rode(en ruwe) vlekken op lichaam van baby

Ik heb nu een zalf van de apotheek gekocht voor een extreem droge huid....het lijkt te verdwijnen. Koemelkallergie zal ik eens vragen aan de CB arts binnenkort. Ik hou t in de gaten en als het niet helpt dit zalfje is t misschien een allergie of eczeem.

bedankt moeders!!!!!
 
hoi rozemarijn,

ik herken je probleem gelijk ik heb een dochter van 10,5 maand na een maand naar haar geboorte begonnen de plekken bij haar te komen, naar de ha geweest ook bad zalf gekregen maar nikshielp weer terug naar de ha weer andere zalf gekregen, weer niks weer terug naar de ha toen heb ik hormoonzalf gekregen, iedereen in mijn omgeving zij dat ik dat niet moest gebruiken, ik toch mar gedaan het ging eigenlijk best wel over niet helemaal weg maar het werd minder, na 2 dagen kwam het weer, weer naar de ha die zeiden telkens ja blijven smeren.
nu is het zo erg dat het lijk of ze verbrand is, niet door de hormoon zalf hoor die gebruik ik niet meer,
ik heb vandaag de ha weer gebeld om een verwijzing te krijgen voor het ziekenhuis, nou met veel pijn en moeite word ik straks door de ha terug gebeld,

je word er raderloos van, ik heb dus ook alles al geprobeerd,en niks helpt..
ik ben het nu zat en ze gaan maar verder onderzoek doen wat het kan zijn,

ik hoop dat het bij jullie kindje wel helpt.
en anders gewoon naar de ha gaan,

groetjes
 
Als jullie uitgedokterd zijn..... zouden jullie homeopathie dan zien zitten? Mijn zus had ernstig ecceem en als ze dit niet had vreselijke astma. Zovaak in het ziekenhuis gelegen, pufjes pompjes, hormoonzalf.... maar met homeopathie lukte het wel en ging het steeds beter. Het werd leefbaar. Nu is ze volwassen en helemaal over haar ecceem en astma heen....

Ik snap dat mensen hormoonzalf afraden. Het maakt de huis alleen maar dun en vatbaar voor nieuwe ecceem.... moeilijk hoor want je wilt niet dat je kindje constant jeuk heeft. Er zijn ook homeopathische middelen tegen ecceem....

Mijn ervaring is dat het echt niet ophoudt als je er neit verder mee komt... medicijnen op natuurbasis kunnen soms beter zijn en een homeopaat werkt van binnen uit. Hij pakt de oorzaak van ecceem aan.

Succes!
 
Beste moeders,

Bedankt voor al jullie nuttige tips! Ik heb uiteindelijk een crème gevonden, met hulp van de apotheek wat HELPT!!! Het rode en schrale is bijna helemaal weg.....gelukkig.
Het is van het merk: La Roche-Posay - LIPIKAR anti-irritations

Het is een hele fijne crème. De huid neemt het heel goed op. Ik heb proefmonsters gekregen om t te testen, nu ga ik een grote tube kopen want het werkt gewoon. Ben natuurlijk heel blij!

Groet,
Rozemarijn
 
Hoi,

Ons zoontje heeft veel last van huid-allergieen gehad, zo klink dit ook een beetje, idd neutral eens proberen, ook helpt het om in de douche te gaan met je kleintje, dat is voor de huid beter dan een bad, samen met papa/mama, ze moeten er misschien even aan wennen, maar dat is zowiezo goed als je daar vroeg mee begint(hier nooit geen problemen met haren wassen ed)

Succes Gr MJ
 
MJ mijn dochtertje heeft van die ruwe plekken op haar wang. echt droge plekken als ik het niet vet houd dan zitten er velletjes aan. Neutral helpt dus voor geen meter! Ik smeer het nu een paar keer per dag met vaseline of bepathen in dit houd het iig goed vet. De dokter weet ook niet wat het is.
 
Hoi!

Mijn zoontje kreeg na 3,5 maand opeens een zwaar geirriteerde huid, rode vlekken met schilfertjes. Na een bezoekje aan een dermatoloog bleek dat hij last had van 'n soort "schubziekte", ichtiosys genoemd. Daarnaast heeft hij constitutioneel eczeem. Ik smeer nu 9 maanden met cetamacrogol (zalf) en daar heeft hij veel baat bij. Daarnaast smeer ik regelmatig met hormoonzalf.
Vaak trekt dit wel bij, want wat oudere kindjes (5 - 6 jaar) hebben vaak een wat vetter huidje dan de echte kleintjes.

Ik heb overigens een allergietest laten doen bij een allergoloog van 't Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg (er zitten er maar 'n paar in NL) en mijn zoon is nergens allergisch voor. Daarnaast heb ik een second opinion gevraagd bij een supergoed team van dermatologen (prof. Steijlen) in 't ziekenhuis Maastricht. Daar ben ik erg goed te woord gestaan (uitleg in jip&janneke taal).

Succes ermee!!
Groetjes, Ellen
 
Terug
Bovenaan