Rode billen

Hi,

Mijn zoontje heeft vrij snel last van rode billen. Tot bloedens toe soms… erg vervelend voor hem want dat doet ontzettend zeer.. (We zijn al een halfjaar aan het stoeien hiermee)

Nou heb ik dus van alles al geprobeerd; verschillende luiers, verschillende soorten doekjes en ook vele crèmes versleten..
(Pampers baby dry, Pampers Harmonie, Etos luiers Kruidvat luiers. Waterdoekjes van wisselende merken. Sudocrem, billencreme van dr leenarts, bepanthen ..)

Hij heeft ziezo snel last van een droge huid.. ook speciale crème van de dokter voor z’n wangen omdat die ook zo gevoelig zijn.. z’n beentjes zijn ook altijd droog en moeten goed worden ingesmeerd.

Heeft iemand misschien nog een andere gouden tip?! Hij heeft het nu namelijk wel heel erg en al lang.. ;(
 
Onze zoon krijgt ook snel rode billetjes (tot bloeden toe). Wij gebruiken altijd zinkzalf van dr schwaab. Het is iets duurder, maar werkt perfect bij hem.
 
Ja de calendula billenzalf is fijn inderdaad en schoonmaken met hydrofiel washandjes met lauw water ipv doekjes.
Ook zou je kunnen kijken of er iets in de voeding zit waar je kindje op reageert, ik zou zelf eens kijken of je een tijdje koemelkeiwitvrije voeding kunt geven in de hoop dat dit verschil maakt?
Sterkte!
 
Ach ja sneu is dat he!
Wat bij ons heel goed helpt is in bad doen met scheut Balneum badolie. Is extra vettend dus ook voor de droge beentjes.
Daarna insmeren met de billenbalsem van Waleda.
Daarnaast lette ik op welk fruit ik gaf. Even geen appels, mandarijntjes, sinaasappel enz.
Succes!
 
Terug
Bovenaan