rode huid in bad

Hallo,

Mijn dochter is net een jaar oud. Badtijd was altijd een groot feest. Elke dag kon ze er geen genoeg van krijgen. Tot vorige week.
Want sindsdien wordt in elk bad haar huid gevlekt rood, precies tot hoe hoog ze in het water heeft gezeten/gestaan. Ook wil ze niet meer in het water zitten, en er liefst zo snel mogelijk weer uit en ze huilt de hele tijd dat ze in bad is, iets wat hiervoor niet gebeurde. Het doet denk ik pijn, of het jeukt ofzo, het is in ieder geval niet fijn voor haar.
Ik heb al haar speeltjes en het bad goed schoongemaakt, dus daar ligt het niet aan. Wie weet wat ik er wel aan kan doen?

Groet,
Roos
 
Hoi Roos,

Is het niet het gene waar je het badje me hebt schoon gemaakt.

Of is de overgang te groot van koud naar warm.

Of heb je nieuw badschuim.

Dit zijn wat dingen die me zo invallen.

Groetjes
 
He Joyce,

Dank je wel voor je reactie maar ik heb al alles geprobeerd: met/zonder zeep, met/zonder shampoo, met/zonder speeltjes en dat alles maakte geen verschil.

Ik blijf zoeken!
Roose
 
Is haar huid ook droog? Komt er misschien eczeem in de familie voor?
Omdat ze blijkbaar elke dag in bad ging voorheen, kan de huid ook uitgedroogd zijn (klinkt paradoxaal, maar water droogt de huid uit).
Als het dit zou kunnen zijn zou ik haar niet elke dag in bad doen (bijv. om de dag) en als je haar in bad doet wat badolie toevoegen, en evt nadien haar huid goed insmeren met een vette crème (geen lotion, dat is ook vrij waterig en werkt daardoor onvoldoende).

N.
 
Om de dag is nog steeds erg veel hoor, mijn zoontje gaat 2 keer per week in bad. Meer heeft een baby echt niet nodig want zo vies worden ze niet en het is niet zo goed voor de huid om zo vaak in bad te gaan.
 
Levi gaat ook twee keer in de week in bad. Het zou kunnen, dat haar beschermlaag eraf is. Is zeker niet erg hoor ! Maar dan moet je haar minder vaak in bad doen. Probeer anders eens olie van Galenco. Dat is zeer goed. En ik zou haar ook echt niet te vaak in bad doen.

Succes ermee,

Groetjes Griet
 
Terug
Bovenaan