc extra gegeven. Maar ook weer om 6 uur zijn normale fles. (Hij had over de hele dag steeds wat voeding laten staan, dus beetje extra was niet erg)
Wij geven nu wel voeding voor hongerige baby's. Gaat veel beter als de 'gewone' voeding.
Toch nog kleine tip ;):
Je kunt alleen de laatste fles (als je flesvoeding geeft) maken met voeding voor hongerige baby's. Dit verzadigd wat meer!!

Terug
Bovenaan