ritme/ slapen

Trouwens ritme betekent niet op de klok voeden, maar volgorde brengen in de dingen die je met je baby doet.

Bijv. slapen - voeden - spelen met mama - wippertje - box - verschonen - slapen...

Voeden kan nog wel eens op een ander moment komen, maar probeer zoveel mogelijk voorspelbaar te zijn... daar wordt je kindje echt rustiger van.
 
Hoi,
Je moet niet teveel kijken naar andere kindjes en andere moeders scheppen ook nogal eens op!
Ik heb hier een schema van gemiddelde tijden van het cb
2-6wk 45-60min wakker, 2-3uur slapen per keer
7-12wk 60-75min wakker per keer, 2-3uur slapen pk
3-5mnd 1.5uur wakker pk, 2uur slapen per keer

doorslapen is voor elk kindje anders(gemiddeld met 6mnd) en soms hebben ze een sprongetje en loopt het weer ineens anders en moet je weer een nieuw ritme vinden!
Succes ermee

 
@yvanka, ik voed ook op verzoek, vind dat zelf het prettigste en mn kind ook! Ook bij haar oudere broers zo gedaan.
Toch krijgt je dag redelijk een ritme, meestal zo rond de 2-4mnd, ligt een beetje aan het kindje en dan kun je daar ook redelijk op inspelen!
Ik maak mijn kind niet wakker voor een voeding, tenzij het echt niet anders kan! Geef je bv of fv?
Ik heb wel altijd gekeken de eerste tijd dat ze minimaal 6-8x per 24uur aan de borst dronken, dat is beter voor je productie!
 
nou, we hebben hem de avond erna om 21.00 uur in bed gelegd. Meneer was zo vertrokken maar kwam daarna gewoon om 2.30 uur haha De voedingen erna floepte hij weer in zn eigen ritme (waarvan ik dacht dat t mijn ritme was). We maken hem alleen wakker voor de laatste voeding. Vannacht kwam ie weer om 3.30uur. We hebben besloten dat we niet meer gaan rekken tot 5.30uur en ik heb em een flesje gegeven van 100cc. Ach, we zien wel... blijkbaar hebben we geen doorslaper :p We kijken het nu gewoon aan en vertrouwen erop dat t goed komt... Nu moet mama alleen nog van die onzekerheid af komen :)
 
Ik zou je kindje niet wakker maken voor een voeding. ik deed dat in het begin ook om 23.00 uur, maar daardoor bleef hij in het ritme van 4 uur zitten. toen ik hem niet wakker maakte sliep hij door tot ong. 6 uur.
Doorslapen is niet van 19.00 tot 07.00 het is als ze snachts 6 uur slapen.... dan slapen ze al door.
 
Hier zijn we om de drie uur gaan voeden overdag, niet alle flessen gingen leeg, maar al snel sliep meneertje van 23 tot 6!

En tsja: slechts 50% van de kinderen van een half jaar hebben een vast dag en nacht ritme. '(en met negen maanden ongeveer mag je er weer 's nachts uit omdat ze dromen).

Komt met de tijd vanzelf goed, en aan ons als ouders is het een kwestie van geduld, helaas....
 
ik heb het geluk dat mijn zoontje al vanaf 7 weken doorslaapt!bij mij was inbakeren de gouden tip!hij slaapt van 00.00 tot 8.00...natuurlijk zit er ook wel eens een mindere nacht tussen, maar ach... hij is nog zo klein!succes!
 
Terug
Bovenaan