Roken of e-sigaret

Hoi hoi,
Beide is natuurlijk niet goed voor je kindje. Er komt toch troep in je lijf. Of het bij de ene nu minder troep is dan bij de andere vind ik zelf niet uitmaken. Het blijft niet goed. Ik weet niet hoe het bij jouw verloskundigen praktijk zit, maar bij de mijne hadden ze een pracht programma voor het stoppen met roken. Werd ook vergoed door de zorgverzekering. Misschien is het zeker de moeite waard om daar eens naar te informeren. 
Ik weet hoe moeilijk stoppen is (ik heb daar ook zooooo mee geworsteld), maar met ondersteuning en begeleiding is het wel gelukt. En ik ben me nu een partij blij en trots. Dat gevoel gun ik jou ook.
 
Zoek alsjeblieft hulp bij je verpleegkundige en doe een cursus. Ik ben toen ik zwanger wilde worden gestopt met roken omdat ik wist dat het ook invloed heeft op je vruchtbaarheid. Een vriendin van mij die bleef tijdens haar zwangerschap roken. Was zwanger van een tweeling waarvan er 1 doodgeboren is en de ander een zware groei achterstand heeft en altijd ziek is. 
 
[quote quote=10252049]Zoek alsjeblieft hulp bij je verpleegkundige en doe een cursus. Ik ben toen ik zwanger wilde worden gestopt met roken omdat ik wist dat het ook invloed heeft op je vruchtbaarheid. Een vriendin van mij die bleef tijdens haar zwangerschap roken. Was zwanger van een tweeling waarvan er 1 doodgeboren is en de ander een zware groei achterstand heeft en altijd ziek is.[/quote]
Hoewel het uiteraard niet geholpen zal hebben, is het maar de vraag of dat komt door roken.
In de meeste gevallen is er niets aan de hand, of in ieder geval geen excessen als deze, wanneer iemand rookt tijdens de zwangerschap, maar je kunt maar beter het risico niet nemen.

Daarnaast is er bijna geen betere reden en motivatie om te stoppen met roken als zwanger zijn.
Zoek daarbij alle hulp die je kunt vinden om te stoppen.
Mocht je echt niet kunnen stoppen, is de e-sigaret wel minder schadelijk dan gewoon roken.
Misschien kun je hier nog wat informatie vinden: Kennisbank of Vapenews
 
 
Haii,
stoppen met roken is moeilijk, wat bij ons en onze vrienden goed heeft geholpen is het volgende; 
stoppen met roken door middel van accupuctuur 
Veel zorgverzekeraars vergoeden het ook.
succes en je kan het!!
 
"Samen Stoppen, Samen Sterk!"
Bent u het afgelopen jaar zwanger geweest? Dan zoeken wij u!
Voor het UMCG-project “Samen Stoppen, Samen Sterk!” zijn wij op zoek naar vrouwen die niet hebben gerookt en vrouwen die wel hebben gerookt (tabakssigaretten en/of elektronische sigaret)tijdens de zwangerschap. Wij willen onderzoeken wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen deze groepen wat betreft zwangerschap en geboorte.
Bent u bevallen in de periode van 1 april 2019 tot 1 april 2020 of heeft u in deze periode een miskraam doorgemaakt, was dit een eenling zwangerschap en bent u ouder dan 18 jaar, dan zoeken wij u!
Zou u voor ons de volgende enquête in willen vullen? De enquête is anoniem en duurt maximaal 10 minuten. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWzZMvx26N9s17R6xQqviZXVyi6eDIJBirfbLuFtVucylwfw/viewform?usp=sf_link
Bent u zelf niet bevallen het afgelopen jaar, maar kent u wel iemand wilt u ons dan helpen door de link door te sturen? Delen mag natuurlijk ook altijd! Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet, namens onze begeleiders dr. Lilian Peters en Stella Weiland.
Jet Baalhuis, Rikkie Gemmeke, Roos Higler, Marieke Kanen en Anna Sijbring,
Derdejaars verloskunde studenten,
Academie Verloskunde Amsterdam Groningen
 
Terug
Bovenaan