Ritme

Hebben jullie kleintjes al een slaap/drink ritme gevonden?

Onze dochter is nu 2 week oud, maar ik heb nog geen echt 'ritme' kunnen ontdekken. Ook veel wisselende adviezen gehad: in het ziekenhuis mocht ik alleen voeden om de 3 uur, de kraamhulp gaf dit ook aan, de 2e kraamhulp zei juist om de 2 uur, en de wijkverpleegkundige zei: zodra ze wakker word.
Ondertussen doen we dus maar gewoon ons eigen ding, als ze wakker word en ze geeft de duidelijke 'honger-signalen'  dan krijgt ze voeding. Overdag zit hier soms een uurtje tussen, met een beetje mazzel een keer 3 uur. De ene keer drinkt ze ook de fles helemaal leeg, de andere keer valt ze na 3 slokken weer in slaap.
's Nachts gaat het eigenlijk net zo. En ze valt tijdens het drinken  op de arm in slaap, maar zodra ik haar in haar bedje leg, gaan de ogen wagenwijd open en slaapt ze niet meer.
Ze krijgt trouwens flesvoeding (ook de Difrax S-fles ivm verslikken/ morsen, wat de ene keer beter gaat dan de andere keer) Nutrilon  Forte voor hongerige baby's. Zonder Forte is ze binnen een half uur al weer wakker.

Dus ik was benieuwd: hebben jullie kleintjes al een ritme?

hoi,

jou kindje is nog wel heel erg klein om al een ritme tehebben, dit kun je pas een beetje ontdekken wanneer ze 6 a 8 wk zijn.
kwa voeding moet je idd even kijken wanneer je kindje dat wil, maar de meesten adviseren om de 3 uur, als je kindje tijdens het voeden in slaapt valt zou je het onder de voetjes kunnen kriebelen zodat ie weer wakker word en verder gaat met drinken.

voor een kindje dat aan de fles is, is het wel erg vaak om, om het uur tevoeden, je zou ook kunnen proberen je pink in der mondje tedoen, of een speentje.

veel suc6

groetjes Simone

mv Mart en 39wk 6dgn zw

2 weken oud is wel erg jong om al ene ritme te hebben, zoals sisi ook al zei. En als je flesvoeding geeft is dat wel meestal om de 3 uur. Bij borstvoeding is het vaak voeden op verzoek. Heeft je dochter al een speentje? Misschien is dat anders een idee om te proberen, want flesvoeding om het uur is wel erg veel.

Dat lijkt me het moeilijk van flesvoeding; denk je dat ze erge honger heeft, maak je heel zo'n fles klaar, en valt ze na 2 slokken al weer in slaap. Kun je derest van de flesvoeding weggooien. Volgens mij kun je dat dus veel moeilijker op verzoek geven dan borstvoeding.

Mijn meisje is nu ook 2 weken, en het lijkt er echt al op dat ze een beetje een ritme heeft. Het is elke dag ongeveer hetzelfde, zelfs de nachten beginnen nu op elkaar te lijken. Meestal is ze rond half 8 s'morgens wakker, en voed ik haar, dan laat ik haar een boertje doen (en knuffel ik even lekker met haar) daarna een schone luier, en drinkt ze weer (als toetje, hihi) meestal is ze dan daarna nog wel een halfuurtje wakker, en wil soms weer drinken (of zuigbehoefte) maar dan slaapt ze echt in een ruk tot 11.30/12.00uur, weer hetzelfde met voeden, dan slaapt ze weer tot 16.00 uur ofzo, en s' avonds slaapt ze weer een paar uur, dan rond 21.00 uur in badje, rond 22.00 uur echt slapen, s' nachts komt ze vaak rond 12.00 uur, maar soms pas om 3 uur en dan rond 6 uur, maar vanmorgen pas om 7.30 uur.

Ik laat ze zelf haar ritme en voedingen bepalen, ik ga ze echt niet wakker maken om de 3 uur, ze geeft het zelf aan, en ze mag zo vaak drinken als ze wil, maar ja, met borstvoeding is dat misschien allemaal wat makkelijker.
Ik denk dat ik flesvoeding ook om de 3 uur zou geven. Maar ja........ als ze dan nog vast zou slapen? Het lijkt me vreselijk moeilijk!

hier nog 1 die niet goed word van alle adviezen die soms helemaal haaks op elkaar staan!
ik geef jesse ook flesvoeding en laat hem zelf komen voor de fles. meestal zit daar drie uur tussen, soms 2.5 maar ook wel een 4 of 4.5 uur. als hij lekker ligt te slapen maak ik hem echt niet wakker. als hij honger heeft komt hij vanzelf.
ik kom net van het cb af voor een tussen controle en die vrouw die er nu zat vond dat ik te veel voedingen gaf.
wij doen, op aanraden van de wijkverpleegkundige die vorige week bij ons aan huis was, jesse nu 6 flessen van 120cc en als hij snachts komt (meestal 2x) een flesje van 120cc.
we hebben hem net gewogen en hij was (met een lege buik) 4250 gram. nu moesten we die nachtvoedingen er maar af halen en anders laten huilen!! jesse is woensdag nog maar drie weken!! ik vond dat wel zon raar advies en dat heb ik haar ook gezegd.
nu hebben wij vrijdagavond om half 11 een flesje van 150cc gegeven (op verzoek want meneer was nog niet zat na de fles) en heeft hij door geslapen tot half 4 toen een flesje van  120 cc gegeven en toen werd hij pas rond acht uur wakker!! heerlijk!! alleen het domme is dat jezelf de hele nacht wakker ligt omdat hij elk moment wakker kan worden....
nou dat vond de wijkverpleegkundige ook wel een goed idee want zo krijgt 1 flesje van 120cc minder en dan was het goed volgens haar.
we gaan dus proberen dat we rond negen-tien uur savonds op de laatste fles komen te zitten. eerst even een badje en dan een fles er achter aan. pa en ma gelijk naar bed en dan hopen dat hij weer 5-6uur achter elkaar door slaapt!!
en zo hopen we er een beetje een ritme er in te krijgen, in ieder geval dat hij smorgens rond dezelfde tijd met de fles begint en savonds er rond dezelfde tijd er weer in ligt. als we dat voor elkaar hebben zijn we al een heel eind. maar goed wat kun je verwachten van zon kleintje van bijna 3 weken??

succes ermee!!

gr. mama van elmar en jesse

Ze is idd nog te klein voor een echt ritme, maar er zit nu helemaal geen regelmaat in. De vrouw van het CB wil dat we voeden op verzoek met de fles.  Dus de ene keer drinkt ze 40cc, de andere keer 70cc en heel zelden echt 120cc.
We proberen er zelf wel die 3 uur tussen te krijgen, maar  net was ze al helemaal overstuur na 2 uur. Sja, dan heeft rekken ook geen nut meer... Als ze zo overstuur is krijgt ze echt wel de fles!
Pink en speen werken tijdelijk, maar ze heeft al snel door dat daar niks uit komt.
Ze drinkt verspreid over de dag zo'n 600cc. Als we alleen nutrilon standaard geven is het helemaal drama, dan is ze zo snel weer wakker en drinkt ze hele kleine beetjes.Door de Nutrilon Forte slaapt ze  langer, heeft ze meer honger als ze wakker word, en drinkt ze meer. Ze zit zo op de 8/9 voedingen per dag.

Maar goed, ik ben dus niet de enige die gek word van alle tegenstrijdige adviezen. In het ziekenhuis vond ik dat helemaal een ramp, de ochtend, middag en avond verpleegkundige zeiden allemaal wat anders!! Arghhh...
Nou, we klooien nog wel wat aan hier..maar ik hoop wel  dat het snel een beetje veranderd.

Hier ook een kleintje van 2 weken oud. Ik geef dan wel borstvoeding, maar heb (nog) niet echt een vast ritme.

Ik geef voeding op het moment dat Jelte wakker wordt, maar overdag wil ik er niet meer dan vier uur tussen hebben. (meneer slaapt gewoon door...) Overdag moet ik hem dan wel eens wakker maken, maar dan leg ik hem eerst even bij me, schone luier en dan is hij goed wakker voor de voeding. 's Nachts laat ik hem maximaal 6 uur slapen. Meestal wordt hij wakker tussen de 5 en 5 1/2 uur.

Om het uur voeden is wel heel erg snel, dat sloopt jou ook lijkt mij.

YES, MISSIE GESLAAGD!!!

ik heb gisteravond in de laatste fles 30cc water en 1 schepje extra in de fles gedaan. hij melde zich gisteravond om half 12, is er om 12u weer in gegaan en vanmorgen om half 7 melde hij zich pas weer!! nou daar doen we het toch voor?!?
hopen dat hij dat vanacht weer van plan is.

Gr. mama van elmar en jesse

Terug
Bovenaan