roken tijdens je zwangerschap

A

Anoniem

Guest
hallo

zit met een probleem, ik ben nu 16 weken zwanger maar ik rook wil er wel vanaf maar het lukt me niet zelf (ben er gewoon te slap voor denk ik).

met mijn vorige zwangerschap heb ik ook gerookt en weet alleen nog dat ik toen pas na mijn 6-7de maand minder ben gaan roken maar wil er eigenlijk gewoon vanaf!!!!!!!!!

heeft iemand een paar goede tips voor me?

groetjes

hoi!
Mijn moeder is na 20 jaar roken gestopt door het lezen van een : stoppen met roken. Hoe het werkt weet ik niet maar na het lezen heeft ze geen sigaret meer aangeraakt.
Ik denk dat de grootste kans op slagen is als je voldoende motivatie vindt. Probeer voor ogen te houden dat het voor je kindjes gezondheid is. Mijn man is arts en heeft me eens een lijst laten zien van alle bewezen effecten van roken op de foetus. Daar schrok ik me een hoedje van. Juist in dit vroege stadium van de zwangerschap is het belangrijk te minderen of te stoppen.
Hou vol en probeer afleiding te zoeken!
groeten ELke

Hoi,

uit je berichtje  maak ik op dat je zelf ook goed weet dat roken niet goed is in de zwangerschap.
Je zou bij je verloskundige eens kunnen vragen naar het V-MIS programma.
Dat is speciaal ontwikkelt voor het stoppen met roken in de zwangerschap. En inmiddels zijn al veel verloskunigen hierin getraind.
De resultaten hiervan zijn goed.

Succes!!!

Hoi Scar

Ik weet sinds maandag dat ik 4 weken zwanger ben (klinkt nog steeds raar haha), maar het is mij ook nog niet gelukt om helemaal te stoppen. Ben wel al heel erg geminderd. Maar ik kan de verleiding niet weerstaan als me vriend er ook 1 opsteekt. We hebben nu besloten dat we samen het laatste pakje samen nog oproken (hij rookt natuurlijk meer dan mij) en dat er dan gewoon niks meer in huis komt. Hij gaat dus samen met mij stoppen. Hoop dat dat het veel gemakkelijker voor mij maakt. En vanaf dat moment mag er ook niet meer thuis bij ons gerookt worden. Dus morgen word mijn laatste sigaret gerookt, maar hoop dat ik vandaag me laatste wel al heb gehad.

Groetjes susan

Hmmm, heel herkenbaar. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was rookte ik ook nog. In het begin veel en veel minder. (ik zat voor de zwangerschap op bijna 2 pakjes per dag, ahum) Maar na een tijdje werd het toch weer meer en meer.

En zoals we allemaal weten is het superslecht, niet alleen voor de baby ook voor onszelf.

Mijn vriend en ik zijn uiteindelijk tegelijk gestopt toen wij op vakantie gingen. Ik was toen inmiddels al 23 weken zwanger. Het maakt het een stuk makkelijker als je het met z'n tweeën doet. Je wordt in je eigen huis niet geconfronteerd met roken. (en je kan samen gezellig chagerijnig zijn, haha) De steun die je aan elkaar hebt is heel fijn.

Jaren geleden heb ik overigens ook het boek "stoppen met roken" gelezen van Allen Carr. En, inderdaad, als je na de laatste pagina het boek dichtslaat ben je een niet-roker. Een wonderboek. (meer als hersenspoeling is het niet, maar als het maar helpt toch?!) Helaas ben ik toen na een jaar weer begonnen.

Ik ben inmiddels gelukkig een gelukkige niet-roker. (nou ja, over het algemeen dan) Soms zijn er nog wel moeilijke momenten, maar het is voor jezelf en je kindje echt de moeite waard.  

Sterkte en succes met stoppen

groet  
kameraadsel  

Jaja meiden. Ik ben zelf 11 weken en 2 dagen zwanger en rook ook af en toe een sigaretje. Vind het heel moeilijk om te stoppen. Gezien mijn verleden. Maar als dinsdag bij de echo alles goed is moet ik er toch echt van af.
Groetjes Bloeiende Roos

Hier een berichtje van een niet-roker. Ik vind het erg goed dat jullie het allemaal willen proberen! Heel veel sterkte ermee!
Liefs Phira (26w3d)

ik had maandag een 2 zwangerschapstesten  gedaan en   bij allebei gaf ie aan dat ik zwanger was ik kon het niet geloven vandaar dat ik er 2 deed haha. maar ik ben dus ongeveer 5 weken zwanger en toen ik dat maandsg zag heb ik meteen mn sigaret uitgemaakt en ben meteen gestopt en heb er geen 1 meer gerookt. terwijl ik elke dag thuis zit en ik eerst 15a 20 sigaretten per dag rookte , mn man rookt nog wel en ik vind dat ie niet hoeft te stoppen voor mijn maar hij kan wel rekening met me houden en minder gaan roken en nie bij mijn in de buurd  ben wel heel trots op mezelf dat ik het tot nu toe nog steeds volhoud terwijl ik wel echt zin in een sigaret heb elke dag weer en vooral na het avond eten maar ik doe het gewoon niet.

liefs brigitte

Terug
Bovenaan