rode(en ruwe) vlekken op lichaam van baby

Hallo moeders,

Even horen wat jullie ervaringen zijn hierover:

Mijn baby van bijna 4 maanden heeft sinds 2 maanden een erg ruwe huid, alleen haar gezichtje is gaaf met af en toe een ruw plekje wat ik onder controle heb. De rest van haar huid ziet er nu heeeeel rood uit (in vlekken), ook ruw. Ik heb op aanraden van de arts van het CB een hele vette creme gekocht (daarvoor smeerde ik altijd met weleda olie in) en die creme zou moeten helpen....maar niets is minder waar. Ik zie nog niet veel vooruitgang (nu 2,5 week verder). Ik doe haar 1 keer in bad per week met ook een hele vette olie, speciaal voor een hele droge huid (allemaal bij de apotheek gekocht).

Ze heeft er gelukkig geen last van. Ze drinkt verder Nutrilon, draagt katoenen kleding,...dus vraag ik me af wat nog meer kan helpen. Oja: wij zijn niet ergens allergisch voor. Wat zou het kunnen zijn, denk je?

Alle reacties zijn welkom!
Groet,
Rozemarijn
 
Misschien wasmiddel en wasverzachter? Probeer een aantal weken neutral voor haar kleding en rompers. dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.
Heeft ze ook jeuk? Waarschijnlijk niet zo te lezen. Ben je al met bijvoeding begonnen? daar kan het ook van komen. Even helemaal terug op de melk als je al wel fruit/groente geeft.
Het kan een periode zijn waar ze vanzelf weer af komt. Ze worden aan zoveel dingen blootgesteld. Loïs had het toen ze nog heel klein was en bij mij hielp badolie van Zwitsal goed die mogen ze ook inslikken.

Lastig probleem.... hopelijk lost het zich snel op!
 
Is er ook gedacht aan koemelkallergie?
Zoontje van een vriendin zag er ook uit als een roodbont koetje, hij werd op een gegeven moment op de Pepti-melk gezet en de vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon! Inmiddels is hij 8 en er al jaren overheen gegroeid maar wie weet is dat bij jullie ook het geval?

Vaak is het trouwens juist oppassen met Zwitsalproducten, heel veel kindjes kunnen daar juist niet tegen....

groetjes Sas
 
Hoi!

Mijn zoontje had dat ook,
ik heb toen zemelen gekocht, een oud trucje maar binnen 2 weken was het rode helemaal weg!
je hebt ook zemelenbad bij het kruidvat kant en klaar en dat helpt!
na het badderen goed droogdeppen en de plekken heb ik altijd met Bepanthen ingesmeerd (ochtend en avond).
in het begin iedere avond in bad gedaan en daarna om de dag. hij is nu 9 maanden en alleen als hij ziek is ofzo dan heeft ie nog wel eens vlekjes maar dat zemelenbad helpt altijd bij hem.

succes!
 
ow ja, zwitsal maakte het bij mijn zoontje alleen maar erger!
hij kan wel tegen de hypoallergene producten van zwitsal maar niet tegen de gewone!
en als de zemelen niet helpt kan je Balneum proberen dat is heel erg vettend.
maar mijn zoontje kreeg daar juist meer jeuk van.
succes!
 
Bedankt moeders voor jullie reacties!
Bijvoeding heeft ze nog niet...ik zal neutral waspoeder proberen. De tip van het zemelenbad ken ik nog niet....ze heeft wel een hele vette badolie, die ik speciaal bij de apotheek heb gekocht....ik doe haar hoogstens 2 x in de week in bad, want ik heb t idee dat haar huidje daarvan opknapt.
Tja, koemelkallergie heb ik nog niet aan gedacht....zal dit met de CB bespreken.

ps: Balneum helpt niet tegen de rode vlekken....

BEDANKT voor de nuttige tips. Ik ga ermee aan de slag en als het niet overgaat, dan horen jullie t wel.

Groeten,
Rozemarijn
 
Kan heel goed koemelkallergie zijn... jouw kindje heeft klachten die ik een keer bij een kindje heb gezien.... bij hem hadden ze net koemelkallergie ontdekt... na het aanpassen van de voeding verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon... verder geen klachten zoals veel huilen van pijn ed?
 
Heeft mijn zoontje ook gehad (en bij kou en droog weer, zoals nu, komt het weer een beetje terug). Bleek gewoom eczeem te zijn. Van de huisarts een zalfje gehad en binnen twee dagen was het weg. Dus misschien moet je daar even langs wippen. Verder had hij overigens wel jeuk, want zodra ik zijn kleertjes uit deed begon hij op z'n buikje te krabben. succes ermee...
 
Terug
Bovenaan