Ritme

Ik wil even reageren op de anoniem hierboven (29-11,13.35). Ik heb een dochtertje van 12 weken en slaapt vanaf 9 dagen door tot half 8 in de ochtend. Maar sinds 3 dagen is ze vroeger wakker 's ochtends rond 6 uur en begint dan te huilen. Daar ik nog een kindje heb haal ik haar er dan maar snel uit. Ook overdag is ze na een voeding 1 tot 1/2 uur wakker en dan naar bedje maar zij doet steeds van die hazeslaapjes van 15 minuten, soms een half uur en heel soms 3 kwartier, dus echt goed slapen overdag doet ze niet. Ze heeft rond 13.00 uur ook altijd een moeilijk momentje en ja natuurlijk om half 6 als ik aan tafel ga met de oudste. Ik ben iemand van ritme en regelmaat maar bij haar krijg ik het nog niet goed voor elkaar. Nog tips????
 
Ik vind het grote onzin om zo jong een kindje al aan een ritme te binden. Je eet zelf toch ook wanneer je echt honger hebt. Mijn dochtertje is 9.5 week, maar haar ritme veranderd om de week. Ze groeit en haar behoeftes veranderen. Daarmee ook haar ritme. Dat lijkt me vrij normaal. De meeste moeder willen alleen een ritme omdat ze dat zelf prettiger vinden. Ik probeer me aan te passen aan mijn baby. Honger is honger.
 
Terug
Bovenaan