Rode bultjes, maar geen muggenbulten????

Hoi

Mijn zoontje van 15 mnd heeft het sinds 2 dagen ook. Alleen op de beentjes. Het lijken kleine mugge bulten maar is het niet. Als je er over krabt komt er soms klein beetje rommel  uit. Het lijkt op puistjes, maar ook weer niet. Volgens mij lijkt het het zelfde. Wij hebben ook een kat. Maar mijn zoon heeft nu een lange broek aan en krijgt de kat niet te pakken. Warmte bultjes is het niet, het regent al 2 dagen!
Ik wacht wel af, naar de dokter ga ik niet zo snel. Hij heeft er geen last van.

Groeten Manon

hier de moeder met de krentebaard dochter.
Bij ons ziet het er als volgt  uit: het begint met een rood vlekje, maar al gauw wordt het groter en komen er blaasjes op of vrij snel al korstjes. Schijnt vooral in het gezicht voor te komen, maar bij onze dochter zit het op de rug en heeft ze ook een vlekje in de oksel en op haar beentje. Omdat haar kleren er over heen zitten, krabt ze er eigenlijk nooit aan, maar het schijnt wel te jeuken. Ook is het erg besmettelijk.
Ik ga er vanuit dat hier niet over krentebaard gaat, want anders waren de vlekken al snel groter geworden. Vraag anders voor de zekerheid advies bij de ha, heb ik toen ook gedaan.

Succes ermee!
Marianne

Hoi Manon,

Wel heel toevallig dat we allebei een kat hebben en een kindje met dezelfde bultjes....

Morgen moet ik met mijn dochter naar de kinderarts en dan zal ik eens aan haar vragen of ze weet wat het is. Ik laat het je nog weten.

Groetjes,
Bobbie

Hoi Bobbie

Graag ben erg benieuwd. Het is bij mijn zoontje nu niet erger geworden. Het zijn ook wat hardere pukkeltjes. Het is zeker geen krentebaard, dat ziet erg inderdaad anders uit.

Groeten Manon

Manon,

De kinderarts dacht dat het toch gewoon muggenbulten waren. Van een paar bultjes (op haar arm en hand) wist ik zeker dat het muggenbulten waren en die zien er nu hetzelfde uit als de bultjes op haar benen. Ik maak me nu in ieder geval nergens meer ongerust over. Er komen er trouwens ook geen meer bij.

En hoe is het bij jullie?

Bobbie

Hoi,

Het is bij onze zoon niet erger geworden. Het zijn nu wat hardere pukkeltjes/bultjes.
Hij heeft er ook totaal geen last van gehad. Maar toch denk ik dat het bij hem geen muggen bultjes waren, die zijn bij hem toch wat groter.
Ach ik maak me er ook maar niet druk om, gaat vanzelf over

Bedankt!!!!

groeten Manon

Terug
Bovenaan