Rode Hond

Hoi allemaal,
Ik zet hier een berichtje neer omdat ik een beetje in de penairie zit.
Ik denk, en weet bijna zeker dat ik zwanger ben, en ben nu, hoor ik van de week in aanraking gekomen met de Rode hond. Ben hier als kind zijnde níet op ingeent en heb het waarschijnlijk níet gehad....
Wat nu??????

Groet,
Angie
 
Hoi Angie,
Bel met je huisarts en leg het voor! Want als je zwanger bent en je bent met rode hond in aanraking gekomen... het kan ernstige afwijkingen veroorzaken.
Echt bellen, snel!!!
Succes, hopelijk kan met een bloedtestje uitgewezen worden of je anti-stoffen ofzo hebt waaruit blijkt dat het geen kwaad kan. En anders is er geloof ik een medicijn om het risico te verkleinen. Maar BELLEN!!!
Succes,
Groet, Elle
 
Hoi Elle,

Ontzettend bedankt voor je snelle reactie. Ik heb net meteen gebeld, in principe is er niets meer te veranderen, de besmetting is geweest en ik kan me nu niet meer laten enten. Mijn zoontje is er bovendien ook geweest hij is dertien maanden en krijgt volgende maand pas de bmr prik.
De enige 'oplossing' is volgens de assistente een abortus. Voor ons is dat geen optie.
Nogmaals bedankt en voor ons wordt het nu afwachten

Groet,
Angie

 
Jeetje wat spannend.
Kan me goed voorstellen dat je in de rats zit, bij mijn zoontje ontdekte ik vanmorgen een paar rode pukkeltjes/blaasje op zijn arm en ik ga vanmiddag naar de HA. Het lijkt op waterpokken, maar dat heeft hij al gehad toen hij één werd. Vraag me nu af of het geen krentenbaard is? Heb geen idee of dat besmettelijk is.
voor het zelfde geld zijn het gewoon pukkeltjes en is er niets aan de hand, maar nu ik zwanger ben (20 wk) neem ik geen enkel risico.

Succes, Mosy
 
hio angie,

wat een rot iedee dat een assistente meteen een abortus oppert..

je kan je bleod laten testen op antistoffen, dan zien ze of je ide hbt.. of zien ze dan de antistoffen die nieuw zijn van de besmetting? Maar je hebt al een kindje en als het goed is ben je toen al getest op rode hond. Bij iedere zwangerschap testen ze ook rode hond. Waarschijnlijkh ad je die antistoffen al want anders was je gewaarschuwd tijdens je vorige zwangerschap!

Hey meis laat je het ons weten?
op mijn oude kaarten van zwangerschap stata ook dat ik antistoffen heb, ik ben er ooknoit voor iingeent in ik dacht ook dat ik het nooit heb gehad maar waarschijnlijk heb ik het ongemerkt een keer gehad..

kijk even op de lijst van je vorige zwangerschap
sterkte!!!

vr gr bibi
 
Hoi Angie,
Goede tip van Bibi, om op je oude vk-kaarten te kijken!
Bij mij (toevallig gisteravond gezien) staat dat ik 'pos' ben voor o.a. rode hond (rubella in het Latijn, geloof ik).
Ik heb rode hond gehad toen ik 1 was. Mijn moeder was toen zwanger van haar 2e kindje en dat is uitgelopen op een miskraam (open ruggetje en open hoofdje!!). Echt niet om je bang te maken, geloof me, maar probeer wat meer zekerheid te krijgen.
NOgal belachelijk om meteen een abortus te opperen; er zijn vast voorzorgsmaatregelen of toch minstens een goede screeningsecho op termijn..?!
Heel veel succes
Groetjes, Elle
 
Dank je wel allemaal, ontzettend lief al jullie reacties.
Ik ga meteen mijn zwangerschapskaart van Nicky opzoeken. Ik wist niet dat ze dat altijd deden.
Jullie zijn schatten!!!!!!!!!!!
Dank je wel!!!

Liefs,
Angie
 
Hoi mosy

Heeft je kindje waterpokken gehad VOOR zijn eerste verjaardag?? Volgens mij is het namelijk zo dat als je VOOR je eerste jaar waterpokken krijgt je het later nog een keer kan krijgen. Mijn man heeft het ook voor zijn eerste jaar gehad en heeft het met zijn 23 jaar weer gekregen ziek dat ie is geweest pfffff. succes ermee

 
Terug
Bovenaan