Ritme?!?

Ik vroeg me af of jullie een vast ritme hebben met jullie kindjes? qua slapen en eten!!

Elise heeft zins een week echt vaste tijden van slapen en eten, dat gaat echt heel goed..

8.00 voeden (borstvoeding)
8-10 spelen
10-12 slapen
12 voeden (flesvoeding 200cc)
13.30-15.00 slapen
15-16 spelen
16.00 voeden (borstvoeding)
t/m17.00 spelen
17-18 slapen
18-19.30 spelen
19.30 voeding (flesvoeding 200cc)
20.00 in bed slapen
22.30 nog een voeding (borstvoeding) en verder slapen tot volgende ochtend!

En hoe gaat het met allen kindjes..groeien ze allemaal goed?
Elise is ruim 6 kilo..ons kleine dikkertje hahaha..ze kwebbelt heerlijk, lacht de hele dag en naar iedereen! En is super gek op dr grote zus, als die bij haar in de buurt komt zoekt ze gelijk contact en lacht naar haar..:D

Ik ben inmiddels weer aan het werk, ook dat gaat goed, als ik werk is voornamelijk Paul gewoon thuis dus dat is ideaal, hij redt zich heel goed met de kids!! Ik ben de borstvoeding gaan afbouwen geef 2 flesvoedingen op een dag.(om en om bv/fles).. had echt geen zin om te moeten kolven op het werk. Ook werk ik in de zorg waar het heel lastig is zomaar van de groep af te zijn een half uur! (ik weet dat ik er recht op heb) maar voelde me dr gewoon niet goed bij! Het geeft me veel rust. Ook is de borstvoeding helemaal aangepast naar dit ritme! Dus eigenlijk gaat het hier helemaal top!!

Hoe is het de ander moeders vergaan met werken??

Ben benieuwd naar jullie verhalen..;)

Liefs Liesbeth
 
Bij ons is het nog steeds wat lastig een ritme te vinden (alles is op verzoek en Gabriël maakt er vaak een feestje van ;-)) maar het is ongeveer zoiets:

00:00 - 00:30 voeden en rechtop houden
00:30 - 04:00 slapen
04:00 - 04:30 voeden en rechtop houden
04:30 - 08:00 slapen
08:00 - 08:30 voeden en rechtop houden
08:30 - 12:00 wakker
12:00 - 12:30 voeden en rechtop houden
12:30 - 16:00 slapen
16:00 - 16:30 voeden en rechtop houden
16:30 - 20:00 wakker
20:00 - 20:30 voeden en rechtop houden
20:30 - 24:00 wakker

Elke voedingstijd geeft mijn vriend de fles terwijl ik kolf.
's Avonds heeft Gabriël het een beetje moeilijk, zijn voedingen van 20:00 en 24:00 heeft hij over het algemeen tesamen in 4 keer (elk uur 50-80 ml) en hij is dan dus heel lang achter elkaar wakker. Naar bed brengen of een vollere fles geven heeft geen zin. Hij wil veel kleine beetjes en pas laat slapen (en heeft dan vaak nog een half uur huilen nodig om in slaap te komen).
Ik geef per voeding 90-100 ml BV gemengd met 30 ml KV. Gabriël groeit ook goed, maar is nog steeds wel een 'klein' mannetje. Hij weegt nu zo'n 4700 gram. Hij kraait en lacht veel, behalve 's avonds tussen 8 en half 1 :p

Ik werk niet en mijn vriend heeft pas zijn propudeuse gehaald en gaat volgend schooljaar naar de universiteit, dus wij hebben alle tijd voor ons kleine mannetje :)

Fijn dat het allemaal bij jullie zo goed gaat en dat Elise een lekker duidelijk ritme heeft en lekker vrolijk is. Ook fijn dat het werken helemaal lukt. Dat kolven in de zorg kan ik me goed voorstellen dat je dat niet doet, dus fijn dat je een combinatie hebt gevonden met BV en KV die goed werkt :)

Liefs, Marieke
 
Wat een fijn schema!!!!
Zou willen dat we dat ook hadden, maar dat gaat nog niet super.

Zo ongeveer:

7.30 wakker en fles 180 cc
8.30 naar bed - daar zijn we dan ongeveer een uur mee bezig... maar dan slaapt Saar vaak wel 3 uur
11.30 fles 150cc
12.30 naar bed - uurtje mee bezig - een gok of ze slaapt en hoeveel
15.30 fles 150cc
16.30 ??? naar bed ??? tja das wederom de vraag of ze wil gaan slapen
18.30 fles 180cc
19.00 in bed - 1,5!!! uur mee bezig tot ze slaapt en dan kunnen we eten
23.00 fles 150cc (vaak maar 70 cc drinken) - slapen tot 07.00 uur

Naar bed gaan is hier echt een drama. Ze gaat eigenlijk gelijk huilen als ze in bedje ligt. Ze is wel moe - gapen - oogjes wrijven etc. maar kan zelf niet in slaap komen.

Wat is jullie bedritueel??? Wij weten echt niet meer hoe of wat namelijk. Enige manier waarop ze gelijk gaat slapen is bij mij op de arm. Wegleggen = hop wakker... huilen.

Geen idee meer hoe we dit aan moeten pakken. Iemand tips?

Bedritueel is nu: 1e gaapje/oogjes wrijven naar boven - knuffelen en kusjes - in bedje - 2x liedje zingen - gordijntjes wiegje dicht (open laten werkt ook niet...) - bij huilen aai over bol en fiepje (en dat dus 1,5 uur lang).

Morgen weer werken en dan benieuwd naar hoe de oppas haar in bedje gaat krijgen... Ben benieuwd!

Hopelijk kan iemand me vertellen dat dit ooit beter gaat worden!!

Saar weegt 5200 gram en groeit super. Als ze genoeg heeft geslapen en gegeten is het een super vrolijke meid!

Liefs Suus
 
Heel herkenbaar dat huilen. Wij laten Gabriël vaak huilen, klinkt misschien gemeen, maar hij heeft het echt nodig schijnbaar. Voordat we hem in bed leggen checken we alles, luier, boertjes, eten etc. dan leggen we hem erin en laten we hem huilen voor 10-15 minuten (ja das best lang). Als hij dan nog huilt even kijken of er wat is (vaak niets) hem weer een kusje geven en hem weer laten. Het kost hem gemiddeld 30-90 minuten om in slaap te komen. Behalve na de nachtvoeding, dan moppert hij een beetje (hooguit 5 minuutjes) en valt dan snel in slaap.
Ik heb mezelf schor gezongen over 3 kleine kleutertjes en hem bij ons in bed laten slapen, inbakeren, in een zitzak leggen, vanalles, maar het lijkt gewoon zijn eigen ritueel te zijn, dat huilen. Hopelijk gaat het snel over :)

Liefs
 
Hier hebben we, nu ik weer werk ook een strak schema:
6:00 -6.50 uur fles + kwartier rechtop
6.50 - 10.00 bed (slapen en soms ook spelen)
10.00 - 10.50 fles + kwartier rechtop
dan even spelen
11.30 - 14.00 bed
14.00 -14.45 fles + kwartier rechtop even spelen en dan bed
18.00 - 18.45 fles + kwartier rechtop
spelen en huilen
22.00 - 22.45 fles+ kwartier rechtop

Wouter drinkt flessen met 180 cc water + 6 schepjes en ruim 3 scheppen Johannesbroodpitmeel

Wouter was de laatste weken vrij rustig tussendoor, Soms wilde hij niet slapen, maar dan was hij goed te troosten. Wij hebben ook als regel 10 minuten huilen en dan pas even pakken. Tenzij we aan zijn huilen horen dat er echt wat is. Soms huilde hij even in zijn slaap, maar dat was hooguit 5 minuten. Maar sinds vrijdag is het slapen niet echt slapen, maar krijsen, veel spugen en veel vieze luiers. Vanmiddag stond het zweet op z'n voorhoofd. Er is wat voeding betreft niets veranderd, dus we weten het niet zo. Ik heb nog even gedacht: zou er per ongeluk verkeerde voeding in de peptibus zijn beland?! Ik hoop maar van niet.
Het enige waar wij wel mee zitten is de lange tijd die hij doet over zijn fles......... Da's niet handig als je weg moet. En met ons huishouden is er nog wel wat meer te doen als op een stoel zitten met een baby. (stiekem geniet ik er wel van hoor, lekker alleen met Wouter zitten)
groeten,
 
Wat vervelend dat ze moeilijk in slaap kan komen!! Slaapt ze in een slaapzak? Misschien geeft dit haar wel geborgenheid, ik weet ook van vrienden dat de woombie heel fijn is...soort van inbaker slaapzak...wat ik er over hoor is heel positief misschien wel het proberen waard!

http://www.sjiekeboel.nl/productpagina/slapen/trappelzak-frasl--slaapzak/woombie/p-1/
Dit bijvoorbeeld, ik merk wel dat als ik elise in de maxicosi inpak...(in een doek) ze dan ook vrijwel gelijk gaat slapen...lekker geborgen!

Hun merkten in een paar dagen groot verschil, hadden een kindje die 10 uur op een dag huilde, en door de slaapzak van woombie ging dit naar 2 uur!

Verders niet echt een ritueel bij het naar bed brengen, behalve overdag slaapzak aan, en s avonds 19.30 pyjama aan, slaapzak en zingen..rolluik naar beneden! En slapen maar, hoeven eigenlijk bijna nooit terug om de speen er weer in te doen!
 
Hier hebben we door de week eindelijk een soort ritme te pakken. In het weekend loopt alles toch altijd anders bij ons. We proberen ons enigszins aan te passen aan Lise en zij past zich op haar beurt een beetje aan aan ons. Volgens mij voelen we ons daar alledrie wel goed bij.

06.15: eerste fles van 110cc en even knuffelen
06.50: slapen (bed)
09.15: wakker worden, fles met jbpm van 125cc en spelen
12.30: fles met jbpm van 125cc en even knuffelen
13.15: slapen (bed)
17.00: wakker worden, fles van 125 cc en spelen
20.00: fles van 125cc en spelen tot slaap of nog een fles
22.00: slapen (bed)

Spelen bestaat bij ons uit knuffelen, spelletjes doen en heel veel zelf spelen in de box. Vaak valt ze tijdens het spelen in de box in slaap en tukt ze een uurtje. Vervolgens wordt ze weer wakker en speelt ze weer verder of vraagt ze om aandacht (en krijgt ze die).

Overdag heeft Lise maar één lange slaapsessie in haar bedje. Ik verschoon dan haar luier, doe haar slaapzakje aan en dan gaan we altijd met z'n tweetjes de wereld uitzwaaien, waarna de gordijntjes dicht gaan. Als ik haar neerleg is het altijd even snikken. Ik geef haar dan een kus, een aai over haar bol en wens haar welterusten en loop dan weg. Vaak roept ze dan nog een paar keer (het meisje kan goed gillen) en dan valt ze in slaap. We hebben een babyfoon met monitor en ik zie dat ze veel wakker is tijdens haar middagslaapje. Omdat ik vind dat ze overdag een aantal uurtjes prikkelvrij moet zijn, laat ik haar wel liggen. Ze vindt dit gelukkig prima en vaak valt ze nog wel een paar keer in slaap en moet ik haar rond 17u wakker maken.

Lise heeft al heel vroeg haar laatste fles. Niet helemaal zoals het volgens het consultatiebureau is voorgeschreven, maar als Lise in slaap valt 's avonds, dan is ze vaak niet meer te porren voor een voeding. Inmiddels maken we ons ook niet meer zoveel zorgen over haar gewicht. Ik denk dat ze nu rond de 4100gr zit en ze is erg vrolijk en alert. Lastige start gehad, maar nu is het een modelbaby... ik hoop maar niet dat dit betekent dat het straks een hele lastige puber wordt...

Liefs!



 
Hoi hoi,

Ik zie dat mijn berichtje helemaal niet op het forum beland is. Doen we het lekker nog een keer.

We hebben hier een redelijk ritme erin zitten. Standaard onderdeel van het ritme is dat Milan iets anders doet dan in ons ritme gepland staat :) Wat een snoepie is ons manneke toch, hihi.

22.00 uur de laatste fles, 180 cc. Dan lezen we een verhaaltje voor en gaat Milan lekker slapen. Ik vertel hem dan altijd dat we nu een lange slaap gaan doen. En dat alle kindjes gaan slapen en de papa's en mama's ook. Dan doe ik het licht uit en is het redelijk snel knorren geblazen. Er staat altijd nog een cd zachtjes aan van ca 30 min.

6.30 de eerste fles van 180 cc. Na deze fles gaat Milan nog lekker verder met slapen

9.30 Ons menneke wordt wakker. Tijd voor knuffels en spelletjes. Even in de box.

10.00/10.30 een fles van 150 cc Na deze fles lekker in de box naar de mobile kijken of lekker zwabberen met armen en benen. Of nog even tv kijken met mams (Milan is een enorme tv en lichtjes fan)

In de box doet Milan dutjes tussen het spelen door. Vaak gaan we een lekkere wandeling maken.

14.00/14.30 een fles van 180cc Na deze fles leg ik hem in zijn bedje. Even een 'korte slaap' doen zeggen we dan. Vaak slaapt hij, soms ligt hij gewoon rustig te liggen. Maar zoals Melian ook al zei, even prikkelvrij liggen en tot rust komen. (Heeft hij echt nodig, in het begin deden we dat niet en zaten we 's avonds met een hysterisch huilende Milan) Wij laten overdag de gordijnen gewoon open.

Meestal wordt hij rond 16.30 vanzelf wakker, soms moet ik hem om 17.30 wakker maken.

Rond 18.30 de volgende fles van 150 cc en dan is Milan 's avonds gewoon wakker. Tot ons grote plezier, want dan kunnen we lekker genieten van onze lieverd na het werk. Als wij eten zit Milan er vaak in zijn wipstoeltje bij, commentaar te geven op ons eten :) Gezellig.

Zo dat was ons ritme wel weer.

Veel fun met jullie lieverds allemaal, knuffel van ons
 
Terug
Bovenaan