Ritme, lachen en kletsen

Hey meiden,
Hoe gaat het met de kleine?
Hier is het inmiddels genieten! Robin slaapt door en eet op vaste tijden, wat betekend dat ik een vast ritme heb en dus dingen kan plannen... Zo fijn!!!
Ook hebben we inmiddels écht contact. Ze lacht, steekt haar tong uit en praat, op haar manier, terug. Zo leuk!
En nu we eindelijk door hebben dat ze 's nachts wel op haar rug wil slapen, maar overdag niet, slaapt ze overdag, op haar buik, wel goed. Wat er voor zorgde dat Ze een stuk minder huilt.
En dan vandaag ook eindelijk vooruitgang geboekt bij fysio. Ze had een enorme voorkeurshouding, waar door zowel haar hoofdje aan het afplatten was, als de ontwikkeling van haar heupen niet goed ging. Was al 5 weken bezig met fysio, maar werd iedere keer erger ipv beter. En vandaag (afgelopen week, maar vandaag door fysio bevestigd) hebben we eindelijk vooruitgang geboekt :D:D
Ben echt weer even terug op die rose wolk...

Ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat.

Liefs,

T
 
hoihoi,

Ik heb mijn dochtertje nog niet echt op een ritme, maar de ene nacht komt ze wel om de 4 uur, en de andere keer slaapt ze van 11 tot 7 , dus het is heel wisselend, ze is nu 7 weken en 5 dagen oud, ze begint nu ook bijna de hele dagen te lachen, en reageerd op bijna alles. al wil ze wel de hele tijd rechtop zitten en staan vindt ze geweldig al wil ik dat niet telang want zal wel niet zo goed zijn voor der heupjes.. ze slaapt in zon inbakerzak van puckababy, en daar doet ze het nog wel goed in, al als ik ga kijken ligt ze boven in bedje en onder de dekens vandaag, ze worsteld der eigen helemaal naar boven..
maar verder doet ze het super.. maar zoals je zegt kaylee heeft ook een voorkeurshouding tliefst op der buik maar dat durf ik nog niet aan met slapen..

groetjes M.
 
He, hier is het dagritme aardig onder controle :). De nachts is erg wisselend. Het leek zich te ontwikkelen van 4 naar 5 uur, naar half 6, maar vannacht was het ineens weer 4 uur. We beginnen hier de dag tegenwoordig om 7 uur. Verder krijgen we nu wat meer interactie, echt leuk! Voor de verborgen reflux hebben we naast de nutrilon AR voeding nu ook medicijnen en hierdoor lijkt het beter te gaan. Gister en vandaag is ze wezen wennen bij het kdv en oma. Dat ging nog niet helemaal goed....gelukkig wel goed de fles gedronken maar weinig geslapen. Maandag moet ik weer aan het werk. Op zich vind ik dat wel lekker, maar haar wegbrengen en over geven aan een ander vind ik nog niet helemaal fijn.... :-(. Hier wordt trouwens ook geslapen in een puckababy. Sinds een aantal dagen overdag in een gewoon slaapzakje. We merken dat de puckababy ook langzamerhand te klein wordt. Wel leuk om te horen hoe het bij iedereen gaat!
 
Hoi allemaal,

Hier hebben we het dag-nacht ritme ook aardig onder controle. Vinnie is nu 6 weken en 5 dagen en doorslapen doet hij nog niet. Hij komt nog ongeveer elke 3 uur voor een voeding. 2x heeft hij nu 4 uur achterelkaar geslapen, maar dat waren uitzonderingen, hebben we al gemerkt! Hij slaapt ook in een inbakenzak en is inmiddels verhuisd van een reiswieg bij ons op de kamer naar zijn eigen kamertje en slaapt in zijn eigen bedje.
Om 9 uur gaat hij naar boven (en wij tegenwoordig ook) en in de regel is hij na de voeding tussen 6 en half 7 wakker en lacht hij sinds een paar weken. Wat ontzettend leuk om die interactie te hebben met je eigen kindje!

Ook Vinnie heeft een voorkeurshouding. Hij slaapt dan wel op zijn rug, maar legt zijn hoofd naar rechts. Als ik zijn hoofd verleg, dan draait hij toch weer naar rechts toe. Ik heb dit aangekaart bij de kinderarts en die heeft gekeken of zijn spieren misschien te kort zijn aan 1 kant. Gelukkig was dit niet zo. Ook heeft hij gekeken naar zijn oogjes. De kinderarts zei dat als de oogjes niet op 1 lijn staan, baby's hun hoofdje nog wel eens scheef willen houden om dan wel recht te kunnen zien. Dit was gelukkig niet het geval. Vinnie's hoofdje is niet afgeplat en we hoeven ons tot nu nergens zorgen over te maken (hoewel ik het wel in de gaten houd).

We zien duidelijk vooruitgang in zijn gedrag. Hij volgt ons overal met zijn ogen en draait zijn hoofd naar waar we naar toe gaan.
Gisteren hebben se hebben Vinnie kennis laten maken op zijn kinderdagverblijf. Hij zal vanaf 13 november 2x in de week gaan en volgende week gaat hij een keer 'oefenen'. Er werd ons verteld dat het wegbrengen voor de eerste keer voor nieuwe ouders vaak moeilijker is dan gedacht.
We brengen hem dan in de ochtend weg en halen hem dan een uur of anderhalf uur later weer op. Dat werd ons aangeraden. We gaan eens zien hoe dat gaat!



 
Hoi,

Hier hebben we inmiddels ook een vast ritme te pakken Dave is nu 8 weken en slaapt lekker door tot half 8 's ochtends...Hij krijgt zijn laatste fles dan om 00.00 uur en krijgt dan iets meer 180 cc... Overdag heeft ie vaste tijden waarop ie eet en krijgt dan 150 cc vier keer...Hij gaat al meer ontdekken...kijken..geluidjes maken en het leukste vind ik dat ie me volgt als ie bij papa op schoot zit...hij kijkt dan echt alsof ie wil zeggen waar ga je heen...Overdag is het slaappatroon heel wisselend...volgens mij is ie zo druk met alles ontdekken dat ie af en toe vergeet te slapen haha..maar ik vind t niet erg als ie 's nachts maar lekker doorslaapt...
 
Terug
Bovenaan