Ritme

Hallo,
Hoe krijg ik ritme in het eten / in de dag?! Onze dochter van 5 weken is niet erg van de klok. Overdag slaapt ze na een fles soms wel bijna 4 uur, dan moet ik haar echt wakker maken na 3 uur, want van het cb moet ze elke 3 uur eten. Dat is echt ellende!
s'Nachts kwam ze tot 2 nachten geleden 1 keer, om een uur of 3/4. Sinds 2 nachten heeft ze het plan opgevat om gezellig (maar niet heus...) 2x per nacht te komen, rond half 2 en ook om een uur of 5. Na twee nachten ben ik al gesloopt!
Hoe krijg ik haar overdag in een goed ritme, van 7,10,1,4 uur etc. eten zodat ze s nachts nog maar 1 keer wakker wordt, of helemaal niet? Als zij om 5 uur s nachts heeft gegeten heeft ze echt geen honger om 7 uur. De laatste voeding krijgt ze rond 9 uur, omdat ze daarna echt niet meer wakker te krijgen is voor een late avond voeding. Ik word er een beetje radeloos van.
Hopelijk hebben jullie duidelijker advies dan het cb, daar schiet ik niet zoveel mee op.
Groetjes, Jon
 
Hallo,

Wat ik zou doen is haar dan om de 4 uur voeden als ze het er op vol houd. Het cb kan mooi praten maar soms werkt dat niet. Dat had ik bij mijn dochtertje ook, moest ook om de drie uur, nou mooi dat dat dus niet lukte, dus ik ben om de 4 uur gaan zitten.
En dan kun je proberen er een ritme in te krijgen. 7, 11, 15, 19, 22/23 uur en dan is de kans groot dat ze de nacht ook doorkomt.
Ik las dat ze na 9 uur niet meer wakker wil worden dan kun je in het begin ook om de 3,5 uur voeden.

Hoop dat je er wat aan hebt, groetjes van Mieke
 
Halloo,

Je babietje is pas 5 weken. Het is nog niet de bedoeling dat ze al een strak ritme hebben. Bij sommigen lukt het wel en bij anderen niet. Als je je daarbij neerlegt, is het misschien minder zwaar. Ook de vermoeidheid die je voelt is heel gewoon. Het hoort er een beetje bij. Voor een pasgeborene is het niet heel erg raar om 2 keer per nacht wakker te worden om te eten. Je schrijft dat ze niet wakker te krijgen is na de voeding van 9 uur. Bedoel je dat letterlijk? Vaak helpt het wel om eerst de luier te verschonen. Je baby wordt dan wakker en dan kun je haar eten geven. Misschien dat dat helpt.
Mijn zoontje sliep na week 10 een keer door tot 6 uur.

Groetjes
 
hallo jon,

Ik heb een zoontje van 7 weken en die heb ik met5 weken ook terug gezet van 6 flessen naar 5, zonder overleg met het bureau, want die zeggen allemaal iets anders, je moet zelf doen wat je denkt dat je baby aan kan en dan gewoon gaan proberen! Die van ons houdt het ook prima vol 4 uur en vaak moet ik hem ook wakker maken voor de laatste fles. en sooms heeft hij ook wel eens iets eerder honger, vooral voor de fles van 3 uur en dan probeer ik dat gewoon een beetje te rekken met de speen en anders krijgt hij die gewoon iets eerder, maar dat moet je zelf effe kijken, ik ben er al achter dat je niet de moeilijk moet doen en vooral je gevoel moet volgen!! en ik moet zeggen dat ik heel veel aan mijn moeder kan vragen of aan een vriendin van mij die al een kleine heeft van 1 jaar!!

groetjes nadja
 
Hoi,
Toon kwam in het begin moeilijk aan en die heb ik dus echt om de 3 uur wakker gemaakt om eten te geven. Toen hij wat ouder werd volgde ik zijn ritme (om de 3, 4 uur en 's nachts om de 4, 5 uur). Het is wel zwaar als je kindje 's nachts eten wil maar die kleintjes kunnen gewoon nog niet zo lang zonder. Wat ik dan deed was 's ochtends na een voeding mijn bed weer in kruipen en eventueel 's middags gelijk met Toon ook nog een dutje. Nu komt Toon af en toe 'nachts nog 1 of 2 keer (hij is nu 6,5 maand), dan geef ik hem eten en dan slapen we weer verder.

Groetjes,
Masja
 
Hoi Jon,

Ik had dat ook met het cb. Mijn dochtertje is nu 8 weken en was te vroeg geboren. eerst werd ze nog niet zelf wakker voor de voeding. En moest ik haar ook om de 3 uur wekken, maar toen ze goed aankwam liet ik haar slapen en kwam ze zelf. het cb maakt je af en toe alleen maar onzekerder, omdat zij alles volgens het boekje willen doen, maar zo werkt het niet!!! Volg je gevoel en voedt je kind naar behoefte. Als het goed is wordt ze vanzelf wakker. En ze zal ook wel last hebben van regeldagen, dan is er toch ook geen ritme meer. Kinderen zijn geen robotten!! Succes meid!
 
Ik herken jouw verhaal zeer zeker, ons dochtertje was net zo. Ook 's avonds om 9 uur laatste voeding en dan weer 's nachts 2 x. Maar troost je het komt echt goed. Ze zoeken hun eigen ritme. En dat was dus elke keer anders bij ons.

Ze is nu 11 weken en zit nu in een mooi ritme (7, 10.30, 13.30, 16.30, 19,30, 22.30) en slaapt 's nachts zelfs door. Ze zou al met 5 voedingen mogen, maar dat komt vanzelf wel. Wij hebben het haar zelf laten bepalen, ook omdat ze bv kreeg en ik voedde op verzoek. Nu de laatste paar weken voed ik meer op schema en dat gaat prima.

Ik weet niet of je hier veel aan hebt, maar dan weet je dat je niet de enige bent met dit probleem. Succes.
 
Hoi, wij moesten Amy inderdaad ook voor zo ongeveer iedere voeding moesten wakker maken, dit had vaak tot gevolg dat ze halverwege haar flesje weer in slaap viel. Dat was voor ons behoorlijk frustrerend. Bovendien omdat ze dan een paar uur later weer honger had. Nu laten we haar gewoon zoveel mogelijk zelf aangeven of ze honger heeft. Maar als het langer dan 4 tot 4,5 uur wordt, dan grijpen we wel even in, anders halen we de 6 voedingen in 24 uur niet. Van het cb zullen we, als we dit vertellen, vast te horen krijgen dat dit niet de goede manier is. Maar ons meisje groeit er goed van hoor!! En zoals Masja ook zegt, gewoon even terug je bed in kruipen!
Groetjes
Audrey
 
Terug
Bovenaan