Ritme......

Een van jullie al een ritme met de kleine?
Lis totaal niet! Ze eet wel ong. elke 3 of 4 uur, maar nooit op een bepaald tijdstip. Ook slapen doet ze niet in een ritme. Alleen de avond kan ik een klein beetje sturen door haar altijd tussen 8 en half 10 te douchen en naar bed te brengen. Dan slaapt ze wel altijd tot in ieder geval 6 uur.

Ik hoor zoveel mensen oh ja ritme is belangrijk je moet daar echt je schema voor vrij plannen. Maar die kleine mag toch best ook wel eens op stap? Ik vind het eigenlijk allemaal maar overdreven (bekende Rust, Rein, Regelmaat, je wordt ermee dood gegooid)........

hoi,
hier heb ik wel een ritme..heb er dan ook 2..(tweeling) we maken ze wakker rond 07:15 voor de eerste fles dan gaan ze gelijk weer naar bed omdat ze nog zo duf zijn en dan slapen ze weer tot 11:15 dan 2de fles en zijn ze tot ongeveer max half 1 wakker dan naar bed en dan weer fles om 15:15 dan weer max anderhalf uur wakker en weer naar bed dan fles van 19:00 en daarna slapen ze vaak niet meer en doen we ze in bad rond half 9 en om 10:00 laatste fles en naar bed en slapen ze gelijk en tot de volgende ochtend..na de fles van 11:15 en 15:15 slapen ze minder goed,vaak speentje geven of haal ze er eerder uit omdat ze uitgeslapen zijn,maar dat wisseld.

als ik weg wil met ze doe ik dat altijd gelijk na de voeding want dan heb ik ff de tijd voor de volgende voeding.
ik vind regelmaat wel belangrijk bij die kleintjes ze weten waar ze aan toe zijn en mijn dochters doen het er heel goed op slapen ook al heel lang door snachts.
maar ieder voor zich natuurlijk!!

groetjes jacq

Hier bepaalt de school idd ook het ritme! Nu in de vakantie laat ik het wel wat los, maar de grote lijnen blijven hetzelfde.
Iris krijgt tussen half 7 en half 9 de fles, dan weer om half 2, vervolgens om half 7 en dan om 23.00 uur.
We nemen haar gewoon mee als we ergens heen gaan. Ze slaapt nog gewoon in de wagen en een flesje kan ik overal geven. Ik zorg wel dat we geen 2 dagen achter elkaar "uit" gaan....naar de winkel en naar familie vind ik overigens niet "uit"!
Doorslapen doet ze al vanaf een week of 4. Al heeft ze af en toe wel dat ze om 6 uur komt. Ze krijgt dan ook gewoon een fles...ik ga dan niet met speentjes of zo klungelen. Tenslotte hebben wij ook wel eens op een rare tijd honger!

Ik heb wel een ritme, maar geen vaste tijden. Het ligt er aan hoe laat Roosmarijn wakker wordt 's ochtends of hoe laat ze 's nachts komt (ja ze komt nog 's nachts voor de fles). De rest van de dag zit er wel steeds 3 uur tussen de flessen. Na een fles is ze ongeveer anderhalf uur wakker en dan gaat ze ongeveer een uurtje slapen. Daarna is ze nog lekker wakker tot de fles. Rond 19 uur gaat ze slapen. We hebben geprobeerd of we haar nog een latere fles kunnen geven, maar dan wordt ze net zo hard 's nachts nog een keer wakker.
Ze heeft hem al lang niet meer nodig die fles, maar ze blijft er om komen. We gaan nu proberen of haar foppen helpt. Dat de nachtfles minder voeding gaat bevatten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nog steeds de stiekeme hoop dat ze over 2 weken geen nachtvoeding meer nodig heeft, want dan moet ik ook weer aan het werk.

Liefs,

Wel een ritme hier, maar geen vaste tijden.
Joost drinkt zo om de drie uur. Maar de tijden verschillen nogal.
Maar waar wij dus wel regelmaat in hebben is de indeling van de tijd dat hij wakker is. Hij krijgt eerst eten, dan luier verschonen, in de box spelen of op schoot spelen, als hij moe word krijgt hij nog een slokje en dan weer naar bed.

Hai,

hier is eigenlijk het enige ritme dat de heren slapen van ergens tussen 7 en 8 tot de volgende morgen ergens tussen 7 en 9. De oudste gaat meestal in het begin van de middag voor een uurtje naar bed, maar kan ook aan het eind van de morgen of soms helemaal niet zijn (hoe het ons uitkomt). Wout gaat naar bed als we zien dat hij moe is. Is nog heel makkelijk, overal waar mama is kan hij drinken en slapen doet hij ook overal...

groetjes Natasja

ps mammik: Zou idd foppen proberen. Of... maar dat moet je kunnen en willen even door de zure appel heen en haar een paar nachten laten huilen (evt. wel bijv. troosten)

Terug
Bovenaan