rode/open billetjes

he dames

heb bepanthen meegenomen gisteren.lekkere laag opgesmeerd en tis nu al minder rood.gelukkig.

en inderdaad maizena had ik ook al eens gehoord.

bedankt voor de tips

hoi allemaal,

Ik lees heel af en toe mee op dit forum, maar nu wil ik toch echt even reageren, als jullie het niet erg vinden.
Ik heb een dochter van 19 maanden en zij heeft heel regelmatig enorme rode en kapotte billen.
Ik gebruikte eerst ook sudocreme, maar dit is echt rotzooi! Er zit alcohol in en dit haalt het vetlaagje, dat de huid van nature heeft, weg. Met als gevolg dat de zuren uit de urine en de ontlasting nog erger op de huid inwerken en de huid beschadigen. Niet meer gebruiken dus, zou mijn advies zijn.
Lekker een dikke laag zinkzalf erop en vaak verschonen. Mocht het niet overgaan, ga dan anders even langs je huisarts. Het kan namelijk ook een schimmel zijn. Deze vindt een lekkere warme, natte luier heerlijk en laat zijn sporen op de billen na, zal ik maar zeggen...

Bepanthen gebruik ik als haar billen niet beschadigd of heel rood zijn. Ook prettig spul...

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zomaar reageer...

groet,

Zustermam

Oh ja, de naam voor de schimmelinfectie-creme is Daktarin. Dit is de merknaam. De werkzame stof is "miconazol". Je kunt dit bij de drogist of apotheek krijgen.

groet,

Zustermam

Toevallig heeft Feline echt AU en is het vuurrood. De huisarts gebeld en die zegt met bepanthen proberen. Absoluut niet zo maar daktarin gebruiken, is heftig spul!

groetjes Maris

Terug
Bovenaan