Rode bultjes, maar geen muggenbulten????

Hoi,

Onze dochter heeft sinds een paar dagen rode bultjes op, voornamelijk, haar beentjes. Ze lijken een beetje op puistjes, want soms zit er een beetje 'troep' in. Ze heeft er geen jeuk aan. Het kunnen geen muggenbulten zijn, want ze ligt 's nacht in een trappelzak en overdag heeft ze een lange broek aan.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ze heeft geen koorts (ook niet gehad) en is verder heel vrolijk.

Bobbie

Hoi,

Het kunnen warmtebultjes zijn, die zien er ook zo uit mijn zoontje had ze met dat  warme weer laatst.
Misschien is het te warm met pyama in de trappelzak?!
Maar als je twijfelt zou ik toch even langs de huisarts gaan, je kunt beter een keer te veel gaan met die kleintjes.

Succes Groetjes Mary jane

Heb je katten. Dit omdat je aangeeft dat de bultje op de benen zitten en verder niet.
Ik ken iemand met kattenallergie, kreeg ook bultjes op de benen.
Doordat de katten daar natuurlijk langsliepen,kopjes gaven etc.

Mamasanneke

je schrijft voornamelijk, zitten ze dus ook over de rest van haar lichaam?

Als het een   soort vochtblaasjes zijn, kunnen het misschien de waterpokken zijn?

Joke.

Hoi,

Zou het misschien ook niet een allergie of overgevoeligheid kunnen zijn voor bijv. een bepaald soort fruit of groente? Mijn zoontje had laatst precies dezelfde bultjes op zijn onderbenen. Ik had hem daarvoor meloen gegeven. Dacht dus dat het daardoor kwam.
Geen meloen meer gegeven en de bultjes waren na een beetje smeren met hexamidine zalf na een paar dagen weg.....Verder heb ik geen katten, maar geef  nu wel tijdelijk de katten van de buren te eten, die zijn op vakantie. Daarna was ik echter altijd goed mijn handen maar ja...Wie weet was het dan toch daarvan? Enfin succes ermee,

Groetjes

Saskia

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben inderdaad een kat en onze meid is daar enorm gek op. Maar ze raakt hem alleen maar aan met haar handjes (als de kat er tenminste zin in heeft, meestal loopt hij weg) en daar komen geen bultjes. Onze dochter is nu 14 maanden en al die tijd was de kat er ook al. Ik heb ook al zitten denken aan vlooienbeten, maar dan zouden wij er ook last van moeten hebben. Op het kinderdagverblijf waren ze er vast van overtuigd dat het toch muggenbulten waren, maar ik geloof het niet.

Inmiddels zijn de bultjes ingedroogd en zijn er geen nieuwe meer bij gekomen. Waarschijnlijk zal het altijd bij gissen blijven......

Bobbie

Terug
Bovenaan