roken bij zwangerschap

ik ben 3 maanden zwanger en kan gewoon over mezelf zeggen dat ik verslaafd ben aan roken!! ik vindt t heel erg maar ik probeer zoveel mogelijk die sigaretten te vermijden.dit wordt mn tweede kind en ik wil graag reacties van mensen die met t zelfde zitten die misschien tips hebben om toch dat gevoel naar een sigaret te stoppen ik hoor steeds niet meer roken, dat is makkelijker gezegd dan gedaan help me ik wil dit niet en de angst naar een te klein kind alweer dat maakt me bang
 
Ik ben geen roker, dus ik kan je ook niet echt helpen. Maar ik zou zeggen: als stoppen niet lukt, probeer dan in ieder geval wel wat te minderen. Dat scheelt al heel veel voor je kindje.
 
Ik begrijp dat het moeilijk is voor je om te stoppen. Ikzelf heb ook moeite met het laten staan van drop bijvoorbeeld.
Mijn moeder heeft ook gerookt tijdens haar zwangerschap van mij en mijn broers en we hebben nu alledrie astma.
Toeval? Verder komt het in de familie niet voor.
Nou ja, sterkte in ieder geval.
groetjes
 
hoi, ik zelf heb ook gerookt, bij twee van mijn zwngerschappen ik heb het er wel bij zo 4 gelaten per dag, mijn kindjes mankeren niets, hadden een perfect gewicht( 6pond,7pond)en blaken van gezondheid, probeer je een betje te ontspannen en die ene sigaret kan echt geen kwaad hoor, die stress die je nu heb is 1000maal gevaarlijker voor het kindje. groetjes daantje
 
Hallo anoniem,voor mijn zwangerschap rookte ik bijna een pakje per dag.Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was,is er gelukkig een knop in m'n hoofd omgedraaid.Ik ben direct gestopt.Het idee dat mijn kind de dupe wordt van mijn gerook,dat zou ik niet kunnen verdragen en dit zou ik bij elk haaltje zo voelen.Ik ben er nu ruim vier weken vanaf en ik ben er erg blij mee en ik heb het er niet moeilijk mee,omdat ik weet waarvoor ik het doe.Liefs en ik hoop dat het je ook gaat lukken.Diana
 
Ik rookte ook een pakje per dag. Vlak voordat ik zwanger raakte besloot ik te stoppen. Het was al de derde poging en deze keer is het gelukt met behulp van acupunctuur. Ik kan het iedereen aanraden! Je moet het nog steeds zelf doen, maar het helpt je enorm te ontspannen!

Succes!

Isabella
 
Beste anoniem,

Ikzelf heb ook altijd gerookt (16 jaar en weet zodoende waar ik over praat), totdat onze kinderwens ter sprake kwam. Ik ben ruim van tevoren gestopt, omdat ik principieel vind dat je het niet kunt maken om te roken terwijl je zwanger bent, maar goed dat is dus een persoonlijke mening.

Ik wil je verwijzen naar de site van de Stichting Stivoro (www.stivoro.nl). Hierop kun je lezen wat voor slechte invloeden het roken kan hebben voor de ongeboren vrucht (ik begrijp niet dat er dus nog steeds mensen zijn die beweren dat het echt geen kwaad kan). Tevens kun je hier tips terugvinden om te stoppen met roken, maar wellicht dat je door het lezen van de negatieve gevolgen voor je kind al genoeg overtuigd bent en uit jezelf die stap kunt zetten.

Ik wens je veel wijsheid en verstand toe en natuurlijk veel geluk tijdens en na je zwangerschap.

Groetjes een ex-rookster en mede-zwangere.

P.s. voor mensen als Diana (hierboven) heb ik b.v. veel respect. Zij is gestopt ondanks het feit dat het haar momenteel erg veel moeite kost. Maar ze laat wel het belangrijkste het zwaarste wegen.
 
Terug
Bovenaan