ritme met borstvoeding

Hallo moeders,
ik heb een vraagje ik heb een zoontje van 2,5 weken oud.
Ik geef borstvoeding en geef om de 3 á 4 uur.
Soms heeft hij van die periodes dat hij niet wil drinken maar sabbelen en zit er al gauw 6 á 7 uur tussen een voeding.
Maar dan leg ik hem toch wel aan.
Hij drinkt dan niet goed, maar voor mijn gevoel krijgt hij dan toch wat binnen. Wie herkent dit en wat hebben jullie toen gedaan want vind dat soms wel vermoeiend vooral omdat het 's nachts ook voorkomt. En wie weet of je er ritme in de bv kan aanbrengen of dat het vanzelf komt, en hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt
 
het ritme komt vanzelf. In het begin is het erg moeilijk om gelijk al een ritme te bepalen maar wat bij mij hielp is gewoon proberen vaste tijden aan te houden en dan gaat hij daar vanzelf aan wennen.dat duurt wel een week of vier !!!

succes ermee!!

 
Ik heb nogsteeds geen ritme. Mijn dochter is nu 5 maanden. Dan zit er 2 uur tussen en dan 5 uur. Gewoon aan toegeven en je niet druk om maken, zo kun je het beste genieten van de voeding. Dat sabbelen is ook vaak wel drinken. Al krijgen ze maar een paar slokjes binnen, soms hebben ze daar gewoon genoeg aan.
Als de plasluiers genoeg zijn, als je kindje tevreden is als hij niet suf of slap is na het slapen?? Dan is het allemaal goed.
Leg hem ook eens aan als hij geen honger heeft.
Geniet ervan en heel veel succes!

Kijk eens op www.borstvoeding.nl, daar heb je een geweldig forum voor dit soort vragen en word je heel goed te woord gestaan door echte borstvoedingsdescundigen!! Wie weet zie ik je daar!! Groetjes
 
ook ik heb nog steeds geen ritme. Mijn baby komt wel ongeveer om de 3 a 4 uur maar de tijden verschillen per dag. Ach dit komt vanzelf en ik denk niet dat je je daar druk om moet maken. Je kindje moet inderdaad voldoende plasluiers hebben op een dag en niet slap raken.
 
Om de 3 à 4 uur een voeding is niet zo heel veel voor zo'n klein baby'tje. Een pasgeboren baby moet minimaal 8 voedingen per dag krijgen (maar het kunnen er ook veel meer zijn).

Je kan je zoontje gewoon vaker aanleggen. Let op hongersignalen: op handje sabbelen, hoofdje opzij draaien (op zoek naar de tepel), smakken, druk bewegen. Huilen is pas het allerlaatste hongersignaal. Zodra je die tekenen ziet, kun je hem meteen aanleggen. Een periode van 6-7 uur zonder voeding is voor een pasgeborene echt te lang (alleen 's nachts mag er wel wat meer tijd tussen de voedingen zitten, zolang het totale aantal voedingen per 24 uur minimaal 8 is).

Als je zoontje te slaperig is om te drinken, kun je proberen hem een beetje wakker te maken door bijv. eerst zijn luier te verschonen of hem onder zijn voetjes te kietelen. Het is beter om vaker kort te voeden dan dat er veel tijd tussen de voedingen zit. Vaak voeden is ook goed om jouw melkproductie goed op gang te brengen.

Het belangrijkste is erop te letten dat je zoontje genoeg binnenkrijgt: http://www.vbn.borstvoeding.nl/genoeg.html

Als je nog vragen hebt kun je die ook stellen op het borstvoedingsforum: http://www.network54.com/Hide/Forum/89719

Groetjes en geniet van je kleine!
Pauline
 
Mijn dochter is nu 7 maanden en voor mijn gevoel komt er nu pas een beetje regelmaat in de tent... dit komt vooral doordat ze dingetjes erbij krijgt; fruithapje, warm eten... dit krijgt ze op vaste tijden, dus komt de borstvoeding eigenlijk ook een beetje op regel. Ik liet het altijd van de slaapjes afhangen; als ze wakker werd legde ik haar altijd aan en vaak voordat ze ging slapen ook even.
 
hallo borstvoedende moeders!
wie van jullie herkent het volgende probleem? ik geef mijn dochter nu 5 m borstvoeding en wil tot 6 m doorgaan. De laatste 2 weken laat ze na 2 minuten drinken los en begint hard te huilen te kreunen en lijkt het wel of ze uit elkaar ploft. Ze gaat dan weer verder want heeft wel erge dorst, maar dan begint alles weer van voren af aan. Ik word er wanhopig van en denk er bijna aan om nu maar af te bouwen. Zijn het tandjes? Darmkrampjes heeft ze al een tijdje niet meer. Wie heeft dit ook meegemaakt en wat heb je er aan gedaan? Alvast bedankt voor je reactie!
 
Terug
Bovenaan