roken tijdens zwangerschap

Dames, bedankt voor jullie reacties en tips. Ik heb inmiddels al voor mezelf een ultimatum gesteld, ik heb nog 1 pakje cigaretten in de kast liggen. Die mag ik nog oproken van mezelf en dan is het op! Het zal zeker even moeilijk zijn, maar inderdaad, de gedachte dat mn kindje dit binnenkrijgt.... Ik zal het zeker ook met de VK bespreken, dan heb ik inderdaad een stok achter de deur.
Dames, heel erg bedankt!!!
liefs eefje
 
Hoi Eefje,

Gisteravond heb ik een reactie geplaatst, maar zoals te verwachten viel, is deze nog niet gesignaleerd op het forum.

Mijn man heeft ook gerookt. Hij zegt dat het per persoon verschilt wat voor afkickverschijnselen je krijgt. Als je bijvoorbeeld heel chagerijnig wordt, zou het je bloeddruk kunnen verhogen, en dat is niet goed tijdens je zwangerschap. Als je al een keer een stoppoging hebt gewaagd, weet je wat jouw afkickverschijnselen zijn.
Je kan in ieder geval proberen te stoppen en dan goed in de gaten houden hoe jij erop reageerd.
Kijk ook eens op stivoro.nl

veel succes!!
Jacqueline
 
Uit mijn omgeving ken ik iemand die twee gezonde kinderen op de wereld heeft gezet, ze was een fanatiek roker. Bij haar eerste zwangerschap is ze niet helemaal gestopt, maar rookte ongerveer 2 a 4 sigaretten per dag, in plaats van een heel pakje. De moederkoek zag eruit alsof ze nooit gerookt had en ze zette een gezonde dochter op de wereld van wel 8 pond. Bij haar tweede zwangerschap is ze wel gestopt, één keer raden, het kindje was gezond, maar kleiner en maar 6 pond. Als je een fanatiek roker bent kan ik me voorstellen dat het ongelovelijk veel moeite kost om te stoppen, minderen lijkt me dan een mooie tussen oplossing. Al die spanning met het stoppen leverd alleen maar stess op, en dat lijkt me nou ook niet goed voor je kleintje
 
Tjonge, dat is echt jezelf voor de gek houden van die afkickverschijnselen. Doe toch normaal! Een rekensommetje: 4 sigaretten per dag, 9 maanden lang... dat zijn 56 pakjes!! Je blaast een pasgeboren baby toch ook geen rook in zijn gezicht?
 
door pivé omstandigheden heb ik een erg moeilijke zwangerschap gehad, wou erg graag stoppen met roken, maar er bleef niks meer van me over. ik heb het toen af kunnen bouwen van van 1-2 pakjes per dag tot max. 3 sigaretten, en wat je ook zegt ik ben daar trots op en nog trotser ben ik om mijn kerngezonde dochter!
 
En je rookt zeker niet in huis nu? Hypocriet is dat toch, zolang een baby in je buik zit maakt het niet uit en als het eenmaal geboren is mag er niet meer in huis gerookt worden! Ik heb zelf 10 jaar gerookt en ben ermee gestopt toen ik met de pil stopte. Er is geen excuus voor om door te roken als je zwanger bent!
 
Terug
Bovenaan