Roken en zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Aan de rokers,

Zijn jullie gelijk gestopt met roken toen je wist dat je zwanger was???? Ik weet sinds gisteravond dat ik zwanger ben en heb toen ook mijn laatste sigaret gerookt, maar ik snak nu echt naar een peuk.

Gr. Jeannette

Ik rookte gelukkig al niet. Maar volhouden hoor!! Echt knap van je dat je meteen gestopt bent. Petje af! Het is echt beter voor je kindje!! (en ook voor jezelf trouwens)
Liefs Phira

hoi hoi,

ben ook acuut gestopt mer roken, naar mij idee heb je niet veel keus !!
Was moeilijk en ook ik verlang zogal eens naar een lekker sigaretje pfffffffffff.............

Het is voor een goed doel moet je maar denken

Sterkte groet Marinte

SuperdePuper!!

Ik heb altijd veel gemopperd op al die mammies die netjes hun sigaretten aan blijven steken.. Maar dan is het wel zo eerlijk van me, vind ik zelf, om jou nu een hart onder de riem te steken en te zeggen dat ik het helemaal super van je vind dat je gestopt bent! Ik snap heel goed dat het niet altijd meevalt, maar zet 'em op hoor!!
Hartstikke goed!!

Groetjes, Harma

ik was een mega dikke/zware roker... ma was er al 13 wk van af toen ik zwanger raakte!!!

heb het boek gelezen van allen carr!!! werkt echt super!!!!

kan het je aanraden.... ik had van mezelf nooit verwacht dat ik het zo lang zou volhouden,zonder ook ma moeite er mee te hebben!!!

sterkte daarmee.. ik weet hoe moeilijk het soms kan zijn!!! ma je doet het voor je beeb!!!

xxx

hoi. Ik ben ook gestopt voor ik zwanger raakte en ik moet zeggen dat ik het super moeilijk vond!! Ik zou ook niet meer beginnen want ik wil dat NOOIT meer meemaken.
Ik ben gestopt met pleisters maar die mag je niet gebruiken denk ik als je zwanger bent.
Ik wil je heel veel succes wensen enals je behoefte hebt ga maar lekker typen op het forum!! Sterkte meid!!   Liefs Mikkie

Hoi Jeanette,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik weet heel goed hoe moeilijk dit is/ wordt! Ik rookte ook nog toen ik ontdekte dat ik zwanger was, de eerste keer ( was namelijk niet echt "gepland"). Toen ik met 10 weken voor het eerst naar de verloskundige ging moest ik met het schaamrood op de kaken bekennen dat ik nog steeds zo'n 4 à 5 sigaretten per dag rookte (Terwijl juist IK altijd op rokende zwangeren zat af te geven ...) De vk stelde mij toen helemaal gerust. Ze zei dat dat al prima was, omdat het toch een verslaving is. We hebben toen afgesproken om het langzaam af te bouwen en dat is gelukt! Halverwege de zwangerschap was ik rookvrij en sindsdien heb ik NOOIT meer een sigaret gerookt!!
Misschien had ik wel een hele milde VK, maar ik was maar wat blij met het advies. Ik denk dat het ook beter is om af te bouwen. Naar mijn idee is dat beter vol te houden. Zou het ook niet zo zijn dat je beter die ene sigaret op kunt steken (één dan, hè?!) dan te blijven stressen, wat ook helemáál niet goed is voor het kindje??

Ik wens je veel  succes en zal voor je duimen. Wees in ieder geval eerlijk tegen de VK, dan kunnen ze je vast helpen. Misschien heb je tot die tijd wat aan dit adres: www.stivoro.nl/dekleine   Daar kan je ook veel info vinden over stoppen met roken ivm je zwangerschap.

Groetjes, MamavanLucas

Als eerste gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap.

Ik heb echt veel gerookt en ik heb altijd gezegd, mocht ik zwanger raken stop ik met roken. ( mijn man zei toen daar hou ik je aan )
Toen we dus wisten dat ik zwanger was, mocht ik eerst nog het pakje leegroken van hem,maar sindsdien heb ik er ook eigenlijk geen behoefte aan om te gaan roken. ( gek he )
Maar ik zal je het sterker vertellen ik vind het nu gewoon smerig ruiken, dat terwijl ik dus weken heb gerookt he!!!!!! wat weken??? maanden!!!!!!!

Ik hoop het vol te houden als ik bevallen ben,dat ik niet meer ga roken. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken. Maar weet je wat ook wil helpen??? dat mensen in je vrienden kring niet in de buurt van jou roken.
Dat wil ook nog wel eens helpen. MIjn moeder rookt ook maar niet als ik in de buurt van haar.
Succes meid!!!

Groetjes Jantine

Terug
Bovenaan