Ritme......

wilde er nog even bijzeggen dat we ze sinds kort sochtend wakker maken..deden we eerst niet maar ze moeten van de kinderarts nog 5 flessen en als ik ze niet wakker maak kom ik niet aan 5 flessen want savonds later dan 10 uur drinken lukt niet dan slapen ze al behoorlijk vast..vandaar dat wij wel vaste tijden hebben met voeden en tuurlijk kan dat een keer afwijken maar kids komen ook precies om de 4 uur voor eten! denk idd dat het anders is als je maar 1 baby hebt..2 kindjes is best pittig maar wel heel leuk!

hoi, hier ook een vast ritme en regelmaat, 9.00 fles dan trug naar bed tot +/- half 11 fruithapje spelen in de box, 13.00 fles en dan even boodschapjes halen, 17.00 fles dan bij papa spelen en vervolgens in de box, half 9 in bad en dan 9 uur fles met pap tot de volgende ochtend werkt prima hier..

succes
groetjes non

Het enige ritme dat wij hebben is dat Anouk rond 19.00uur in bed wordt gelegd, huilt dan even, valt in slaap en wordt niet wakker voor 7.30uur. Ik moet haar, als ik ga werken, 's ochtends wakker maken tegen 7 uur. Het eten is wat minder. De ene keer gaat de fles in één keer leeg, maar de andere helemaal niet. Vandaag heeft ze een slechte dag: veel jengelen van het moe zijn maar niet willen slapen en de fles in god weet hoeveel stappen leeg drinken. Ze heeft nu pas 2 van de 4 flessen gehad. Ze ligt god zij dank eindelijk te slapen sinds een kwartiertje. Ik deed al een poging vanaf 11 uur... huilen, beetje drinken, spelen, huilen, etc...

Wij hebben Roosmarijn vanochtend om half 5 'de fopfles' gegeven. We hadden een fles van 120 ml gemaakt. Waar ze 60ml van opdronk????? En daar heeft ze tot 9 uur op geslapen en ze had pas om half 10 weer honger.
Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

@Tammy: kunnen het tandjes zijn die doorkomen? Bij Roosmarijn speelt dat op het moment ook heel erg. De fles kost haar hierdoor veel moeite. Pappa's vinger is een goed redmiddel, maar daar komt geen melk uit hihi.

Liefs,

wij hebben wel een ritme.. al 2 maanden ongeveer..

yuri komt tussen 8-9 uur 's ochtends.. krijgt dan een papfles gaat om een uurtje of 10 weer een uurtje slapen.. kan ik even mijn ding doen..

tussen 12-1 volgende fles.. daarna gaat ie op bed en slaapt tot de volgende fles (meestal) om 17 uur.. (deze fles drinkt ie zelf in de hoek van de bank)

en om 20.30 gaat ie in bad, 21 uur de fles en meneer tukt tot de volgende dag!

@mammik: dfat zou kunnen, maa ik zie nog niks. Sinds een paar weken is ze veel op haar vuistjes aan het kauwen. We zijn daarom met 4 maanden begonnen met bijvoeding. Maar ze blijft maar kauwen. Als ze bij ons of iemand anders op schoot zit, pakt ze de vinger van die persoon om daar eens uitgebreid op de gaan kauwen...!! Leuk om te zien hoor! Ze trekt dan echt de hand en vinger omhoog en duwt m in dr mond! Ik ben al een week of 3 naar tandjes aan het zoeken, zowel boven als onder, maar nog niks te zien. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat we wel wat zien.

@Tammy: Roosmarijn kauwt ook overal op. Inderdaad ook op alle vingers. Ziet er erg leuk uit. Bij haar zien we nu wel al witte puntjes aan de onderkant (2) en aan de bovenkant voelen we scherpe randjes. Ben benieuwd wanneer jullie wat gaan zien.

Het gaat hier wel van het een in het ander over. Krampjes, koemelkallergie (waren de krampjes daar niet al van??) en nu weer tanden. Argh!

@Tammy: Dat kauwen heeft Lis ook! Ik denk nog steeds dat het tandjes zijn, het schijnt dat het eerste tandje namelijk wel maanden kan duren voordat het komt. Baby's die vroeg tandjes krijgen, kunnen ook vroeg jeuk krijgen aan hun tandvlees, waardoor ze dus gaan kauwen.
Het is inderdaad grappig te zien, Lis pakt dr speen zelf uit dr mond en brengt hem dan naar de hoek van dr mond waarop ze gaat zit kauwen. Ik zorg dat ze altijd wat in haar hand heeft om in haar mond te stoppen, een bijtring of een speen of een knuffeltje.

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb besloten maar niet teveel waarde te hechten aan specifiek tijd ritme. Lis komt ongeveer elke 4 uur, ze drinkt 4 flessen per keer, helemaal op en daarvan zijn er 2 pap. Ze slaapt goed overdag, is heel vrolijk en slaapt s'nachts door, soms wordt ze rond 6uur wakker (noemen wij doorslapen want ze gaat tussen 8 en 9 al naar bed) en soms rond 9uur. Dus alles gaat goed, ze is tevreden en ik ook, dus waarom zou moeilijk gaan doen met tijd ritme?

Bedankt voor de goede tips, heb er wel veel aan gehad!

Terug
Bovenaan