Ritme!

Ik maak Hanna bijna altijd wakker voor haar flessen (dat is overdag om de 3 uur). Anders is ritme bij ons ook ver te zoeken. Voor de rust in het huis, waar mijn zoontje ook behoefte aan heeft, en de regelmaat van de dag.

Dan valt er wat te plannen, anders kan ik nooit weg omdat Hanna misschien wel/niet moet drinken. En ons kinderdagverblijf kan helemaal niets met zoek het maar uit, die moeten gewoon alles voorgekauwd krijgen.

En gelukkig, ze krijgt genoeg binnen om door te kunnen slapen. 's Middags tussen 4 en 6 slaat ze vaak zelfs al een slaapje over. Dan krijgt ze haar fles voor het eten en slaapt ze daarna tot 22 uur voor de laatste voeding.

Gelukkig bijna iedereen heeft er last van, op het cb zeiden ze dat ze nu echt wel een ritme moet krijgen...
Flessen gaan wel goed 7.30 10.30.14.30.17.30 20.30
alleen het slapen nog echt niet...
Komt vast vanzelf! Ze slaapt trouwens wel altijd van 21.30 tot 7.30 dus dat is wel heel erg fijn...

Succes allemaal!

Ritme is er inderdaad echt helemaal niet. Niet qua drinken en niet qua slapen. Ik vind het niet erg. Ik doe gewoon mijn ding en hij gaat er in mee. Als ik ergens naar toe moet dan maak ik hem wakker en slaapt hij (hopelijk) verder in de wagen. Drinken kan altijd en overal. Ik heb geen moeite om borstvoeding te geven waar mensen bij zijn. Mijn dochter doe ik meestal in bed als Robin net in slaap is. Dan heb ik even voor mezelf. Dit kan zijn om 11 uur, maar net zo goed om 14 uur.
's nachts komt hij soms 2 keer en soms helemaal niet. Als ik er nou maar achter kon komen hoe dat komt!
Ik merk wel dat ik nu in de 4-maanden-dip zit met borstvoeding dus komt hij 's nachts nog sneller.
Ik heb mijn eigen ritme gevonden zonder ritme. Kortom gewoon lekker mee wiegen met het ritme van alledag.

Hoi,

Stas heeft al een redelijk vast ritme. 07:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 (papfles) .
Na de fles blijft hij meestal 1,5 uur of 2 uurtjes op en dan gaat hij naar bed.
's nachts slaapt hij best goed door alleen tegen de morgen moeten we er weleens uit om hem de speen te geven. Afgelopen weekend wilde we eigenlijk met het fruithapje gaan beginnen, maar Stas heeft buikgriep gehad dus hier wachten we even mee.

Bij de oudste heeft het langer geduurd voordat we een ritme hadden.

Terug
Bovenaan