Ritme?

En hebben jullie al wat ritme gevonden?

Noortje wordt maandag 1 weken.
Een ritme hebben w enog niet gevonden, althans overdag dan!

Het enige ritme dat er is:

19:00 slapen
23:00 B.voeding en weer slapen
tussen 3:00-4:00 B.voeding
tussen 6:00-7:00 Bvoeidng en weer slapen
rond 9:00 voeding

En dan wordt het een zooitje! Ik leg haar wel in haar bedje als ze moe is. maar dan slaapt ze maar een uurtje en is ze weer wakker!!!!!!!!!
Ik wil altijd voeden als ze net wakker is! Omdat ze dan goed kan dirnken. Maar op deze manier zit ik dadelijk de hele dag te voeden!
En kleine kindjes horen toch langer te slapen dan een uurtje?????

Hoe doen jullie dit?

Mijn zoontje ging altijd zonder problemen slapen en sliep dan zo 2 a 3 uur! Daar had ik vrij snel ritme gevonden! Maar nu!!!! Overdag is ze ook best huilerig. Ze lacht af en toe, maar niet heel veel.

Maar het is wel een skeetje!
Gr Janneke

Haha Janneke, je bent echt de enige niet hoor. Hier is het de hele dag gezellig...-not-
Heel toevallig was ik vandaag op het cb en ik moest weer even een opfriscursusje krijgen van rust en regelmaat, hoe zat dat ook alweer. En toen ik het foldertje doorlas kwam het weer boven water langzaam. Kindjes van een maand of 2 a 3 zijn ongeveer 45 tot 75 minuten wakker inclusief voeding en dan moeten ze weer naar bed, zodra ze laten merken moe te zijn moeten (nou ja, niks moet natuurlijk) ze naar hun kamertje en in alle rust slapen en dan leg je ze wakker weg zodat ze zelf in slaap leren vallen en dat mag een half uur duren...dus ze mogen een half uur krijsen en gillen voordat je naar ze toe gaat. Ik denk dat ze het foldertje bij jullie ook wel hebben want het is van Evean. Ik weet het nu weer maar bij Jelle hebben we het ook zo gedaan en hoewel het zielig is, zit je straks niet met een kind die 's avonds niet wil slapen...Het heeft wel goed geholpen, even doorzetten. Als Tijmen moe is gaat ie ook heel veel huilen en is ie niet de pretletter die hij normaal gesproken wel is. Ik geef fv dus er zit bij ons een uur of 4 tussen iedere keer maar dat is met bv toch ook zo? anders ga je idd van voeding naar voeding.
Succes...Elle.

ps, dat betekent dus dat ze adviseren om ze te laten huilen als ze een hazenslaapje hebben gedaan, net zolang tot het tijd is voor een voeding...lastig hoor...Tijmen maakt overdag nl ook van die 10 minuten slaapjes.

hoi janneke

ritme erin krijgen valt niet mee inderdaad!
mijn dochtertje   wordt woensdag 10 weken en moet zeggen er zit redelijk ritme in.

Ook ik voedde telkens als ze begon te huilen en idd dan ben je de hele dag bezig.
Sinds een week voed ik nu om de 4 uur, als ze slaapt maak ik ze gewoon wakker (langer slapen is voor een baby nacht) en als ze eerder wakker is en huilt zo lang mogelijk laten huilen. Dat laatste is niet echt makkelijk maar een paar dagen hard zijn en nu gaat het vanzelf. Ze slaapt zelfs door nu sinds een paar dagen.
Na de voeding mag ze altijd nog even lekker knuffelen of in de box "spelen" en dan weer lekker slapen.

Succes!
groetjes marielle

Even geelden heb ik al het boek van Ria Blom Regelmaat en inbakeren gekocht,.
Dezelfde priocipes dus.

Om haar even in slaap te laten huilen vind ik niet zo erg.Dat werkt ook wel
Maar om haar te laten huilen tot de volgende voeding vind ik wel lastiger!
Als ze een uurtje wakker is (incl) voeding, dan een uurtje slaapt, dan zou ik haar daarna twee uur laten huilen/krijsen?
Dat vind ik wel erg lastig!

Wij hebben het ritme er aardig in!

Thomas is vandaag precies 8 weken en doet het erg goed!!
Hij krijgt ongeveer om de 3 uur de fles, het komt nog wel eens voor dat ik gewandeld heb met m smiddags en als we thuis komen hij lekker slaapt, dan laat ik m liggen...ik maak m niet wakker!!

Hij krijgt sávonds tussen 8-9 zijn laatste fles en slaapt dan meestal door tot 6-7 uur smorgens, heel af en toe komt ie iets eerder. ( dus voor ons lekker de nacht door :))
Na iedere voeding doe ik even met m tutten, dan lacht ie en brabbeld, echt contact maakt ie, zo lief!! Daarna even zelf in de box spelen waar ie hele verhalen verteld tegen zijn nijntje mobile hahahaha, en als ie wat huiliger word (zijn teken voor moeheid) dan leg ik m in bedje boven!
Ik haal m er pas uit als ie wakker is, ik ga m niet strikt om de 3 uur voeden. (tenzij ie echt te lang slaapt natuurlijk)

Ik merk dat het nu relaxer en makkelijker gaat als met Merel.
En zolang Thomas zich er goed bij voelt en wij ook vind ik het prima.

groetjes Elise

Hoi,

Hier hadden wij hetzelfde probleem. Ik heb veel gehad aan de adviezen van de cursusleidster van de babymassage. Van haar heb ik ook het boekje rust en regelmaat (gelof ik ook van Ria Blom, maar weet niet zeker) geleend. De adviezen komen helemaal overeen met wat jullie al schrijven.

- slapen, voeden, even spelen (totaal 45 - 75 min wakker) en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed.

Verder ook de duidelijkheid van wat op welke plaats gebeurd. Dus ook niet laten slapen in de box.

Altijd toegedekt laten slapen. Ook als je kind in een slaapzakje ligt. ALs het warm is mag dit ook alleen een lakentje zijn.

Het enige wat ik niet heb toegepast is het laten huilen. Dat werkt voor ons niet. Meestal huilt Cas omdat hij zijn speentje kwijt is. En dan stopt hij niet voor hij die weer heeft. Dus dan geef ik die zo snel mogelijk zodat hij zich niet helemaal wakker huilt. Wel doe ik dat zo rustig mogelijk. Dus zonder tegen hem te praten, knuffelen of uit bed te halen.

Ik het begin moesten we vaak naar hem toe, maar dat wordt steeds minder met af en toe een kleine terugval. Soms heeft Cas een 'inslaaphuiltje'. Dan ligt ie te piepen met zijn speen in de mond. Dan laten we hem liggen piepen. En heel af en toe is hij echt overstuur. Dan haal ik hem eruit en mag hij een keertje op schoot in slaap vallen.

Ik geef borstvoeding en voed in principe op verzoek. Maar ik laat er wel altijd minimaal 2 uur tussen zitten. En overdag maximaal 4 uur.Maar dit gaat meestal automatisch goed.

Succes. Het is in het begin heel erg lastig om deze regelmaat er goed in te krijgen. Maar het is wel de moeite waard. Geeft jezelf ook veel rust als het gaat werken.

Pff ben van t weekend ook maar eens begonnen om haar vaker in haar bedje te leggen, zodat ze daar kan leren slapen. Het valt mij moeilijk om haar te laten huilen.
Dat heb ik vanaf het begin al gehad...Maar het werkt wel. Ze is nu steeds zo'n 1,5-2 uur wakker en daarna gaat ze naar bed. Ze slaapt wisselend, de ene keer 45 min, de andere keer 1,5 uur.
Gaat het in slaap huilen vanzelf over? Iemand ervaring mee? Ik ga nu maar stofzuigen of zo, zodat ik het niet hoor (duurt meestal maar 5 minuutjes of nog korter). Voor mij lijkt het een eeuwigheid...zucht...
Ik hoop er vooral mee te bereiken dat ze 's avonds ook gaat slapen. Nu is ze vaak de hele avond wakker totdat wij na de laatste voeding (rond 23.00 uur) naar bed gaan.
Ze heeft nu al 2x een uur geslapen 's avonds dus we gaan de goede kant op! Nog even doorzetten dus, ook al vind ik het wel moeilijk.

Terug
Bovenaan