roken en foliumzuur

A

Anoniem

Guest
hallo,

hier ben ik weer. ik wil jullie bedanken voor jullie snelle antwoorden.en tips.
op mijn vorige vraag.
maar nog snap ik het niet helemaal. mijn vraag is namelijk kan ik nu al aan foliumzuur beginnen terwijl ik nog aan de pil zit.want ik ga pas mid.dec stoppen met de pil.
je moet toch een maand van ten voren beginnen te slikken. en tot wanneer dan eigenlijk.tot dat ik zwanger ben?!

en vandaag mijn laatste sigaret al gehad. nog geen ontwenniningsverschijnselen!! maar dat zal nog wel komen of niet... ben alleen bang dat ik meer snoep ga eten.

liefs dagdroomertje

ps: veel klus plezier allemaal....

Hi dag dromertje!

Ik zit in bijna dezelfde situatie als jij!! Wij gaan ook eind nov/ dec. proberen zwanger te worden. Voor ons geldt dat het een en ander voor het huis nog geregeld moet worden en als dat rond is gaan we er voor...

Ik ben inmiddels begonnen met het slikken van foliumzuur. Ik heb zo'n doosje gekocht van " puur mama". Dat zijn vitaminetabletten speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn en borstvoeding geven. Echt ideaal, want naast foliumzuur zitten ook de andere vitamnie's erin die goed zijn. Jij wilde weten of je ze nu al kan slikken. Het antwoorde is ja. Het is sowieso goed om je vitaminepijl op pijl te brengen. En wat de rest van je leefstijl betreft: ook daarvoor geldt dat je daar het beste nu mee kunt beginnen. dus gezond eten, wat bewegen, beperkt drinken en NIET ROKEN. Dus fantastisch dat je gestopt bent! heel veel succes en volhouden!

Ik vind het zo leuk om er al zo mee bezig te zijn...krijg er helemaal de kriebels van! en jij?

Houd je me op de hoogte?

lfs Joet

Hoi,

Ik ben ook gaan foliumzuur gaan slikken toen ik nog aan de pil was, dit kan geen enkele kwaad. Ook rook ik nog steeds en heb besloten te gaan stoppen na dit pakje
Roken en Foliumzuur samen kunnen ook geen kwaad, maar het is wel het beste zo snel mogelijk te stoppen met roken..dus ik ga ervoor.
Maandag heb ik mijn NOD...spannnend.
Ook wil ik nu graag stoppen met roken omdat je er nooit helemaal zeker van bent of je zwanger bent of niet..aangezien je pas op je NOD kan gaan testen. Dus het idee te roken terwijl het misschien wel raak kan zijn is niet prettig.
Succes ermee!

Gr. Niek

hoi,
ik ben 4 maanden geleden met de pil gestopt, ik slikte toen al foliumzuur!ook ben ik toen gestopt met roken.maar inmiddels ben ik weer begonnen.zo stom natuurlijk.iedere keer neem ik me voor om na dit pakje te stoppen maar het is me nog steeds niet gelukt.ik baal er vreselijk van en vind het ook dom van mezelf.
ik heb me voorgenomen om vanaf maandag echt te stoppen dan zit ik namelijk ook in mijn ovulatie dagen! nou nog even waarmaken.
heeft een van jullie mischien nog een paar goede tips voor me om ook echt te stoppen en het dan ook vol te houden???

liefs annie

Hai Annie,

Ik   zit met hetzelfde probleem.
Het is zo moeilijk om te stoppen.
Ik zit nu aan mijn laatste pakje en die is bijna leeg.
Iedere keer als je een sigaret opsteekt moet je gewoon denken dat je niet zeker weet of je wel of niet zwanger bent. Het kan dus maarzo dat je zwanger bent.
Als ik daar aan denk voel ik me schuldig dat ik dan aan het roken ben en gaat de sigaret ook een stuk smeriger smaken.
Ik ga het proberen vol te houden, ik ben al een stuk geminderd.
Mocht het echt niet lukken, haal dan een pakje sigaretten van een ander merk...waarvan je denkt dat die smerig zijn. Je zult zien dat dat misshien helpt om zoeizo te minderen.
Ook kun je gaan overstappen op menthol sigaretten, die rook je ook neit zo vaak omdat dat minder lekker is. (als je er niet aan gewent bent dan he, zoals ik)
Het beste is natuurlijk om meteen te gaan stoppen, maar ik weet hoe moeilijk dat is.
Ik wens je veel succes, en het gaat je vast lukken.

Liefs Niek

hoi niek
dank je voor je snelle reactie!
ik ben echt na zondagavond aan het toe werken, want dan wil ik echt mijn laatste sigaret roken!wanneer ga jij stoppen met roken?
ik wens je veel succes en hou me op de hoogte!doe ik ook!

Liefs annie1

Ik doe met je mee!
Zondagavond laatste sigaret, ben nu me laatste pakje bezig.

Gr. Niek

hoi Niek,
Super dat je ook stopt met roken! mischien kunnen we elkaar op de hoogte houden over hoe het stoppen gaat?!

Liefs Annie

Terug
Bovenaan