Ritme

Ik ben zo niet blij met het ritme van Aniek op dit moment. Ik geef sinds het weekend borstvoeding zonder tepelhoedje en Aniek dacht laat ik dan ook het ritme maar omgeven. Ik heb wel het idee dat het drinken zonder tepelhoedje goed gaat, ze drinkt net zo lang als eerst, pakt goed, drink rustig en is over het algemeen tevreden, en dat het daar dus niet aan ligt.
Vorige week kwam ze elke keer 1 keer in de nacht, ergens tussen 2 en 4 ongeveer. En daarna na 7 uur.
Nu komt ze tussen 1 en 2 en rond 6 uur. Als gevolg dat mijn slaap al vrij vroeg onderbroken word en ik elke dag dus om 6 uur op ben want daarna gaat ze niet meer slapen. Pas tegen 10/11 uur weer.
Ik vind het niet erg om voor haar wakker te worden en vroeg op te staan maar ik merk gewoon dat elke dag om 6 uur op staan echt te vroeg is. Ik heb te weinig nachtrust.
Net als voorheen krijgt ze ongeveer om de 3 /4 uur borstvoeding en de laatste voeding was tussen 7 en 9. Daarna badderen en naar bed en dan sliep ze gerust tot 3 uur.
Nu heb ik dat eerst voortgezet, maar dan is ze echt om 1 uur wakker en om 6 uur.
Nu heb ik geprobeerd haar nog een extra voeding te geven tussen 22/23 uur maar helaas. Ze is ook gewoon weer om 1/2 uur wakker.
Ze sliep altijd heel goed snachts, kan haar ook nog steeds weer zo wegleggen na de voeding. Overdag slaapt ze soms veel langer, dan moet ik haar na 4 uur echt wakker maken voor voeding.
Het is een beetje een lang verhaal geworden maar hebben jullie misschien nog tips?

Pff wat een gedoe!kan je niet echt helpen,Rivano kwam ook vaak maar 1 keer,maar tegenwoordig durf ie ook gerust 2x te komen,soms 1,5 uur na zijn laatste voeding al dus vroeg in de nacht,en dan om 4 uur al en dan weer rond 7 uur,ben ook niet echt blij mee,eerst kwam ie tussen 3 en 4,en dan sochends weer...maar meneertje groei als kool en wil dan savonds heel veel drinken
van de week een nacht was ik zo moe,werd om 4 uur wakker van hem omdat ie wou drinken...lag ie al naast me!had dus al een voeding gehad en wist er gewoon niks meer van!
kan er denk weinig aan doen alleen maar wachten tot ze groter worden..

liefs jootje

Hmm lastig. Ik zou ook niet weten wat je nog anders zou kunnen proberen. Mogelijk dat ze straks weer terug schiet in haar oude patroon. Ravi heeft er ook wel eens last van dat hij zijn hele ritme om gooit en wij om 1 uur en 5 uur een fles staan te geven. Is dat makkelijker op te vangen omdat we het afwisselen en ik dus altijd wel mijn slaap kan pakken.
Ik zou overwegen als je het niet lang trekt om een beroep op vriend te doen. Dat hij bijvoorbeeld om 6 uur een flesje afgekolfde melk geeft? Of de laatste nachtvoeding doet? Maar dat moet je natuurlijk zelf willen en het moet mogelijk zijn.
Maar bedenk ook dat een mama die moe is ook niet fijn is!
Liefs!

Ik denk dat ik ga kijken naar een draagdoek (ik heb de baby k'tan gezien) niet zozeer voor de nacht natuurlijk. maar door die nachten heb ik het idee dat ik de hele dag alleen maar bezig ben met voeden. Zo alles bij elkaar vaak toch een uur en dan voordat ze slaapt overdag zijn we ook vaak een uur verder en dan met een uur komt ze weer. Ik hou gewoon geen tijd meer over. Overdag is ze na de voeding vaak een tijdje onrustig, last van krampjes en wil dan het liefst bij mij zijn. Misschien dat zo'n draagdoek mij wat meer ruimte geeft, ik zou dan zelfs handsfree kunnen voeden waardoor ik ook wat andere kan gaan oppakken. Ook met het vooruitzicht dat ik straks als gastouder werk en dus ook andere kinderen hier heb rondlopen. Iemand ervaring met een baby k'tan. Ik heb er goede video's van gezien op youtube, lijkt me handiger dan een doek die je moet knopen en met een ringsling gaat de baby los van je lichaam als je naar voren buigt toch?

Op zich lijkt me dat geen vervelende draagdoek eigenlijk, maar ik draag liever met een geweven doek dan met een tricot-doek. Geweven voelt veel minder warm en broeierig aan, tricot is echt warm helemaal met dit mooie weer. En geweven is steviger. het zakt niet uit en kan kindjes in alle gewichten blijven dragen.
Kijk anders eens op www.dragen-en-voeden.nl/forum/
voor veel informatie over draagdoeken en over borstvoeding!

Handsfree voeden wordt afgeraden omdat je kindje zich dan heel makkelijk kan verslikken. Je bent er dan niet bij met je gedachten.

Met een ringsling gaat je baby niet los van je lichaam als je naar voren buigt, maar dan moet je de sling goed aanspannen. Dragen met een ringsling vind ik een kunst op zich, ik krijg de ringen op de juiste plek. Dat maakt het dragen minder handig voor mij. Maar mijn baby zit wel goed in strak in de sling en kan nergens naar toe.

Is een ergonomische voorgevormde drager niet iets voor je dan? iets van klik-klak-klaar zoals een manduca, ergo baby carrier, emeibaby (erg fijne drager), bondolino (het beste van 2 werelden, ergonomisch maar met knoopbanden zodat je altijd perfect af kunt stellen naar je lichaam! en vanaf kleine baby's direct te gebruiken terwijl de ergo en manduca pas vanaf 3 maand redelijk kan).
Geen babybjorn of andere vergelijkbare dragers (zoals Chicco) want die gaan ontzettend pijn doen aan je rug omdat je kind aan je schouders hangt. Bij een ergonomische drager heb je ook een heupband, zodat het gewicht eerlijk verdeeld wordt over rug en heup. Op het forum waar ik je net de link van gaf kan je voor een geschikt prijsje ergonomische dragers kopen op het verkoop-gedeelte. Zo ook allerlei doeken!

Voor de bv kan ik alleen maar zeggen: go with the flow! Je kindje geeft zelf aan wat ze nodig is. Samenslapen (al dan niet bij jouw in bed, maar zoek dan eerst op veilig samen slapen of met een co-sleeper of met een wiegje naast je bed) maakt het al een stuk makkelijker, want dan hoef je niet midden in de nacht je bed uit. Ik ben nu een stuk uitgeruster ook al wordt ik 3 keer per nacht wakker voor een voeding, dan toen ik mijn zoon voedde en er maar 1 keer 's nachts uit moest. Echt een aanrader dus.

Succes, en als je vragen hebt, stel ze gerust!

Even kort over de ringsling..ideaal! Jari vindt het geweldig! Hij zit strak tegen je lichaam aan en je kan naar voren buigen zonder dat hij naar voren valt. Hij blijft op zij plek. Het is zo om, dus geen gehannis met knopen. Binnen een minuut zit hij er in. Je zou ook moeten kunnen voeden erin, maar dat heb ik niet geprobeerd. Ik vind het echt super handig. Doe er van alles mee :)

Zodra jari erin zit, slaapt hij en heb je geen kind aan hem...je kan er ook mee zitten en het huishouden doen. Ik loop vooral buiten met hem zo met de hond.hou ik verder mijn handen vrij.

Fijn al die tips!!
We hebben een Red Castle Sport maar dat vind ik echt een onding. Het zit mij niet lekker en ik heb ook niet het idee dat Aniek hier lekker in ligt. Daarom ben ik eigenlijk gaan kijken naar een doek.
Ik vind de manier waarop je je kindje in een draagdoek kan dragen heel mooi, ook omdat het gewicht toch nog verdeeld wordt over je beide schouders. Ik ben bang dat ik met een ringsling snel last krijg van mijn schouders, daar heb ik heel snel last van. Ik heb dus liever iets wat ik over beide schouders draag maar zo´n doek die je helemaal moet knopen lijkt me zo onhandig! Voordat je dat om hebt..
Daarom lijkt deze mij zo handig maar dat ie zo warm is is inderdaad niet heel erg fijn. Ik heb het van mezelf al best snel warm en dan is het voor Aniek natuurlijk ook niet fijn meer om bij mij te liggen.
Ik ga die website eens bekijken!
Het is niet zo dat ik helemaal handsfree wil voeden. Het gaat me vooral om de huilmoment zodat ik wat vaker mijn handen vrij heb en Aniek toch dicht bij me.
Het voeden erin lijkt me wel handig als ik hier oppaskinderen heb, dan kan ik de kleine gewoon voeden als normaal maar mocht het dan nodig zijn kan ik op staan en toch snel bij de andere kinderen zijn zonder dat ik Aniek helemaal van mijn borst af moet halen. Het geeft ook wat meer privicy in een doek.

hoi

jonna verandert nachts haar ritme ook
na de fles van 20 uur komt ze pas tussen 3 en 6 uur weer
ene kant lekker hoor, als ik langer wil slapen ga ik eerder naar bed
vandaag wou ze elke keer tussendoor nog kleine flesjes, en kwam ze een half uur eerder, tja honger is honger

mara had groeiistuipen, die week sliep ze meer maar vooral veel meer eten, extra fles nachts en tussendoor extra. soms spuitluiers erbij (toen ze tandjes begon te krijgen)
en na een week ging ze weer over op het normale ritme en was ze gegroeid, zwaarder geworden of had een sprongetje gemaakt of alles tegelijk.

ff afwachten?

ik heb een soort babybjorn, handig en makkelijk aangeizen ik veel achter mara moet aan rennen

een doek lijkt me fijner omdat ze lekkerder liggen en erin kunnen slapen, maar ik leg haar dan in de reisweg en heb dan ook de handen vrij

oja tijdens de fles heb ik vaak 1 hand vrij en nachts ga ik online op mijn mobiel, of lees een tijdschrift. ook met bv kan dat, ga je liiggend voeden en haar naast je leggen en ondertussen tijdschrifjte lezen

Terug
Bovenaan