Ritme!

Hoi allemaal,

Hebben jullie baby's al een beetje een vaste slaap tijden? Olivia heeft nog niet echt een ritme vooral overdag niet. De laatste tijd huilt ze ook veel in haar slaap. Hebben jullie baby's dat ook en wat kan dat zijn? Kunnen dat dromen zijn of dat ze de dag verwerkt?

Gr Ilonka

Gijs heeft sinds ik werk een redelijk vast ritme. Eerste fles om 5.30 uur, laatste rond 23.00 uur waar we hem voor wakker moeten maken. Gisteren had ik de wekker gezet voor de 23.0 uur voeding en was ik weer in slaap gevallen. Werd hij om 2 uur wakker met honger. Heeft die fles dus toch nog wel nodig. Gijs is morgen overigens 19 weken.

Pepijn heeft een redelijk ritme. Hij krijgt zijn eerste fles zodra hij wakker wordt (tussen 7u en 8.30u)
en hij komt netjes iedere 3u.
Na half uur tot uur spelen gaat hij slapen tot volgende fles.
Ik laat het helemaal aan hem over en hou geen vaste tijden aan.
Pepijn huilt niet in slaap, maar wel om in slaap te komen.
Mijn dochter had dat wel soms hoor.

Liefs

julia heeft een goed ritme. ze krijgt rond 7, 12, 16, en de laatste fles om half 8 met pap. ze slaapt dan de hele nacht door.

julia slaapt tussen de middag altijd in haar bedje en soms valt ze in de box of het wipstoeltje in slaap. maar dat zijn dan echt hazeslaapjes.

julia heeft het soms ook nodig om zich in slaap te huilen maar niet altijd.

Niek heeft qua flessen een vast ritme; 6-10-14-18-22 uur. Qua slapen zit er een stuk minder ritme in. Hij slaapt wel altijd minimaal een uur tussen de flessen. En tussen 7 uur en 10 uur 's avonds slaapt hij ook altijd. Verder is het erg wisselend.
In zijn slaap huilen doet hij niet en dat ken ik van mijn oudste ook niet, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Chris heeft al echt een vast ritme.
7 uur de fles, van 9 - 10 slaapt hij, om 11 uur de fles, dan weer slapen van 12 tot 14 / 14.30, 15.00 de fles, van 16 - 17 uur slapen dan meteen als hij wakker wordt zijn groentehapje en om 19 uur zijn papfles waarna hij de hele nacht door slaapt.
Toen hij nog wat kleiner was huilde hij zichzelf wel in slaap maar tegenwoordig leg ik hem in zijn bedje en meneer weet niet hoe snel hij moet slapen. We mogen echt niet klagen!

Terug
Bovenaan