<p>Ik heb een aantal vragen over het ritme van mijn baby van 6 weken oud. Ik wil me iets strikter gaan houden aan het geadviseerde ritme (slapen, voeden na wakker worden, spelen, slapen waarbij wakker tijd op deze leeftijd ongeveer 45/60 minuten zou zijn) maar loop vast op een paar punten.</p><p>1. Laten we er vanuit gaan dat de baby gevoed wordt direct na het wakker worden (evt eerst nog even verschonen). Mijn baby valt vaak in slaap tijdens/aan het eind van de voeding. De voeding duurt gemiddeld een half uur dus hij is dan nog geen 45/60 minuten wakker geweest. Leg ik hem dan direct na de voeding (slapend) in bed? Of bijv. eerst even in de box om te kijken of hij wakker wordt en dan alsnog bij vermoeidheidssignalen (en idealiter 45/60 minuten na het wakker worden) wakker in bed leggen? Ik heb ook het gevoel dat als ik hem dus laat slapen direct na de voeding, dat hij dan maar een hazenslaapje doet of in ieder geval veel lichter slaapt. Hij ligt dan wel met z'n ogen dicht in bed maar ligt te kreunen, met z'n armpjes te zwaaien etc.</p><p>2. Dan het voeden. Idealiter voed je (op verzoek) direct na het wakker worden. Soms slaapt mijn baby echter maar kort (bijvoorbeeld een uurtje) waardoor het sinds de laatste voeding bijvoorbeeld pas 2 uur later is. Er zijn dan ook nog geen hongersignalen. Dan ga ik toch niet alweer voeden? Maar dan gaat eigenlijk het voorgestelde ritme toch in de war?</p><p>3. Mijn baby lijkt vaak te slapen tijdens de voeding. Hij heeft in ieder geval zijn ogen dicht, vanaf ongeveer 10 minuutjes na starten van de voeding. En aan het einde van de voeding slaapt hij dus vaak daadwerkelijk, zie ook vraag 1. Ik heb altijd begrepen dat je de voeding meerekent als 'wakker tijd' maar doe je dat ook als de baby dus slaapt tijdens de voeding?</p><p>Sorry voor dit lange verhaal maar ik weet het allemaal even niet meer </p>