Ritme

onze meid is bijna 2,5 week oud maar heeft ook nog echt geen ritme.
Ze komt wel om en nabij rond de 3 uur om haar fles maar vooral savonds en snachts is er geen pijl aan te trekken.

Ik voed haar dus echt op verzoek, als zij honger heeft ga ik echt niet wachten totdat het tijd is...

Vannacht heeft ze heel slecht geslapen dus dat heeft ze vandaag ingehaald haha waardoor ze haar fles van 13 uur niet opdronk, ze was niet wakker te krijgen. Ze had maar 40 cc gedronken terwijl ze altijd 100 cc drinkt.

Ik heb haar weer laten slapen (en ben zelf ook gaan slapen haha) en om 16.00 heeft ze gewoon haar 100 cc gedronken.

Ik zit op 8 voedingen op een dag.

heb al vaker adviezen van het cb gehoord waarbij mijn haren recht overeind gaan staan...

hoi,

Daniel is 3 weken, en krijgt om de 3-3,5 uur borstvoeding. Snachts komt hij  dan 23.00-
2.00/2.30- 6.00. Slaapt heerlijk tussendoor. Als hij begint te huilen en het is eerder, dan stop ik de speen erin en slaapt hij nog een uurtje door. Ik voed in principe op vraag, maar hij heeft veel buikkrampen en het verschil tussen honger of buikkrampen is even ontdekken, maar ik ga hem niet bij elke schreeuw een voeding geven.

Als een baby snel in slaap valt, kun je nog proberen om hem/haar tussendoor te verschonen en dan weer verder voeden. Met de borst doe ik het ook , zo krijgt hij 2 borsten, meestal de 2e als toetje. Maar het is een goede drinker. Hij woog bij zijn geboorte 4075 gram en toen het CB thuiskwam (na 2,5 week) woog hij 4700 gram!!

Succes iedereen met het vinden van het ritme van je kindje. Volgens mij kun je het beste naar je kindje kijken en niet teveel naar de klok. Dat maakt het vaak een stuk makkelijker.

gr, bianca

Hier zitten we meestal op 5 voedingen, soms op 6.
Nick slaapt lekker door 's nachts. We geven hem om 23.00 nog een flesje en meestal slaapt hij dan tot half 7/ 7 uur. Heb hem zelfs al een paar keer om half 8 wakker moeten maken, anders zat er echt te lang tussen de voedingen. Dan krijgt hij weer om 11.00, om 15.00, om 19.00 en dan weer om 23.00 uur. Als hij een keertje rond half 6/6 uur komt dan krijgt hij meestal een voeding extra. Hij drinkt rond de 750cc per dag. Ik kolf alle melk die hij krijgt af. De borstvoeding wilde niet omdat ik erg last had van tepelkloven en zo krijgt hij toch de moedermelk binnen.

Ik heb heb dit destijds ook bij mijn dochtertje zo gedaan. Tot ze een half jaar oud was toen ben ik moeten stoppen omdat mijn reuma weer zo erg werd en voor mijn eigen gezondheid weer medicijnen moest nemen.

Hier gaat het nog niet echt beter. ik probeer nu wel minimaal 3 uur er tussen te krijgen, maar ze drinkt maar zulke kleine beetjes per keer (ongveer 60-80cc per keer), en dus word ze weer snel wakker. De Nutrilon Forte zorgt ervoor dat ze tenminste nog ietslaapt.
We proberen van alles om haar meer in 1x te laten drinken: luier halverwege verschonen, kriebelen onder voetjes, fles wiebelen, houding veranderen,  etc..
Van het op verzoek voeden ging ze nog minder drinken, dus vandaar we toch een beetje een ritme proberen aan te houden.
Iemand nog tips??

Ik wou dat ik je verder tips kon geven, maar ik weet het echt niet, dit lijkt me heel erg moeilijk inderdaad!

Op zich herken ik het ritme van jouw kindje wel een beetje in die van mij, alleen met het verschil dat ik borstvoeding geef. Raar is dat dan he, dat het dan inneens minder erg lijkt!
Mijn dochtertje wil soms ook wel 3 x in een uur drinken, terwijl ze daarna weer 3/4 uren slaapt. Ik vind het ook moeilijk om zuigbehoefte of dorst te herkennen en onderscheiden.

Ik denk, dat als ik in jouw schoenen zou staan haar ook op verzoek zou drinken geven.
Je laat ze toch ook niet uren huilen, omdat het nog geen tijd is. En alle kleine beetjes op een dag opgeteld komt ze toch wel aan haar hoeveelheid voeding op een dag.
Ik denk, dat het straks allemaal vanzelf oplost, als ze wat meer wakker is en dus niet meer in slaap valt tijdens een voeding.

In elk geval succes, ik hoop dat het vanzelf beter gaat!!!!!!!!!

Bedankt voor je reactie, jouw kindje heeft dus ook een beetje dat ritme. De kleine beetjes die ze drinkt zijn  idd  wel voldoende, ik  zou het alleen prettig vinden als ze meer en langer slaapt.

Ik zat net bij het maart-forum te lezen, en kwam bij een topic over reflux uit. Wat de moeders daar omschreven vind ik wel heel herkenbaar, heb nu een beetje het idee dat het dat wel eens kan zijn! Kleine beetjes drinken, snel wakker en dan non-stop  huilen, kokhalzen, mondjes teruggeven, oversrtrekken, snel weer wat willen drinken maar na 3 slokken er mee stoppen.

Morgen toch maar even met CB bellen. Het zit me niet lekker..

Terug
Bovenaan