Ritme?!?

Hallo! Ten eerste wat een mooie naam! Mijn kindje is 19-11-2011 geboren en ze heet ook Elise. Wij hebben een boekje gekregen van de wijkverpleegster en dat heet rust en regelmaat. Daar staat in geschreven dat bij de eerste tekenen van moe worden zoals maaien met de armpjes en gapen dat ze direct naar bed moet. We controleren of ze nog moet boeren en of ze de luier vol heeft of niet. Als ze goed gevoed is gaat ze naar bed. Eerst huilt ze dan nog even en valt ze van zelf in slaap. Maar als ze wakker word volgen we steeds het zelfde patroon. Wakker worden, verschonen, fles geven nog even bij je zitten. En als ze gaapt of andere tekenen vertoont gaat ze weer naar bed. Ze is nu 11 weken en ze begint echt geluidjes te maken en probeert een beetje om te rollen.. Echt mijn lieve trots hihi! Maar hebben jullie ook nog tips tegen buik krampjes? Want ze heeft nog steeds zachte poep.

Groetjes Marlies
 
Hoi Marlies,

Zachte poep is toch juist goed zolang ze alleen bv of tv krijgen?
Wij hebben een tijd infacol gebruikt tegen de krampjes. Daar ging het niet helemaal van over, maar het hielp iets. Zachtjes wrijven/masseren van de onderrug, zij en het buikje helpt hier ook. En rondwandelen met milan rechtop in mijn armen. Eigenlijk alles om hem te laten ontspannen zodat de lucht en ontlasting er "makkelijker" uit komen.
Succes met die vervelende krampjes!

Banka
 
Als je kunstvoeding geeft kan je deze aanmaken met slappe rooibosthee ipv water. Uiteraard afgekoeld tot de gewenste temperatuur. Venkelthee mogen ze bij het CB niet meer adviseren, maar wij doen bij 1 voeding per dag slappe venkelthee ipv rooibosthee en hier lijkt het goed te helpen (al zou het in ons geval ook andere redenen kunnen hebben ;-)).
Wrijven op buikje of ruggetje (Gabriël vind ruggetje fijner dan buikje, dus dat ligt maar net aan je kind) en fietsen met de beentjes zouden ook moeten helpen.

Veel succes :)

Liefs, Marieke
 
Onze lieve kleine man is bijna 14 weken, hij is stiekem een oktoberbaby, maar ik was in november uitgeteld en 30 oktober is tenslotte bijna november. Vandaar dat ik hier in de maand november rondzwerf.

Marieke maak je eerst gewoon venkelthee, die laten afkoelen en dan de voeding erbij?
Ik ben de h.a. voeding nu aan het mengen met gewone voeding en dat geeft toch regelmatig krampjes. Maar ik wil hem niet weer aan de infacol laten beginnen.
 
Mijn kleine kabouter is a.s. maandag 3 maanden, al was ik uitgerekend op 3 januari :)

Gezien ik een combi geef van BV en KV doe ik het als volgt:
- gewenste hoeveelheid thee maken in een apart flesje/bakje met gekookt water en af laten koelen en als het op de goede temperatuur is het KV-poeder erbij doen.
- gewenste hoeveelheid BV opwarmen
- samen in 1 fles doen
- JBPM erbij

Over ritme gesproken verder...
Heel handig als ik een ritme wil doorvoeren en mijn vriend zich daar absoluut niet aan houdt... Met als resultaat dat Gabriël dus na zijn 2 uur voeding niet in bed is gelegd maar nog altijd hier in de woonkamer zat terwijl mijn vriend zat te gamen... Hij ligt nu dan dus ook krijsend in bed *zucht* mannen...
Even 1-2 uurtjes weg voor een boodschap kan dus niet meer.
 
o jee
hier was het gisteren andersom. we hadden ons bedacht dat milan om 8 uur naar bed ging. maar aangezien hij 's middags goed slaapt werkte dat dus niet. ik had dat al uit ons ritme gegooid. kom ik er gister achter dat papalief dat op papa avonden nog steeds doet. echter ook zonder succes en met veel gedoe. ochermes :)

eigenlijk moet je nu even weggaan en vriendlief laten ervaren wat het gevolg is van niet slapen. leert hij het zo af! (wheu wheu eheuu zegt Milan)

succes met Gabriël meis.
 
Terug
Bovenaan