Ritme

Vanaf welke leeftijd kregen jullie baby's een ritme? Mika is nu 8 weken oud en heeft nog steeds geen ritme. Hebben jullie het ritme enigszins gedwongen??
 
Niels is nu 7 maanden, maar die heeft nog steeds geen ritme. Wel van eten trouwens, maar niet van slapen. Een eetritme kun je zelf instellen, met aandacht voor wat goed bij je kindje past. Het is dus een beetje proberen.
 
Hoi Pebbles,

ik ben niet zo'n moeder van hoeveel weken ik wat heb gedaan, maar ik heb mijn Mika geloof ik vanaf een week of 8 a9 in een patroon "gedwongen". Hij is nu 11 en een halve week.
Ben overgegaan op vaste tijden voeden, dwz om 7.00 , 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 uur.
Ben nu bezig om langzamerhand de laatste voeding te verplaatsen naar 22.30 uur.

Succes ermee!

Groetjes Chantal.
 
Nou mijn dochtertje nu 11 weken had een geweldig slaap en eetritme nou is mooi weer in de war gegooid. op het cb zeggen ze dat zo'n jong kindje nog geen vast ritme kan hebben.
succes
 
ÃŒk ben er op 8 weken mee begonnen. Na 8 uur ging hij gewoon naar bed. Elke keer als hij wakker werd tussen 8 uur 's avonds en 8 uur 's morgens, gaf ik hen eten, maar daarna weer in bed. Ook overdag sliep hij tussen 1 voeding door. Hij kreeg om half 8, half 11, half 2, half 5 en dan weer om half 8.
Ik heb het dus min of meer gedwongen.
Wel belangrijk is dat het kindje genoeg rust krijgt. Als hij namelijk telang in de huiskamer blijft krijgt hij teveel prikkels, met als gevolg dat ie niet kan slapen, terwijl die moe is. Dan drinkt ie ook slecht en dan word het een beetje een vicieuze cirkel. Het is misschien ouderwets, maar bij mij hielp Rust en Regelmaat.
Het hangt ook van het kindje af denk ik.
 
Wat een onzin. Onze kinderen hadden met 8 weken ook een vast ritme. Het ligt er natuurlijk wel aan of je bv of fv geeft. Met bv is het heel moeilijk een ritme te krijgen, maar met fv is dat héél goed te doen. Heb je een beetje zelf in de hand, consequent je aan het ritme houden, dan duurt het een paar dagen en zijn ze eraan gewend.

Groetjes en succes
 
Ik ben pas begonnen met een schema toen ik fles ging geven, toen ik borstvoeding gaf was er ook een schema, maar dat was elke dag ietsjes anders afhankelijk van hoe laat meneer wakker werd. Ben trouwens rond 3 maanden gestopt met borstvoeding.
 
Een ritme is absoluut mogelijk. Tip lees het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom. Onze zoon slaapt door sinds week 9, hij is nu 15 weken en is een prima eter en drinker.Schema is ongeveer
Wakker maken(tja dat is luxe..) om 8 uur, eten en weer naar bed rond half 10.
Rond 11 uur wordt hij wakker en krijgt fles 2 en weer naar bed rond 13.00.
Rond half 3 wordt hij wakker en krijgt fles 3 rond 15.00 uur. Hij gaat dan ook nog naar bed om 17.00 uur en wordt dan soms om 18.00 en soms nog iets later wakker. Krijgt flesje 4 rond 18.30 gaat in badje en vervolgens weer naar bed om 19.30. MOet hem om 22.30 voor fles 5 wakker maken. Dus ritme en regelmaat zijn superbelangrijk!
 
Terug
Bovenaan