Rode billen

Bij ons helpt bloot spelen zodat zijn billen weer een beetje kunnen herstellen en als het echt erg is schimmelcreme. En inderdaad snel verschonen bij poep.
 
Hier hielp ook niks en was ook altijd heel erg met schimmeltjes enz. Hier werd het beter toen hij zindelijk werd en geen luiers meer om had snachts en overdag. Wij denken dat het aan de luiers in het algemeen lag hij reageert ook heel slecht op kleding met maar iets andere stof als katoen. En wegwerp luiers zij ook geen katoen
 
Mijn dochter krijgt alleen geen rode billen van de albert Hein doekjes. Geef ook een pak mee naar de opvang en als ze wel plekken krijgt gelijk zinkzalf erop van swaab. Altijd heel dun, deppen! Nooit smeren! Je moet de zinkzalf niet een zien zeg maar. 
 
Mijn dochter heeft er ook heel erg last van, wij gebruiken zelf Maïzena en gebruiken alleen maar zeep en billendoekjes zonder parfum of andere gekke dingen en daarnaast koop ik altijd luiers voor gevoelige billetjes en laat ik haar soms heel eventjes zonder luier zodat het even kan " luchten " . 
Sommige dagen heeft ze er extra veel last van en dep ik het met een koude washand, dit werkt een beetje verkoelend. 
 
Schoonmaken met olie of vette zalf (één van de velen die je hebt) op een wattenschijfje, ipv met water(doekjes). 
Iedere dag in bad (met badolie), want urine en poep irriteert heel erg natuurlijk, tot het beter gaat. 
En bij iedere luier insmeren met zinkzalf, toch blijven volhouden. Een uur per dag blote billen wanneer het kan, kan inderdaad ook helpen.
Meer kun je niet doen denk ik ? sneu hoor, sterkte!
 
Kamille thee,

300 ml gekookt water 2 eetlepels verse of gedroogde kamille, deksel erop( blijven de oliën erin) en af laten koelen. Billetjes schoonmaken en insmeren hiermee. Aan de lucht laten drogen. Werkt top. Katoenen luiers. En eventueel barrière crème ( vette crème)
 
Terug
Bovenaan